fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית עכו מגבירה את הלחץ על ראשי הפועל עכו לעזוב

האיצטדיון העירוני נסגר בפני עמותת הפועל עכו ומשרדי האגודה פונו. זאת, כתגובה להחלטת חבריה להמשיך את ההתקשרות עם המנהל המקצועי דניאל סטנצ'יו. בעירייה לא פוסלים אפשרות להקים את הקבוצה מחדש, בליגה ג'
תמונה למזכרת? דניאל סטנצ'יו על רקע האצטדיון העירוני צילום: ויקטור כהן
תמונה למזכרת? דניאל סטנצ'יו על רקע האצטדיון העירוני צילום: ויקטור כהן

קבוצה בהקפאה. כך ניתן להגדיר את מצבה העכשווי של הפועל עכו, שנמצאת במרכז המאבק בין עיריית עכו לעמותת הקבוצה.

בישיבה שקיימה העמותה, הוחלט שלא לתמוך בבקשת עיריית עכו להדיח את דניאל סטנצי'ו מתפקידו ולהחזיר את השליטה בקבוצה לרשות המקומית. בתגובה, החליטו בעירייה להעלות הילוך במאבק וסילקו את חברי העמותה ממשרדי הקבוצה ששוכנו באצטדיון העירוני. העירייה גם אסרה על הקבוצה להשתמש במגרש האצטדיון העירוני ובמגרש הדרומי, ששימש בעיקר את קבוצות מחלקת הנוער של המועדון.

בעיריית עכו מאשימים את סטנצ'יו בכך שהפר, לכאורה, את ההסכם עמם ודורשים ממנו להתפטר באופן מידי ולהחזיר את השליטה לידי העירייה.

"סטנצ'יו התחייב להעביר סכום של מיליון שקלים ולא עמד בזה", הסבירו בעירייה, "במקביל, הוא סידר לעצמו משכורת שמנה ותנאים נלווים. אין עוד קבוצה בעולם, שהבעלים לוקח ממנה שכר. בנוסף, הקבוצה נכשלה בגדול מבחינה ניהולית ומקצועית והאחראים לכך צריכים ללכת הביתה. זו לא היתה ירידת ליגה כמו לפני שנתיים, שהקבוצה נלחמה עד השנייה האחרונה ולבסוף ירדה בגלל הפרש שערים. העונה הנוכחית היתה כישלון קולוסאלי".

בעירייה גם לא פוסלים את האפשרות להקים קבוצה חדשה שתחל את דרכה בליגה ג', במידה והעניין המשפטי יוכרע לטובת סטנצ'יו.

מעמותת הפועל עכו נמסר: "אנחנו פועלים על פי חוק ומבחינה משפטית אין לעמותה כל זכות חוקית לבטל את ההסכם. דניאל סטנצ'יו העביר סכום 840 אלף שקל מתוך מיליון השקלים. אנחנו נערכים לכל האופציות, כולל הכנת הקבוצה ללא תמיכת העירייה. יש לנו את היכולת לבנות קבוצה גם ללא תמיכת העירייה. פנינו לנציגי העירייה במטרה להיפגש ולהגיע להסכמות או להבנות, אבל לצערנו, לא נענינו. לכן, נראה שלא יהיה מנוס מפנייה לבוררות משפטית. לא יעלה על הדעת שהעירייה תעכב לנו כספים בסך 1.3 מיליון שקלים ותפגע בניהול השוטף. אנחנו לא מסתירים את העובדה שמבחינה מקצועית הקבוצה נכשלה העונה, אבל התנהלות העירייה מעמיקה עוד יותר את המשבר".

בינתיים, עזב סטנצ'יו את ישראל ויצא לחופשת מולדת ברומניה. משרדי האגודה שהיו באצטדיון העירוני ונסגרו בהוראת העירייה, הועברו לדירה שכורה בעיר.

לאור האירועים האחרונים ואי הוודאות הגדולה, גם תשלום המשכורת האחרונה של השחקנים מתעכבת. בבקרה התקציבית מבהירים כי אם הנושא לא יוסדר בקרוב, לא יהיה מנוס מלממש את הערבויות שהופקדו בקופת הבקרה התקציבית בתחילת העונה.

תמונה למזכרת? דניאל סטנצ'יו על רקע האצטדיון העירוני צילום: ויקטור כהן
תמונה למזכרת? דניאל סטנצ'יו על רקע האצטדיון העירוני
צילום: ויקטור כהן

הראשון שעזב: קפטן הפועל עכו חתם בקבוצה חדשה

המגן השמאלי גל שיש, שהיה קפטן הפועל עכו בעונה האחרונה, לא חיכה להתפתחויות בקבוצה וכבר חתם בעונה הבאה במכבי פ"ת.

נזכיר רק, שלפני שנתיים, כשהפועל עכו ירדה ליגה, מי שהיה קפטן הקבוצה דאז, הבלם מושיקו מישאלוף, היה הראשון שחתם לעונה נוספת ואף הצהיר כי בכוונתו להחזיר את הפועל עכו לליגת העל. מישאלוף הבטיח וגם קיים כשהוביל את הפועל עכו לאחר עונה אחת בליגה הלאומית, בחזרה לליגת העל.

המנהל המקצועי שהגיע בקיץ האחרון לקבוצה, דניאל סטנצ'יו הרומני, היה זה שהראה לבלם המסור את הדרך החוצה ובצורה משפילה. המחלוקת בין הצדדים, אגב, נמצאת עדיין בהליך משפטי.

השינויים הצפויים בליגה הלאומית

במידה והעניינים בהפועל עכו יסתדרו והקבוצה תשחק בעונה הקרובה בליגה הלאומית, להלן השינויים המתוכננים לעונה הבאה, על פי יוזמת רפורמה חדשה שיצאה ממנהלת הליגה.

הפחתת מספר הזרים ל-2 שחקנים בלבד

"מתוך רצון לחזק את מעמדה של הליגה הלאומית כליגה ישראלית ולהקל על שחקנים צעירים להשתלב בענף הכדורגל המקצועני, החליט פורום הליגה הלאומית במנהלת הליגה על מספר שינויים", נכתב בהודעת המנהלת, "במטרה למצב את הליגה הלאומית כבית גידול וטיפוח דור העתיד של כדורגלני ישראל".

ההחלטה הראשונה שהתקבלה היתה צמצום מספר השחקנים הזרים, שיהיו רשאים לשחק בכל קבוצה. בעונת המשחקים הקרובה 2018/19, כל קבוצה תהיה רשאית לרשום עד 2 שחקנים זרים בלבד ומהעונה שלאחר מכן, שחקן זר אחד בלבד. בנוסף, כל קבוצה תחויב לכלול בסגל הקבוצה לפחות 6 שחקנים מתחת לגיל 23, בכל משחק. בהמשך, יוגדל מספר השחקנים הצעירים מתחת לגיל 23, ל-8 שחקנים. מהלך נוסף הוא מתן כניסה חופשית למשחקים לנשים ולילדים עד גיל 8.  

"אחת המטרות במהלכים הצפויים היא לגרום לליגה הלאומית להתקרב ולהיות יותר מזוהה עם הקהילה ולעודד הגעת משפחות למגרשים", ציין יו"ר מנהלת הליגה ארז כלפון, "זהו רגע חשוב עבור הליגה הלאומית וצעד ראשון למיצובה כליגה ישראלית מקומית, צעירה ומרגשת. הליגה הלאומית תהיה חממה לטיפוח שחקנים ישראלים צעירים ואנו מאמינים שהמהלך יעודד השקעה בשחקני בית, ושילובם בקבוצה המקומית ייצור זהות קהילתית חזקה של המועדון".   

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות