fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פדגוגיה, ניהול ומה שביניהם – גרסת אורט פסגות כרמיאל

ההודעה על חזרתה של בתיה כץ גרמה לשמחה בקרב המורים הוותיקים ולסערת רוחות בקרב מורים אחדים
בתיה כץ
צילום אלכס הובר

 

לקראת תום שנת הלימודים הקודמת הודיעה מנהלת בית הספר התיכון אורט פסגות כרמיאל על רצונה לצאת לשנת שבתון. בקשתה אושרה בכתב ומכך ברור שהאשור ניתן ובהתאם לנוהל והחוק, אם תרצה בתום אותה שנה תוכל לשוב לנהל את בית הספר פסגות.

עם הודעתה של כץ, הוחלט בהנהלת אורט להוציא מכרז לניהול בית הספר. מי שהייתה מנהלת הפדגוגית של בית הספר, חגית לוי, נגשה למכרז והתקבלה לאחר הליך כמתחייב. לקראת סוף חודש מרץ (לפני ה-31 לחודש זה, כמתחייב) הודיעה בתיה כץ על רצונה לשוב למשרתה בבית הספר פסגות, על פי הסיכום שעמד לרשותה.  תשובת רשת אורט לבקשתה של כץ הייתה זימון לשימוע לפני פיטורין.

ביום חמישי האחרון נודע, כי הוחלט להחזיר את בתיה כץ לניהול בית הספר וכי מתארגנת קבוצת מורים המעוניינת לשלוח מכתב תמיכה בהמשך עבודתה של חגית לוי. במקביל התארגנה קבוצת מורים גדולה המעוניינים בחזרתה של כץ לפעילות תומכת.

חגית לוי
חגית לוי (צילום: אלכס הובר)

ביום חמישי האחרון כינסה המנהלת חגית לוי את מורי בית הספר והודיעה להם בבכי, כי באורט הוחלט על חזרתה של בתיה כץ לתפקיד. לדבריה היה ברור לה כי היא באה לתפקיד, כמנהלת קבועה ולא הובהר לה כי הניהול הופקד בידיה רק לשנה.

לאור הנתונים שנמסרו ממקורביה של לוי אודות העובדה כי ברשת הבטיחו לה שהיא תנהל את בית הספר ולא התריעו בפניה כי זו עשויה להיות שנה אחת בלבד במידה וכץ תממש את זכותה לשוב, ניסיתי לבדוק את העובדות מצידה של כץ. שוחחתי עם מספר מורים שעבדו עמה בעבר וכולם היו תמימי דעים שלא נפל פגם בהחזרתה של כץ, שזה היה הסיכום עמה, ובנוסף הוסיפו את שביעות רצונם על חזרתה.

תגובת רשת אורט: "הגברת בתיה כץ חוזרת לביהס לאחר חל"ת. הנהלת רשת אורט מוקירה את עבודתה המסורה והמקצועית שגילתה חגית לוי בשנה האחרונה ותשמח לראות אותה מצליחה בתפקיד החדש ברשת אורט".

בתיה כץ
בתיה כץ (צילום: אלכס הובר)

שאלותיי להנהלת אורט:

מדוע הוצא מכרז לניהול בית הספר שלא לצורך, שכן לשנה אחת ניתן היה להסתפק במינוי?

מה הוסבר ללוי, מתוכו היא הבינה כי היא מעתה מנהלת בית הספר, ללא ידיעה כי ייתכן שהיא מגיעה רק לשנה?

מדוע כאשר החליטה בתיה כץ לממש את זכותה לשוב לנהל את בית הספר לא נענתה הנהלת אורט בחיוב למימוש זכותה ותחת זאת בחרה לזמן אותה לשימוע לפני פיטורין?

מדוע הודיע הנהלת הרשת גם לחגית לוי, (כך על פי מקורביה העומדים עמי בקשר) בסוף השבוע, כי היא ממשיכה לנהל גם בשנה הבאה את בית ספר פסגות , לאחר שהודיעו לכץ שהיא שבה לנהל את אותו בית הספר?

האם ידוע להנהלת אורט כי מקורביה של לוי מפיצים ברבים , לרבות הנהלת העירייה, כתבה לא מחמיאה, שפורסמה במקומון תל-אביבי אודות תפקודה של כץ כמנהלת בית הספר העירוני, אך לא מצאו לנכון להפיץ את הכתבה מסופ"ש האחרון בו משבחים את תפקודה של כץ כמנהלת אותו בית ספר ומבקשים למנוע עזיבתה?

הכתבה המלאה עם כל ההתבטאויות, עמדת המורים ,ועמדת גורמים נוספים ביום חמישי השבוע במהדורה השבועית של צפון1 כרמיאל משגב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות