fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: שילוט לקוי מסכן את דיירי רחוב גינת אגוז

חץ יש, עצור יש, אין כניסה אין. השילוט בכניסה מרחוב הצוף לרחוב גינת אגוז (צילום: נירית שפאץ)
חץ יש, עצור יש, אין כניסה אין. השילוט בכניסה מרחוב הצוף לרחוב גינת אגוז (צילום: נירית שפאץ)

לפני חודשיים התרחשה ברחוב גינת אגוז שבשכונת נווה פרדסים בפרדס חנה תאונה קשה שבה נפצע ילד באורח בינוני. זמן ממושך חלף עד שהגיעו למקום מד"א ומשטרה. התאונה הציפה את המחסור בתחנת חילוץ והצלה בפרדס חנה כרכור, ובמקביל, הציפה בקרב תושבי הרחוב גם את בעיות התעבורה ובטיחות התנועה הוותיקות שבו.

אחרי התאונה, לפני כמה שבועות, הוסב הרחוב על ידי המועצה מרחוב דו-סטרי לרחוב חד-סטרי, מהלך שהתושבים בירכו עליו, אך עם זאת, טוענים התושבים, נוצרה בעיה מיוחדת חדשה אחרי הפיכת הרחוב לחד-סטרי: השילוט מרחוב הצוף  מטעה וחסר. כתוצאה מכך נהגים נכנסים בטעות לרחוב כשהם נוסעים בו נגד כיוון התנועה, מצב מסוכן לכל הדעות. העובדה שרחוב גינת אגוז הוא מעוקל, מוסיפה לסכנה, כשהתושבים הנוסעים בו כחוק אינם מצפים שיגיח לעברם מעבר לעיקול רכב הנוסע נגד כיוון התנועה.

חץ יש, עצור יש, אין כניסה אין. השילוט בכניסה מרחוב הצוף לרחוב גינת אגוז (צילום: נירית שפאץ)
חץ יש, עצור יש, אין כניסה אין. השילוט בכניסה מרחוב הצוף לרחוב גינת אגוז (צילום: נירית שפאץ)

בעוד שהכניסות לגינת אגוז מרחוב האתרוג ורחוב הגלעין הוסדרו באופן ברור לאחר הפיכת הרחוב לחד-סטרי ואינן מעוררות בעיה כיום, והכניסה לגינת אגוז מצפון, מרחוב הכרם, נחסמה באופן ברור וגם היא לא מעוררת בעיה, הבעיה היא בכניסה מרחוב הצוף.

תושבת רחוב גינת אגוז מתארת: "הכניסה מרחוב הצוף הייתה הכניסה הפעילה והתוססת ביותר לרחוב שלנו לפני שהפך לרחוב חד סטרי, עבר בה מספר הרכבים הגדול ביותר, וגם כעת ממשיכים להיכנס אליה נהגים שאינם תושבי הרחוב ואינם מכירים את הסדרי התנועה שהשתנו בו. בהתאם לכך שהרחוב הפך לחד סטרי, ניתן להיכנס מרחוב הצוף עכשיו רק כשנוסעים ימינה, ושלט עם חץ המורה על פנייה ימינה נתלה בכניסה מרחוב הצוף לגינת אגוז, מתחת לשלט 'עצור'. אך מכיוון שלא נתלה משמאל גם שלט 'אין כניסה', הנהגים לא מבינים מהשילוט שהכניסה שמאלה אסורה, והם נכנסים שמאלה ונוסעים ברחוב נגד כיוון התנועה. כשתושבי הרחוב מעירים להם על כך, הנהגים מופתעים בכנות, ונראה בבירור שהם עשו זאת בתום לב, לא בזדון ולא מתוך רשלנות, אלא כי פשוט לא הבינו את השילוט. בנוסף לזה, גם אין אכיפה, ואין דרך שבה אנשים ילמדו. אנשים חוששים ונמנעים מלתת לילדיהם לעבור את הכביש. פניתי כמה פעמים למוקד 106 בעניין, ואמרו לי במוקד 'זה בטיפול', אך עד כה לא נעשה דבר. צריך לתלות בכניסה לרחוב גם שלט 'אין כניסה' מצד שמאל בכניסה מרחוב הצוף, ועד שזה ייעשה, מדי יום אנחנו רואים ברחוב נהגים הנוסעים נגד כיוון התנועה".

ממועצת פרדס חנה כרכור נסר: "שינויי הסדרי התנועה ברחוב גינת אגוז בוצעו במטרה לשפר את התעבורה ברחוב ובטיחות הנהיגה וזאת כמענה לבקשות התושבים המתגוררים ברחוב זה. תכנון השינוי ויישומו בוצעו לאחר בחינה של וועדת תנועה אשר גיבשה מענה מקצועי ובטיחותי עבור ציבור התושבים. בהמשך לכך, התמרור החדש הינו בהתאם לתקנות התעבורה, בהמשך לכך, תמרור נוסף מהווה כפל תמרורים. התמרור שהוצב בצומת הצוף גינת אגוז מורה על פניה ימינה בלבד ומבהיר כי הפניה שמאלה אסורה לכל נהג. מטבע הדברים הסבת רחוב לחד סטרי כרוכה בתקופת הסתגלות והטמעת השינוי על ידי ציבור הנהגים והולכי הרגל. עם זאת, לאור הדיווחים אנו נפעל להגברת האכיפה ברחוב. אנו קוראים לציבור התושבים והמבקרים לנהוג בזהירות תוך שמירה על כללי התנועה ומתן תשומת לב להנחיות הדרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות