fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמק חפר: אלפים השתתפו בהפנינג מחאה נגד הקמת שדר תעופה

הפנינג שדה תעופה צילום חן לאופולד
הפנינג שדה תעופה צילום חן לאופולד

כ- 5000 איש השתתפו באירוע המחאה נגד הקמת שדה תעופה בעמק חפר שהתקיים בשבת בהפנינג ענק באגמון חפר שאך זה נפתח. האירוע התקיים תחת הכותרת "בעמק חפר רק ציפורים ממריאות".

ראש המועצה האזורית עמק חפר רני אידן ממובילי המאבק: "האלפים הרבים אשר הגיעו היום למחאה, מחזקים אותנו בהמשך המאבק לשמור על הסביבה הירוקה בעמק חפר ולמנוע את הקמת שדה התעופה שיהרוס את הפנינה האחרונה שנשארה במרכז מדינת ישראל ".

אלפי המשתתפים באירוע סיירו בשטח האגמון וקיבלו הסברים בעמדות שהוכנו מראש על ההשלכות והסכנות הנשקפות לחי ולטבע מהקמת שדה תעופה באזור.

הפנינג שדה תעופה צילום חן לאופולד
הפנינג שדה תעופה צילום חן לאופולד

בימים אלו בוחנים מוסדות התכנון חלופות להקמת שדה תעופה חדש למטוסים ומסוקים. שתיים מבין שמונה החלופות העומדות על הפרק נמצאות בשטח המועצה האזורית עמק חפר, האחת בבית הלוי והשנייה בגאולי תימן. עוד שתי חלופות, בתנובות ובחדרה מזרח, נושקות ליישובי העמק. לפי ההסבר שניתן מסתבר שבשדה תעופה שבו מיועדות להמריא ולנחות 120,000 טיסות מדי שנה. המראה או נחיתה אחת כל שתי דקות בממוצע לאורך השנה כולה, כולל בשבתות וחגים.

אורך המסלול המתוכנן, יחד עם "משפכי" הנחיתה וההמראה ונתיבי הקפות המטוסים, מתפרסים במעגלי ענק על פני מספר קילומטרים לכל צד, ומתוכננים לשלוט באופן מוחלט בשמי עמק חפר, באוויר שמעל מרבית תושביו, ומעל השטחים הפתוחים, אגמי הציפורים ונתיבי נדידת הציפורים.

רני אידן: "השלכות הקמת שדה התעופה בעמק חפר תהיינה רבות, קשות ובלתי הפיכות. חיסול של מרחבי טבע ירוקים ועתירי המבקרים שמשרתים את כל מרכז הארץ, פגיעה אנושה באגמי ובאתרי הנדידה של מאות אלפי העופות הנודדים שמושכים עשרות אלפי מבקרים, כיסוי הריאה הירוקה בשמיכה עבה של בטון ומטוסים פולטי זיהום שיחסלו את החי והצומח הטבעי. סלילת כבישי גישה חדשים שיכבירו עוד כיסויי אספלט על השטח הטבעי וכמובן פגיעה קשה בחייהם של תושבי העמק – גם באיכות חיים וגם סיכון החיים עצמם בזיהום אוויר מאסיבי ובסכנת התנגשות בין מטוסים לעופות נודדים גדולים כמו שקנאים וחסידות".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות