fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פנייה לשר הכלכלה: תפעל למימוש מיידי של התוכנית לחיזוק הצפון

"מדינת ישראל זקוקה לשר במשרה מלאה. התעשייה הצפונית מצפה ממך לפעול למימוש תכנית החומש הממשלתית לחיזוק הצפון ולשיפור הסביבה העסקית של התעשייה בפריפריה"
הנרי צימרמן צילום: יח"צ
הנרי צימרמן צילום: יח"צ

הנרי צימרמן, יו"ר מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, פנה לשר אלי כהן ("כולנו") שמונה לתפקיד שר הכלכלה. במכתב ששוגר לשר, ציין צימרמן כי: "מדינת ישראל זקוקה לשר כלכלה ותעשייה במשרה מלאה, שיסייע בחיזוק השדרה המרכזית של הכלכלה הישראלית".

עוד הוסיף צימרמן, כי באזור הצפון ישנם מספר מאפיינים ייחודיים, המקשים על התעשייה המקומית. המרחקים הגדולים בין מפעלים שמביאים לייקור עלויות הייצור , המחסור המתמיד בכוח אדם איכותי ומקצועי, הסכנות הביטחוניות שחוזרות לשבש את שגרת החיים אחת לכמה שנים, ועוד. בהמשך לכך, קרא צימרמן לשר לפעול למימושה וליישומה בפועל של תכנית החומש לחיזוקו הכלכלי של מחוז הצפון.

הנרי צימרמן צילום: יח"צ
הנרי צימרמן צילום: יח"צ

"תכנית זו שמה דגש על עידודם של מספר מנועי צמיחה חיוניים, וביניהם משיכת תעשייה עתירת ידע ויצירת מקומות תעסוקה איכותיים, הגדלת פריון העבודה, קידום תעשייה תחרותית מתקדמת, משיכת השקעות ויזמים, חיזוק עסקים קטנים ובינוניים, פיתוח אזורי התעשייה, עידוד המחקר הפיתוח ופיתוח התיירות הצפונית".

לדברי צימרמן , "לתעשייה בצפון מספר אתגרים שהם בעלי השפעה קריטית על תפקודה והצלחתה, ביניהם: מחקר ופיתוח, חלוקה נכונה של הטבות המס, חיזוק ענפי התעשייה המסורתית, שיווק הצפון כיעד אטרקטיבי למשקיעים וכמובן- יישום מלא של תכנית הצפון, כפי שבאה לידי ביטוי בהחלטות הממשלה האחרונות".
לבסוף, הזמין צימרמן את כהן למפגש תעשיינים שבו יציגו מנהלים בכירים במחוז צפון את האתגרים והקשיים שבפניהם הם ניצבים, בצד הכלים הנדרשים על מנת לסייע ל מפעלים ולחזק את הצפון ואת הכלכלה והחברה המקומית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות