fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פדידה פנה למשרד הפנים: לחייב את חיים צורי להשיב כסף לקופת העירייה

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

חבר האופוזציה העירונית בקרית מוצקין, יוסי פדידה, פנה למשרד הפנים בדרישה לחייב את ראש העירייה, חיים צורי, בתשלום של עשרות אלפי שקלים שהוצאו מקופת העירייה עבור שירותי עורך דין חיצוניים שניתנו לצורי במסגרת המאבק המשפטי בין השניים.

פדידה וצורי מנהלים קרב משפטי מזה כמה חודשים סביב מינויו של פדידה כחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות. המאבק ביניהם הגיע עד לבית המשפט העליון וצורי השתמש בשירותיו של עו"ד חיצוני על מנת לייצג את עמדת העירייה ולא בשירותיו של היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד בן ציון מלכה. בית המשפט המחוזי בחיפה חייב את צורי את העירייה בתשלום הוצאות משפט לפדידה ועורך דינו, יאיר אבני, בסך של 23 אלף שקלים. בית המשפט העליון שדחה את בקשתו של צורי לעכב את מינוי של פדידה חייב את העירייה בתשלום הוצאות נוסף בסך 8000 שקלים.

מכיוון שהעירייה ממשיכה להיעזר בשירותי עורך דין ממשרד חיצוני, עו"ד פרופסור דן ביין שהיה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה,  למאבק המשפטי נגד פדידה, הוצאותיה הישירות עבור השירותים הללו עולים סכומי כסף גבוהים שאינם ידועים לציבור. גם תחקירן "ישראל היום", מוטי גלית, שמפרסם בשבועות האחרונים כתבות על צורי, לא הצליח לגלות כמה כסף שולם מהקופה הציבורית לשירותי משפט חיצוניים.

הוצאותיו המשפטיות של פדידה, שמשולמות מכיסו הפרטי, נאמדות אף הן בעשרות אלפי שקלים עד כה. השבוע פנה פדידה, שמכהן גם כיו"ר וועדת הביקורת העירונית, אל משרד הפנים בבקשה כי זה האחרון יורה לצורי להשיב מיידית לקופת העירייה סך של 32,900 שקלים וכן כל הוצאה עבור שירותי משפט חיצוניים ואגרות בית משפט. "זו מחלה אובססיבית של חיים צורי עם אי אכפתיות להוציא כספי ציבור" אמר פדידה "זה לא יוצא מהכיס שלו ולכן הבקשה שלי ממשרד הפנים לחייב אותו אישית היא בקשה הכרחית וחשוב שמרד הפנים יתן דעתו בעניין".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "הרשות נאלצה להתגונן מפני עתירות שהגיש מר פדידה משם שהעירייה מחוייבת לכך שמינוי חברי מועצה לוועדות השונות יהיה על פי כללי מנהל תקין וטוהר המידות. לפיכך, התנהלותו חסרת הסבלנות של מר פדידה, המונעת מרגשות ויצרים בלתי מובנים וללא התחשבות בכספי הציבור, הביאו את הרשות להוצאות אלה. אין למר פדידה להלין אלא על עצמו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות