fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשרות מתושבי עמק חפר הפגינו נגד הקמת שדה התעופה

הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי

 ההפגנות שהתקיימו בשלושה מוקדים: צומת העוגן, צומת רופין ובצומת תנובות, הינם חלק ממאבקם של התושבים בשיתוף המועצה האזורית עמק חפר נגד כוונת מוסדות התכנון להעתיק את שדה התעופה האזרחי בהרצליה. 4 מתוך החלופות נמצאות בשטחי עמק חפר או בסמוך לה: בבית הלוי, גאולי תימן, תנובות ובחדרה מזרח.

הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי
הפגנה נגד שדה תעופה צילום עצמי

מדובר בשדה תעופה שבו מיועדות להמריא ולנחות כ-  120,000 טיסות מדי שנה (המראה או נחיתה אחת כל 2 דקות בממוצע לאורך השנה כולה, כולל בשבתות וחגים).

אורך המסלול המתוכנן, יחד עם "משפכי" הנחיתה וההמראה ונתיבי הקפות המטוסים, מתפרסים במעגלי ענק על פני קילומטרים לכל צד, ומתוכננים לשלוט באופן מוחלט בשמי עמק חפר, באוויר שמעל מרבית תושביו, ומעל השטחים הפתוחים, נתיבי נדידת הציפורים ומקווי המים אותם פוקדות מאות אלפי ציפורים בשנה.

השלכות הקמת שדה התעופה באזור עמק חפר תהיינה רבות, קשות ובלתי הפיכות. חיסול של מרחבי טבע ירוקים ועתירי המבקרים שמשרתים את כל מרכז הארץ; פגיעה אנושה באגמי ובאתרי הנדידה של מאות אלפי העופות הנודדים שמושכים עשרות אלפי מבקרים, כיסוי הריאה הירוקה בשמיכה עבה של בטון ומטוסים פולטי זיהום שיחסלו אם החי והצומח הטבעי, סלילת כבישי גישה חדשים שיכבירו עוד כיסויי אספלט על השטח הטבעי וכמובן פגיעה קשה בחייהם של תושבי העמק – גם באיכות חיים וגם סיכון החיים עצמם בזיהום אוויר מאסיבי ובסכנת התנגשות בין מטוסים לעופות נודדים גדולים (שקנאים).

בשנים האחרונות הפך עמק חפר לשטח ההפקר של המדינה. בכל פעם מחדש מחליטה המדינה להלאים חלק משטחי המועצה תוך התעלמות מהפגיעה הסביבתית ומן התושבים ולהקים תשתית כזאת או אחרת אם זה מתקן גז, תחנת כח, מסילת ברזל או כביש.

ראש המועצה האיזורית עמק חפר, רני אידן: " עמק חפר היא הרשות בה עוברות כמעט כל התשתיות במדינת ישראל. לתקוע שדה תעופה באיזור שכזה זאת גם שטות וגם טיפשות וזאת מעבר לפגיעה בשטחים הירוקים ובתושבים . תושבי עמק חפר למודי מאבקים וגם הפעם אנחנו לא מתכוונים לוותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות