fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה בשיעור המתגייסים ליחידות קרביות בקרית אתא

חיילים
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

מחזור גיוס יולי- אוגוסט נפתח בעלייה חדשה בשיעור המתגייסים מקרית אתא. יותר מ- 200 בני נוער צפויים להתגייס בגיוס הגדול של השנה, בו יתגייסו בנים ובנות, המיועדים לשירות קרבי ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולתפקידי מנהלה.

המודל של מרכז ההכנה לצה"ל שפועל בקרית אתא כולל פעילות משולבת רב-תחומית ותוכנית פעולה המופעלת בשיתוף בין הורים, תלמידים, מחנכי כיתות, רכזי חינוך ונוער, יועצים חינוכיים, גורמי קהילה ורווחה, גורמי צה"ל וגורמים מוסמכים אחרים המביאים לעלייה בשיעור המתגייסים מדי שנה.  בנוסף, קיימים מגוון פעילויות נוער להכנה לגיוס, תנועות הנוער ובתי הספר המפעילים תוכנית הכנה לצה"ל מטעם משרד החינוך  החל מכיתה י'. התוכנית כוללת סל פעילויות נרחב : הרצאות, סדנאות, טיולי גדנ"ע, יריד צה"ל ומרכז הכנה, הכוונה וייעוץ. כמו כן, בעיר פועלת קבוצת "אחרי" המכשירה בני נוער לשירות משמעותי בצה"ל וצפויה להכפיל את עצמה בשנת הפעילות הקרובה לאור הביקוש הרב.

קרית אתא היא אחת מהערים בעלות שיעורי הגיוס הגבוהים ביותר ובשנים האחרונות ניתן לראות כי גרף הגיוס מצביע על עליה חדה בשיעור המתגייסים לצה"ל וליחידות השדה בפרט. על פי נתוני משרד הביטחון המתבססים על שנתון 96 שיעור הגיוס בקרב גברים עומד על 84 אחוזים, גבוה הממוצע הארצי העומד על 73 אחוזים וגבוה משאר הרשויות באותו אשכול סוציואקונומי. בקרב הנשים שיעור הגיוס עומד על 72.7 אחוזים כאשר הממוצע הארצי עומד על 57.7 אחוזים. על פי הנתונים בביה"ס "רוגוזין" 98 אחוזים מהגברים מתגייסים לצה"ל ו 93 אחוזים מהנשים. כמו כן קיימת עלייה באחוז התלמידים היוצאים לקצונה.  גם בישיבה התיכונית הנתונים מרשימים עם 95 אחוזים גיוס מתוכם 63 אחוזים לתפקידי ללחימה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות