fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלוית פרוינד וזיו דשא מתמודדים לראשות זכרון יעקב

שניים מושבי זכרון יעקב; עלוית פרוינד והאופוזיציונר זיו דשא מכוונים גבוה, לאחר התפטרותו של ראש המועצה המכהן אלי אבוטבול
עלוית פרוינד (צילום:פרטי)
עלוית פרוינד (צילום:פרטי)

בחירות בפתח.  במושבה זכרון יעקב מעכלים מהר מאד את התפטרותו של ראש המועצה אלי אבוטבול.  אתמול הכריזו שניים מתושבי זכרון על מועמדותם לראשות המועצה: עלויות פרוינד, וחבר המועצה והאופוזיציונר: זיו דשא.

עלוית פרוינד תושבת זכרון יעקב 33 שנים אמא לשלושה, מי שמנהלת את מרכז העיר נתניה ובשנתיים האחרונות עשתה מהפכה של התחדשות במרכז העיר. פרוינד, החלה את דרכה המקצועית כעובדת המועצה המקומית זכרון במחלקת תרבות נוער וספורט. מאוחר יותר, ניהלה את המתנ"ס מספר שנים. עמדה בראש עמותת "הגידעונים" יזמה והוציאה לפועל פרויקטים רבים של תרבות ותיירות שהבולט ביניהם הוא פרויקט הדגל "דרך היין" שמיתג את זכרון יעקב כיישוב נחשק ואיכותי. בהמשך ניהלה את החברה הכלכלית, במסגרתה הובילה פרויקטים רבים ומשמעותיים כגון: פיתוח שכונת נווה שרת והקצאת מגרשים לבנים ממשיכים, יצירת תשתית להקמת אזור התעסוקה במתחם הרכבת, פיתוח תשתיות גבעת זמארין ותכנון פארק היין, הקמת המרכז לטיפול בשפכים במשותף עם המועצות השכנות: פארדיס וחוף הכרמל ועוד ועוד… הייתה שותפה מרכזית לפריחתה של זכרון בשנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים.

עלוית פרוניד בכיכר הקימה (צילום: שלמה אבני)
עלוית פרוניד בכיכר הקימה (צילום: שלמה אבני)

 

פרוינד: "היום, אחרי עשר שנים בהם שירתתי בעיריית טבריה כמנכ"לית החברה הכלכלית ובעיריית נתניה כראש מנהלת התחדשות מרכז העיר, אני מרגישה שהגיע הזמן לחזור הביתה. צברתי עשרות שנות ניסיון בניהול עירוני, בהובלת תכניות בעלות חזון וייחודיות והוצאתן אל הפועל, בעבודה כתף אל כתף עם ראשי הערים וגורמי ממשל ויחידות עירוניות סמוכות והכל תוך הקשבה ושיחה מתמדת עם התושבים.
השבוע האחרון היה מלא התלבטויות עבורי. שוחחתי עם עשרות מכם, חברים ותושבים, והבנתי שזו השעה הנכונה ושאני האישה הנכונה להוביל את המושבה בצורה מקצועית, ישרה, מלאת חזון ושקולה. אני מתרגשת ומתכבדת להציע לכם את מועמדותי לראשות מועצת זכרון. בימים הקרובים אפרסם את חזוני המפורט בנושאי תיירות, חינוך, תשתיות ופיתוח".

עלוית פרוינד (צילום:פרטי)
עלוית פרוינד (צילום: פרטי)

"נאבקתי מול אלו שרמסו את המנהל תקין"

חבר המועצה זיו דשא, העלה אתמול פוסט לפייסבוק והכריז על מועמדתו. דשא כתב : "לאחר עשרות שנים של פעילות ציבורית במגוון תחומי החיים שלנו, החלטתי שהבחירות הקרובות הן הזדמנות אמיתית להגן ולשמור על כל מה שאנו אוהבים פה. הניסיון שצברתי, העשייה של העשור האחרון והחיבור לאנשים, לנופים ולהיסטוריה של המושבה, כל אלה יעמדו לצידי במידה ואזכה באמונכם. בשנים האחרונות ישבתי באופוזיציה, נאבקתי מול אלו שרמסו ברגל גסה את המנהל התקין, נלחמתי להעלות לדיון אמיתי את הבעיות האמיתיות של הישוב וראיתי כיצד היעדר חזון ומנהיגות מובילים אותנו להחלטות שגויות שמאיימות על אופי המקום הכל כך מיוחד בו אנו חיים". 

זיו דשא (צילום פרטי)
זיו דשא (צילום פרטי)

עוד הוסיף דשא: "המושבה עוברת תהליך רחב היקף של עשייה בתחומים רבים, אולם המחיר ששילמה קופת המועצה הינו כבד מנשוא. חובות עתק, גרעון עצום, חוסר שקיפות, חשש אמיתי לבזבוז כספי ציבור, כל אלו הביאו אותנו לסף של פשיטת רגל שיכולה להשפיע על כל אחת ואחד מאיתנו. את כל זה אשנה, שקיפות ומנהל תקין מעל הכל. שיתוף הציבור בכל החלטה שמשפיעה על איכות החיים שלנו, הליך הבראה מקצועי לניהול מאוזן ותקין, פיתוח בר קיימא ששומר על צביון הישוב וחשיבה מושכלת ומתוכננת לטווח ארוך.
זכרון ממשיכה לגדול ולהתפתח. ואני אעשה הכל לשמור עליה כמושבה עם איכות חיים ואווירה כפרית ואינטימית. במידה ואבחר, אבחן מחדש את כל תוכניות הבנייה שטרם אושרו. אשקם את התשתיות שהוזנחו על מזבח התרחבות. אפנה משאבים להעצמת הקהילה וחיי התרבות והפנאי ואבנה, יחד אתכם, חזון חברתי חדש למושבה שמכבד את רצון אלו שגרים כאן.
נשמור על המושבה. נגן על איכות החיים שלנו.
בשנים האחרונות נלחמתי על כל זה כי אני מאמין שזה אפשרי. אני מאמין שאנו חיים במקום מדהים שראוי לניהול טוב יותר, מאמין באיכות התושבים ובכוחם לבנות קהילה איכותית, חזקה ואיתנה. אני קורא גם לכם להאמין ולהצטרף אליי".

השתתפה בהכנת הכתבה: רותם כבסה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות