fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צוות מרפאת כללית הציל חיי תינוק שפיתח תגובה קשה לחלב

ניהל ח'טיב, דר ופא עבדלה וויולטה ברקובסקי. צילום: דוברות כללית

למחלקת הילדים במרפאת כללית במחוז חיפה וג"מ הגיעו הורים מבוהלים עם תינוקם בן החודשיים. מצבו של התינוק היה ירוד ותוך זמן קצר פיתח כחלון, רמת חמצן נמוכה ביותר והיה חשש לחייו. ההורים דיווחו לצוות שמיהר לטפל בתינוק כי הוא רגיש לחלב וככל הנראה כי נתנו לו בטעות חלב מסוג לו הוא רגיש.

ניהל ח'טיב, דר ופא עבדלה וויולטה ברקובסקי. צילום: דוברות כללית
ניהל ח'טיב, דר ופא עבדלה וויולטה ברקובסקי. צילום: דוברות כללית

הצוות שכלל את רופא הילדים ד"ר ופא עבדאללה והאחיות ניהל חט'יב וויולטה ברקובסקי ערכו מיד פעולות להצלת התינוק שמצבו הדרדר והיה חשש לחייו. הטיפול כלל מתן חמצן, פתיחת עירוי ומתן נוזלים, אדרנלין ובוצע מעקב א.ק.ג.  במקביל, הוזמנה ניידת לטיפול נמרץ, כשזו הגיעה מצבו של התינוק התייצב והוא הובהל לבית החולים להמשך מעקב. הורי התינוק  זומנו להמשך מעקב רפואי ומתן ייעוץ וההדרכה למניעת הישנות התופעה בעתיד.

האלרגולוגית ד"ר אורלי בן אור, מומחית לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים במרפאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מסבירה כי אלרגיה מידית לחלב  נגרמת כתוצאה מיצירת נוגדנים כנגד חלבוני החלב. מרבית מקרי האלרגיה מתפתחים בחשיפות הראשונות לחלב פרה או תחליף חלב על בסיס חלב פרה. התופעה מתרחשת בשכיחות של כחצי האחוז מהתינוקות ובמרבית המקרים חולפת במהלך הילדות המוקדמת, אך חלק נוסף מהרגישים יחלימו עד גיל 18. ההחלטה אם הרגישות חלפה מבוססת על תבחין עור ואחריו חשיפה הדרגתית לחלב, בהשגחה רפואית צמודה.

התסמינים הקלאסיים של אלרגיה לחלב ולמזון בכלל כוללים: פריחה בפנים או בכל הגוף, עקצוץ / גרד בלשון, הקאה מיידית, נפיחות, קושי בנשימה, שיעול, צרידות, עילפון ואיבוד הכרה. הסימנים מופיעים בדרך כלל בתוך דקות ועד שעה – שעתיים מרגע החשיפה. תסמינים נוספים, עלולים להופיע בסוג שונה של אלרגיה לחלב – הסוג המאוחר. במצב זה, הם יכולים להופיע כשעתיים ויותר אחרי החשיפה ומתבטאים בהקאות או יציאות דמיות. אלרגיה מידית למזון היא תופעה שעשויה להיות מסכנת חיים ועל כן כאשר ידועה רגישות כזו יש להקפיד על התזונה המותאמת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות