fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה – כרכור: להורים נמאס מהצפיפות בבית הספר שדות

בית ספר שדות בפרדס חנה כרכור. צילום:: פרטי
בית ספר שדות בפרדס חנה כרכור. צילום:: פרטי

הורים לילדים הלומדים בבית ספר שדות, שהוקם לפני ארבע שנים במזרח כרכור, טוענים כי בית הספר לא נועד לקלוט יותר מ-12 כיתות לימוד.

ההורים טוענים כי הצפיפות הפכה בלתי נסבלת. "האוכלוסייה הולכת וגדלה, והמבנים הקיימים צרים מלהכילה", מסבירה ריקי מאור, יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר ביחד עם איתן סופר,

אין לאן לזוז. בית ספר שדות. צילום:: פרטי
אין לאן לזוז. בית ספר שדות. צילום:: פרטי

"בשנתיים האחרונות התווספו שתי כיתות נוספות ובשנה הבאה תתווסף עוד אחת, בסך הכל שלוש כיתות מעל לתקן של 12 כיתות שיועד לבית הספר, ומספר כולל של תלמידים הגבוה בהרבה מזה שתוכנן מלכתחילה. תלמידים לומדים בממ"דים שאמורים להיות מיועדים למעבדת מדעים, לימודי מחול ותיאטרון. התוצאה: צפיפות קשה, פגיעה מהותית בשגרת הלימודים וירידה חדה ביכולתו של בית הספר לספק ללומדים בו תנאי לימוד הולמים. אין אולם ספורט, אין חדר אמנות, אין מחסן ודברים מאוחסנים בפרוזדורים. אין מרחבי למידה פרטניים ואין מקומות למפגשים טיפוליים עבור התלמידים הזקוקים לכך".

אורי שורר, הורה לילדה ילדה שמסיימת כיתה א': "אין קירוי במגרש הספורט, במדינה חמה כמו שלנו עם שמש קופחת. ויש יותר מדי כיתות על מעט מדי חללי לימוד. הממ"דים ממש מאוכלסים בכיתות קבועות. כיתת המדעים נודדת. זה פוגע גם בסגל החינוכי, לא רק בילדים. כשכיתת מחול לומדת במבואה כי אין לה מקום אחר, למשל, זה מפריע לכיתות האחרות ללמוד".

בהנהגה מספרים כי לנוכח המשך הגידול הצפוי במספר הכיתות, והחרפת הבעיות הנלוות לכך, פנתה הנהגת ההורים הבית ספרית למועצה, בבקשה להתערב ללא דיחוי במצב הקיים.

"הצענו פתרונות יעילים, כמו מבנים יבילים, קירוי וסגירת מבואות בית הספר ליצירת מרחבי לימוד נוספים, כפתרון זמני עד שיתאפשר בינוי, והבהרנו את מצוקתם של הילדים וחברי הצוות החינוכי. אולם פניותינו החוזרות ונשנות נהדפו על הסף. לגבי מבנים יבילים אמרו לנו כי הדבר בלתי אפשרי, ולגבי סגירת מבואות הודיעו לנו כי בוחנים את האפשרות לסגור מבואה אחת בלבד מתוך שלוש, דבר שגם אם ייצא לפועל, ייצור מרחב למידה נוסף אחד בלבד ולא יענה על המצוקה הגוברת".

ב-16.5, יום ג', מתכננת הנהגת ההורים הפגנה מול בניין מועצת פרדס חנה כרכור בנושא. "לא ניתן יד לאוזלת היד, לזלזול ולאדישות שמגלה המועצה כלפי ילדינו", מסרו בהנהגה, "באמתחתנו צעדים אופרטיביים נוספים שימומשו כבר בעתיד הקרוב, במידה ולא יחול שינוי מיידי במדיניות המועצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות