fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיתונאי מבקש להכיר בו כנפגע עבודה כתוצאה מהקלדה רבת שנים

עו"ד סאמי אבו ורדה (צילום: יח"צ)
עו"ד סאמי אבו ורדה (צילום: יח"צ)

האם הקלדה על מכונת כתיבה ומחשב במשך עשרות שנים מובילה לפגיעה בידיים ולהגדרה של פגיעה בעבודה? בשאלה זו ידון בקרוב בית הדין האזורי לעבודה בחיפה לאחר שעיתונאי ותיק מהאזור הגיש תביעה נגד הביטוח הלאומי בדרישה להכיר בנזק שנגרם לידיו כפגיעה בעבודה.

מדובר בעיתונאי ותיק בעל ותק של יותר מארבעים שנה בעיתונות הכתובה והאלקרונית שהגיש את התביעה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה. בתביעתו טוען העיתונאי כי במשך עשרות שנות עבודתו הקליד כתבות וידיעות וענה על דוא"ל במשך שעות ארוכות בכל יום, שבעה ימים בשבוע.

"אין לי שעות עבודה קבועות", טוען העיתונאי, "לפעמים אני מקליד בשעות הבוקר המוקדמות וממשיך עד שעות הלילה המאוחרות". עו"ד אבו ורדה טוען כי פעילות ממושכת של הקלדות גורמת לתסמונת התעלה הקרפלית והספרות הרפואית מכירה בכך. בתביעתו גם מסתמך עו"ד אבו ורדה על פסיקות קודמות וחוות דעת מומחים שקבעו שיש קשר בין הקלדות ממושכות לפגיעה בכפות הידיים כמו למשל קלדניות בבתי המשפט.

העיתונאי פנה בעבר לביטוח הלאומי אולם נדחה בטענה שאין קשר סיבתי בין המחלה לתנאי העבודה אלא שהמחלה התפתחה על רקע מצב תחלואתי טבעי. בתביעתו לבית הדין האזורי לעבודה נגד הביטוח הלאומי מבקש העיתונאי מבית המשפט שיורה לביטוח הלאומי להכיר בכך שמחלתו נגרמה כתוצאה מעבודתו העיתונאית רבת השנים.

עו"ד סאמי אבו ורדה (צילום: יח"צ)
עו"ד סאמי אבו ורדה (צילום: יח"צ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות