fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת "יד עזר לחבר" מתכוננת לחלק אלפי חבילות מזון לנזקקים לראש השנה

לתרום לנזקקים | חלוקת מזון לנזקקים (צילום: יח"צ)
לתרום לנזקקים | חלוקת מזון לנזקקים (צילום: יח"צ)

בימים אלה נכנס לשלב המעשי מבצע חלוקת המזון לחגים של עמותת יד עזר לחבר ומנכ"ל העמותה, שמעון סבג, אומר:"בזה אנחנו נשקיע את רב זממנו עד לחג. נעשה את זה לאורך שבועיים ימים בהם נחלק את סלי המזון בצורה מוכבדת כשמידי יום יגיעו כמה מאות לאורך כל שעות היום ויקבלו בכבוד את מה שמגיע להם לחג. נעניק לכל אחד שירצה את חבילת המזון לחג אבל בצורה נאותה כדי שכבודם של הנזקקים ישמר", הבטיח סבג.

חלוקת מזון לנזקקים (צילום: יח"צ)
חלוקת מזון לנזקקים (צילום: יח"צ)

סל המזון שיחולק לחג יכלול בשרים, עופות, מזון יבש, פירות וירקות, שימורים וכמעט כל מוצרי היסוד. "במקביל נמשיך להעניק גם השנה עשרות רבות של בגדי ילדים לצעירים וצעירות הזקוקים לבגד יפה לחג והוריהם לא יכולים להרשות זאת לעצמם" הבהיר סבג.

כדי להשיג את המטרה הזו מבקשת עמותת יד עזר לחבר וכל סניפה בקצרין, בעפולה,  קרית שמונה וצפת מכל מי שיכול ורוצה לסייע מוזמן לעשות זאת הן בתרומה כדי שנוכל לאייש את כל המוקדים שלנו באלפי מנות מזון והן בסיוע באריזה. "המטרה היא לחלק 3500 סלי מזון לניצולי שואה, לחסרי בית, אימהות חד הוריות ונזקקים".

החידוש של העמותה השנה  הוא בעובדה שניצולי שואה בעצמם יארזו לטובת ניצולי שואה אחרים את סלי המזון. המחווה הזו היא מחווה שכולה פרי יוזמה של ניצולי שאוה המתגוררים בבית החם בקרית החסד בחיפה. יעקב ולדמן ניצול שואה אמר השבוע "אני יודע מה זה להיות רעב. אני לא יכול לשכוח לעולם את התחושה הזו – ולכן אני עצמי עוזר לעמותה לארוז ולחלק את חבילות המזון שאנו מתכוונים לחלק כדי לגרום לכך שבחג הזה לא ישארו פיות רעבים".

סבג מצידו הבהיר כי כבר עכשיו רשומים למעלה מ-1500 דורשים לסלי מזון. הערכה היא שעד סוף השבוע יגיע מספרם ל-3000 "כל אחד משאיר את כתובתו, או מקבל זימון לשעה ויום מסוימים וכשהוא יגיע  הוא יקבל את המגיע לו ללא דוחק בתחושה נעימה ואפילו יזכה לכיבוד קל. תזכרו ניצחנו את הצורר הנאצי ננצח גם את הרעב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות