fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

על רקע פלילי

יהושוע אטדגי צילום ארכיון
יהושוע אטדגי צילום ארכיון

גנבים בלילה

בליל ה-24 לינואר 2017, עצרה המשטרה תושב חדרה, בשנות ה-50 לחייו, בחשד שפרץ למכולת וגנב בקבוקי אלכוהול. החשוד אותר בסריקות כשברשותו הרכוש וכלי הפריצה.  ב-3 לאפריל נעצר עובד במוסך באזור חדרה, בחשד שגנב את אקדחו האישי של בעל רכב, שהשאיר את אקדחו בתא הכפפות ברכבו לצורך טיפול, האקדח אותר.

כשראובן איטח בן ה-80 מחדרה, הגיע לקניון לב חדרה ב- 22 לאוגוסט, הוא רק רצה לבלות בוקר שישי נעים, אך הוא לא שיער לעצמו שיישדד בשירותי הקניון. השודד ניסה להשפריץ עליו מים, הכניס את ידו לכיס חולצתו של איטח וברח מהמקום. למרות גילו המתקדם, איטח מצא את עצמו רודף אחר הגנב ומנסה להשיב אליו את 1800 השקלים שהחשוד גנב מכיס חולצתו. תלונה הוגשה במשטרה.

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד בן נתנוב (27) מחדרה בגין שוד. הבחור נכנס בבוקר ה-30 לאוקטובר לסניף בנק איגוד, שברחוב הרברט סמואל בחדרה, ניגש לכספרית והראה לה פתק שעליו כתוב: "תנו את הכסף ותיזהרו, יש לי אקדח בתוך המכנסיים". החשוד אמר לפקידה: "את הכסף" ונמלט מהמקום עם סכום של 12,700 שקלים. מזל שהיו שם מצלמות אבטחה.

לא סתם נווה חיים בחדרה נחשבת לשכונה יוקרתית. לטענת התושבים, בחודש נובמבר התרחשו בה יותר מעשר פריצות לבתים. אלי מלכה, שגר בשכונה, מיהר להקים משמר שכונתי של מתנדבים, בכדי לשמור על הבתים.

יהושוע אטדגי צילום ארכיון
יהושוע אטדגי צילום ארכיון

על הכביש

לצערנו, גם השנה הייתה מרובה בתאונות דרכים. ב-6 בפברואר, התהפך רכב מסחרי ברחוב רמב"ם בסמוך לתיכון חדרה. המזל היה, שבאירוע החריג הנהג נפגע קל בלבד ולא היו פצועים נוספים.  ב-24 למאי, רכב עלה באש לאחר תאונה עצמית ברחוב יפה נוף בחדרה. לוחמי האש פעלו בזירת האירוע ומתנדבי רפואת החירום של איחוד והצלה סניף שרון, טיפלו בנהג, שנפגע באורח בינוני.

ב-5 לספטמבר נערך מרדף לילי פרוע. בסביבות השעה 02:00 בלילה, הוזעקו כוחות משטרה לרחוב דוד שמעוני באולגה, בו  נראה רכב מסוג אאודי פגוע ולפניו אופנוע מונח על הכביש. רוכב האופנוע שכב פצוע, בסמוך לאופנועו, אך עדיין בהכרה וכוחות מד"א שהגיעו למקום פינו אותו לבית החולים. בירור העלה כי הרכב פגע ברוכב הקטנוע והנהג נמלט. המשטרה חקרה אם מדובר באירוע פלילי או תאונת דרכים ועצרה תושבת חדרה בת 21, שטענה כי נהגה ברכב. מקור מסר אז לחדשות חדרה, כי יושבי הרכב אומנם ידועים כעבריינים וחשבו שהאופנוע רצה לפגוע בהם, אבל לא היה מדובר בניסיון חיסול.

ילדים בסכנה

 נס גדול נמנע ב-20 במרץ, לאחר שפעוטה בת 3 הצליחה לצאת מאחד הגנים הפרטיים בחדרה והחלה להסתובב ברחוב. תושבת העיר שקלטה את הפעוטה, ניסתה לדובב אותה והבינה שמשהו לא בסדר. היא מיד הזעיקה את שוטרי תחנת חדרה ואלה החלו בחיפוש אחר הגן המדובר. בסופו של דבר הילדה הושבה כשהיא בריאה ושלמה לגן.  

מי לא זוכר את הסיפור המזעזע על ההורים שב-15 למאי התגלה, שהם פשוט כלאו את בנם למשך שנים. פקחי איכות הסביבה של עיריית חדרה, הגיעו לשכונת גבעת אולגה, לאחר דיווח על מפגע תברואתי במקום. הפקחים זימנו שוטרים, ופרצו יחדיו לדירה ואז התגלה ילד בן 14 וחצי, שעל פי החשד הוחזק בדירה מאז הוריו הגיעו אליה, בשנת 2009 ומעולם לא יצא ממנה. מהדירה עלה ריח של סירחון, ובדיקה מהירה העלתה כי שמו של הילד לא מופיע במערכת החינוך המקומית. הילד הועבר לטיפול שירותי הרווחה ובדיקה מקיפה בבית החולים. ההורים התנגדו לכניסת השוטרים, שנאלצו לפרוץ לדירה. ההורים הועברו לחקירה במשטרת חדרה.

המבנה בחצר הבית בו נכלא הנער  צילום: שלומי גבאי
המבנה בחצר הבית בו נכלא הנער
צילום: שלומי גבאי

על פי החשד ההורים התגוררו בדירה בעוד בנם היה כלוא ככל הנראה בחצר, במה שנראה כמבנה ארעי מגרוטאות. ההורים טענו כי ניסו להגן על בנם, כי סבל מבעיות רפואיות. כעבור מספר שעות שוחררו ההורים מהחקירה, כי לא נתגלה חשד להתעללות בילד.

משטרת ישראל עצרה בבוקר שישי, ה-30 ליוני זוג הורים מגבעת אולגה בחדרה בגין חשד להתעללות קשה בתינוקם בן התשעה חודשים. התינוק הובהל  לבית חולים "הלל יפה" על ידי הוריו, כשהוא מחוסר הכרה. במהלך הבדיקות הרפואיות התברר, כי הוא סובל מדימום פנימי, נזק מוחי וחבלות שונות בחלקי גופו. המשטרה חקרה חשד להזנחה קשה ולהתעללות חמורה שכתוצאה ממנה, איבד התינוק את מאור עיניו לצמיתות, לצד נזקים גופניים נוספים בלתי הפיכים. בהמשך מצבו הוגדר בינוני וההורים נחקרו בתחנת חדרה והובאו להארכת מעצר.

ב-22 לדצמבר, כשהתעורר חשש ממשי לשלומו הפיזי והנפשי של פעוטה בת שנתיים מחדרה, הוצא צו חירום. אביה דיווח, שבתו נמצאת אצל אימה, אשר ככל הנראה, נמצאת תחת השפעת אלכוהול. צוותי השיטור העירוני הגיעו למקום ונקשו בדלת, אולם האם החשודה לא נענתה לדפיקות. הצוותים, שכל אותה עת שמעו את הפעוטה בוכה בתוך הבית, חששו לשלומה. צוותי השיטור הזעיקו למקום צוותי מד"א, כיבוי אש וניידת סיוע מתחנת משטרת חדרה שפרצו את הדלת הראשית. השוטרים שנכנסו לדירה הבחינו בחדר בפעוטה ובאם החשודה, כאשר המקום מדיף ריח חריף של אלכוהול. השוטרים הבחינו שהחשודה אינה לבושה וביקשו סיוע מפקחיות מסייעות של השיטור העירוני. הפקחיות נכנסו לחדר וביקשו מהאם להתלבש, אך היא החלה להשתולל ותקפה את הפקחיות. היא נעצרה ואילו הפקחיות נשלחו לטיפול רפואי עקב התקיפה.

בסכנת חיים

ב-4 לאפריל עצרה המשטרה תושב חדרה כבן 30, בחשד ששלח מייל למשרד ראש הממשלה ובו איים כי יפגע בבנימין נתניהו ובבני משפחתו.

הסיפור הפלילי הבולט של השנה היה כשב-30 לאוגוסט, כשבוע לאחר שנורה ברכבו, בעת שיצא מאירוע בפארק העסקים בקיסריה, מת מפצעיו איש העסקים יהושוע אטדגי, לאחר אשפוז של שבוע בבית חולים בעודו מורדם ומונשם. המשטרה ביקשה לנתח את גופתו טרם הקבורה. זה היה ניסיון החיסול השני של אטדגי בשנתיים האחרונות, אך הפעם הוא נפצע קשה מירי, על רקע פלילי בעת שהיה ברכבו בכביש פל–ים הסמוך לקיסריה. המשטרה עצרה לחקירה שני חשודים.

עולים באש

ב-18 במאי השתולל תושב חדרה, בשנות ה-40 לחייו, שפך על עצמו בנזין וניסה להצית את עצמו בבניין העירייה, במחאה נגד צו הריסה שהוצא כנגדו. למקום הוזעקו שוטרים שעצרו את הגבר ולקחו אותו לחקירה.

הלם עבר על תושבי חדרה ב-11 למרץ, כשלוחם האש אסף אריה, בן 37, נמצא ללא רוח חיים בביתו. ההערכות הן שהוא שם קץ לחייו.  בני משפחתו תיארו, כי בתקופה האחרונה בחייו חזרו אליו מראות הטראומה משנת 2002, כאשר הגיע ראשון לפיגוע בצומת מגידו במהלכו נרצחו 17 אנשים. אריה היה דמות מוכרת בתחנת הכיבוי חדרה, והיה אחיו של ליאור אריה, דמות מוכרת בפוליטיקה העירונית.

בערב ה-29 לנובמבר, ברחוב הנשיא וויצמן בפינת רמב"ם בחדרה נשמע פיצוץ, ורכב שחנה בחניית הבניין החל לעלות באש, רכב נוסף שחנה בסמוך נפגע אף הוא וככל הנראה שלושה רכבים סך הכל עלו באש. מדוברות המשטרה נמסר כי הרגע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי ומזל שאף אחד לא נפגע.

תנו לחיות לחיות

ב-28 למאי נפרץ אחד הכלובים בכלביה העירונית, בפעם השנייה בתוך תקופה קצרה. הפעם הגנבים שלפו מתוך הכלוב כלב אמסטף קטלני, שנלכד רק לאחרונה. בחדרה הביעו חשש שמדובר בכנופיה מאורגנת שעוקבת אחר הכלבים המוכנסים לכלביה וצדה את הכלבים הגזעיים ביותר, ככל הנראה לטובת קרבות.

תקרית אלימה בצורה יוצאת דופן התרחשה בערב יום כיפורים, במתחם חניה שליד חנות ירקות בשכונת גבעת אולגה שבחדרה. בעת שהתבצע במקום טקס כפרות פרטי, הגיעו ללא תיאום כמאה פעילים של 'החזית לשחרור בעלי חיים', מכל הארץ במחאתם על הטקס האכזרי לתחושתם. לטענתם, עשרות ממשתתפי הטקס תקפו אותם על ידי זריקת אבנים, בלטות, חפצי ברזל וגם ניסו להכותם. שלושה חשודים במעורבות באירוע התקיפה עוכבו על ידי המשטרה. שבעה אנשים נפצעו באורח קל. פעיל בחזית לשחרור בעלי חיים, טען כי הטקס קוים על ידי 'משפחת פשע עם אינטרס כלכלי'.

עושים סמים

ב-16 לאוגוסט נתפס מאבטח רכב, תושב חדרה, שהוביל קנאביס רפואי. הוא נעצר על ידי המשטרה כשהוא מעשן סמים במהלך ההובלה. במהלך פעילות אכיפה של שוטרי משטרת ישראל בנשר, נראה רכב הובלה של חברה זכיינית לקנאביס רפואי, כשמאבטח הרכב מבצע את תפקידו כשהוא יושב ליד הנהג ומעשן סם מסוג זה. בחיפוש נוסף שערכו השוטרים נתפס גם בתיקו האישי של הנהג סם לשימוש עצמי. רישיונו של המאבטח בן ה-40 נשלל, כמו גם נישקו.

ב-11 לאוקטובר בלשי משטרת ישראל חשפו דירה ברחוב הגיבורים ששימשה לגידול מאות שתילי מריחואנה בשיטת ההידרו. המשטרה עצרה במקום שני תושבי חדרה, בחשד לגידולם והם הועברו לחקירה בתחנת חדרה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות