fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצומה עלתה ברשת נגד אסדות הגז

גיא נמרוד צילום רותי ברמן
גיא נמרוד צילום רותי ברמן

קבוצת פעילי איכות סביבה מנתניה שהצטרפה לקואליציית אזרחים הפועלת לעצירת התקנת אסדות הגז בסמוך לחופי נתניה פירסמה השבוע עצומה ומבקשת מהתושבים להצטרף למאבק ולחתום על העצומה למניעת התקנתם של 32 אסדות גז במרחק של שבעה ק"מ בלבד מהחוף.

לדבריהם האסדות לטיפול בגז אשר מתוכננות לקום פחות מעשרה קילומטר מהחוף, יוזרמו לצד הגז הנקי, גם חומרים כימיים נפיצים דליקים ומסרטנים לחופי ארצנו, מחוף הכרמל דרך חופי עמק חפר ועד חופי נתניה, תוך סיכון התושבים.

כדי לקדם את העצומה פנו הפעילים אל תושבי נתניה בסרטון בפייסבוק בו מופיעים ילדים עם מסכות על הפנים ומבקשים מראשת העיר  מרים פיירברג – איכר למנוע את האסו.

כך נכתב בעצומה: "ראש העיר של כולנו. לפני הצונמי והרס המשאב הכי יקר לנו שאת, עמלת, שדרגת ופיתחת עבורנו. אל תתני שיגנבו לנו את החוף. אל תאפשרי הרס וזיהום העיר שלנו. אל תסכימי שיפגעו בבריאותנו. אל תרפי כמו שרק את יודעת". באותו סרטון פונים הילדים גם אל יזם הגז יצחק תשובה בן העיר.

לדברי הפעילים ובהם גיא נמרוד, נתי ריגלר, אורנה אביקזר, טל פרנקל, עופרה גל ואחרים, גז הקונדנסט שהוא תוצר של אסדות הגז יועבר בצנרת אל היבשה הוא רעיל ועלול לגרום בכל תקלה בים וביבשה לזיהום נרחב לאורך חופי ישראל באויר ועל פני האדמה זיהום שיחולל מחלות בבני אדם ובבעלי חיים. לדבריהם הטיפול בגז צריך להיעשות רק בלב ים.

נמרוד, מאמן אישי ומומחה לשיווק רשתי: "על מנת להציל את מישור החוף בכלל ואת נתניה בפרט ממחלות הריאה והסרטן שיגרמו לאוכלוסיה במידה וישימו לנו אסדות גז מול הפרצוף, כל תושבי נתניה צריכים לחתום על העצומה להרחקת אסדות הגז מהחוף. אין כאן עניין של ימין ושמאל. יש כאן סכנה מוחשית לבריאות ולביטחון ויש דרך טובה יותר ובטוחה יותר לטיפול בגז וזה צריך להיות בלב הים ולא בקרבת החוף כי זה ייצור מצב של אזור תעשיה צף מול הפנים וכל הרעל יגיע ישר לריאות של התושבים".

גיא נמרוד צילום רותי ברמן
גיא נמרוד (צילום רותי ברמן)

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אסדת הגז החדשה שמתעתדת לקום בשנים הקרובות (ונמצאת כעת בהליך קבלת היתר על ידי מחוז חיפה) – מיקומה צפונית לחדרה. יתרה מכך, נתניה בזמנו התנגדה להקמת אסדה מול חופי נתניה. יודגש כי מוסד התכנון שתכנן את תמ"א 37 ח' הוא המועצה הארצית לתכנון ובנייה והם הגוף שקובע את הליכי התכנון.

בישיבות שהתקיימו בין העירייה למוסדות התכנון והמתכננים שלהם  – עיריית נתניה הביעה התנגדות נחרצת להצבת אסדת גז מול חופיה. מבדיקה עם משרד האדריכלים לרמן אשר מתכנן את האסדות במדינה נאמר במפורש שאין כל כוונה לבנות אסדת גז מול נתניה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות