fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ערבים ויהודים התגייסו להצלתו של יזן בן ה-3 וחצי

יוסף פנאדקה. צילום: פרטי
יוסף פנאדקה. צילום: פרטי

בכפר קרע החלו לפני כחודש לאסוף תרומות לבריאותו של יזן בן ה-3 וחצי, ילד המתגורר בכפר וחולה במחלת ניוון שרירים SMA. מדובר במחלה גנטית קטלנית, המביאה להידרדרות מהירה במצב הילדים החולים, לניוון שריריהם ולבסוף למותם.

למעלה מ-4 מיליון שקלים נדרשים כדי לממן טיפול שעשוי להציל את חייו של יזן ולהחזיר לו את איכות החיים – זריקות של התרופה החדשנית "ספינרזה", שפותחה לאחרונה בארה"ב, איננה כלולה בסל התרופות הישראלי ועלותה אסטרונומית. "כ-80 אנשים בארץ שחולים במחלה הזאת מנהלים כיום מאבק על הכנסת התרופה לסל התרופות", מסביר יוסף פנאדקה, תושב כפר קרע הפעיל בפרסום הקמפיין להצלתו של יזן. "בינתיים אנחנו עושים מבצע התרמה שמטרתו לגייסאת הסכום הדרוש כדי להשיג את התרופה לילד, שאינו יכול לחכות".

באופן מרשים, פנאדקה מספר שעד היום נאסף כבר חלק ניכר מהסכום, וכעת ממשיכים לאסוף עד שיושג בשלמותו.

איך אוספים בזמן כזה סכום גבוה כל כך?
"אנחנו מתקדמים בצורה יפה לקראת איסוף הכסף", פנדאקה מתנסח בזהירות. "מרגש אותי לספר על זה. היו פה כמה אלמנטים שהתחברו ביחד להצלחה. התכנית להתרמת הכספים מאוד רחבה וכללה גיוס פעילים בשטח שפנו לאנשים בעלי כספים במגזר. ניהלנו קמפיין תקשורתי רחב בכל הארץ שכלל פרסום באתרים מקומיים, הודעות סמס, אנשים שהתראיינו ברדיו ובטלוויזיה והציגו את העניין, שימוש חזק בעיתונות ובפייסבוק. הקמפיין כלל גם גיוס של תלמידים בבתי ספר. הקמנו תחנות ביישובים ערביים, שעמדו בהן אנשים ואספו תרומות. היום כל המגזר יודע מי זה יזן. זה פרויקט ענק שהביא את האנשים לתמוך ולהרגיש, ועם זאת, דאגנו שהילד עצמו לא ייחשף בקמפיין. פנינו לכל השכבות במגזר. נשים תרמו זהב, ילדים תרמו דמי כיס והביאו לתחנות התרומה את קופת החיסכון שלהם. גם בני נוער איישו את התחנות ואספו כסף. אנשים מכפר קרע ומכפרים אחרים בארץ התגייסו להתרים ולתרום". פנאדקה מספר שהיו אנשים שתרמו לבדם גם סכומים שהגיעו עד 50,000 שקלים, וכן התקבלו כספים גם מעמותות שקיימות במגזר.

יוסף פנאדקה. צילום: פרטי
יוסף פנאדקה. צילום: פרטי

אף שהסכומים הגדולים נתרמו בתוך המגזר הערבי, תרמו עבור יזן גם אנשים מהמגזר היהודי, וכעת פונים בקמפיין גם למגזר זה. "תושבי יישובים הקרובים אלינו, ששמעו את הסיפור, תרמו", מתאר פנדאקה. "הורים וילדים מבית הספר הדו-לשוני 'גשר על הוואדי' שבכפר קרע, למשל, ואנשים שמגיעים אלינו לביקורים מקציר, גבעת עדה ומקומות נוספים. הם דיברו על כך, וכל מי שידע על זה והרגיש שיש לו אחריות כלפי הילד הזה, תרם. יזן אמור להתחיל בקרוב לקבל את התרופה, אותה הוא אמור לקבל ב-3 שלבים. אנחנו נמצאים במגעים עם החברה שמייבאת את התרופה, בזכות הסכום שכבר אספנו, ושארית הסכום שתיאסף תוקדש לשלבים הבאים של הטיפול".

התרומות עבור יזן מוסדרות על ידי עמותה ציבורית תחת פיקוח, העמותה לבריאות ופיתוח (ע"ר), דרך חשבון ייעודי שנפתח למטרה זו. ניתן להפקיד את התרומות לחשבון מספר 240246 בבנק הפועלים, סניף כפר קרע (578). למידע נוסף ניתן להתקשר עם פיראס מסראווה בטלפון 052-6017328 או מחמוד אבו פנה בטלפון 052-5601886.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות