fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צבר: עצרת תמיכה בחייל שהועמד לדין על ירי במחבל

קצת מעל מאה מפגינים הגיעו הערב (יום שלישי) להפגין תמיכה בלוחם חטיבת כפיר, שירה במחבל בשבוע שעבר בחברון, ולמחות על החלטת צה"ל להגיש נגדו כתב אישום.

מיד עם פרסום מעצרו של החייל, החלו לצוץ תגובות נזעמות של אנשים, חיילים לשעבר והורים לחיילים על ההחלטה להעמיד את החייל לדין. גם בקריות צצו התגובות הנזעמות ואנשים קראו להפגין נגד המהלך. עו"ד יניב לנקרי פרסם בתחילת השבוע פוסט בו הוא קורא לאנשים להצטרף אליו לעצרת תמיכה בחייל, שתכנן לקיין באח"י אילת בקרית חיים. לנקרי אסף תרומות, הדפיס כמאה חולצות וכאלף סטיקרים ודאג להכנת עשרות שלטים. במקביל התגבשה קבוצת הפייסבוק "הורים בקריות", שתכננו לקיים הפגנה בצומת צבר. בהמשך, הבינו הקבוצות שיש להן מטרה משותפת ובהתחלה עלה הרעיון כי עצרת התמיכה תצא מצומת הצריף בקרית חיים, בעוד עצרת התמיכה מקרית מוצקין תצא מצומת צבר ושתי העצרות יחברו ביחד בצומת מוצארט. בהמשך הבינו שיותר מדי אנשים יגיעו לעצרות והחליטו לקיים עצרת אחת משותפת בצומת צבר. לעצרת צפויים להגיע מכל רחבי הקריות ואפילו בנות הלומדות באולפנא בנהריה ובני ישיבת "פרחי אהרון" בקרית שמואל.
image

"אני שמח שהציבור בקריות נרתם להבעת התמיכה בלוחם צה"ל", אמר לנקרי השבוע. "המסר שביקשנו להעביר הוא: תנו לצה"ל וזרועותיו לתחקר ולבדוק. משפט השדה שנעשה לחייל על ידי מספר גופים הינו מקומם ופוגע אנושות במדינה כולה. אינני יכול להשלים עם מעמד, בו לוחם צה"ל מובל אזוק וחשוד ברצח. אינני יכול להכיל את הנזק הרבתי שיכול להיגרם לשאר לוחמי צה"ל שעומדים על המשמר מידי יום בשאלה לגיטימית: האם אסתבך אם אנטרל מחבל שיגיע לפתחי?".

לנקרי שיקף את רוב דעות המתנגדים למהלך בו נעצר החשוד והעצרת התקיימה ביום בו התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצר החייל בתשעה ימים נוספים. דעת הקהל פרצה כשפורסמה תמונתו של החייל, מובל להארכת מעצרו, כשידיו אזוקות, דבר שזעזע את כלל הציבור. "כלוחם וכמפקד יש לי אמון מלא בצה"ל וזרועותיו, שיתחקרו את האירוע עד תומו", הוסיף לנקרי. "גם אם הייתה טעות שתאופיין בשיקול דעת לקוי מצד הלוחם, אין זו סיבה להעמידו בכיכר העיר, כאילו היה לראשון הבוגדים. אני מוצא לנכון להודות לתורמים ולמשתתפים הרבים שהרימו את הפרויקט יחד איתי".

צילום: דורון גולן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות