fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה לתש"ן: הפסיקו את העבודות לבניית הגדר המערבית בקרית חיים

ראש עיריית חיפה יונה יהב: לא נאפשר לפגוע בחופים שלנו. אנחנו ננקוט בכל האמצעים הנדרשים כנגד חברת תש"ן שהינה בבעלות ממשלתית מלאה כדי למנוע כל פגיעה ולו השולית ביותר בחוף של קרית חיים

בפגישה שנערכה אתמול (יום ב') בהשתתפות נציגי עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה ותש"ן בעניין הגדר המערבית של תש"ן בטרמינל קריית חיים, דרש המשרד להגנת הסביבה מתש"ן להפסיק את בניית הגדר ולהגיש תכנית לתכנון חדש של הגדר. תש"ן התבקשו להסיט את הגדר החדשה מזרחה ולבנות אותה בכפוף לקריטריונים של הנדסה ימית התואמים למבנים באזור חופי. בישיבה נקבע כי תש"ן תגיש למשרד להגנת הסביבה את עמדתה לבקשה לא יאוחר מה – 10 באפריל 2016.

במידה שחברת תש״ן לא תיענה בחיוב לדרישות שהוצגו בפניה, יהיה עליה להציע חלופות לצמצום הפגיעה בסביבה החופית. בנוסף, דרשו נציגי המשרד והעירייה כי תש"ן תנקוט בצעדים מידיים לצמצום הפגיעה באזור הגדר, לרבות הזנת חול נקי משטחה ופינוי כל פסולת ומפגעים שיצרה הגדר הישנה. עמדת המשרד להג"ס ועיריית חיפה הייתה כי על תש"ן לעצור לאלתר את עבודות הבנייה עד לקבלת התייחסותה לדרישות אלה.

חוף קרית חיים לפני בניי הגדר. צילום: עיריית חיפה
חוף קרית חיים לפני בניית הגדר. צילום: עיריית חיפה
 המצב כיום. הים שייך לתש"ן (צילום: עיריית חיפה)
המצב כיום. הים שייך לתש"ן (צילום: עיריית חיפה)

 

מתש"ן נמסר בתגובה: הגדר המערבית נבנית בהתאם לחוק ועל פי כל האישורים הנדרשים. הגדר היא בדיוק בתוואי, בגודל ובגובה של הגדר שהיתה בעבר. מה שהיה במשך 6 עשורים, הוא שיהיה כאשר יסודות הגדר  מתחת לחול. היום החברה מצויה בשיאן של העבודות להחלפת הגדר, כאשר היסודות חשופים ונוצרת תמונה מוטעית שאף הוגברה לאחרונה בעקבות סערות החורף. עם סיום העבודות, יכוסו היסודות בחול, והיסודות הנראים לעין היום יהיו מכוסים תחת החול.

למרות האמור לעיל , ולאור החששות שהועלו, חברת תש"ן רואה חשיבות בהבטחת מעבר הציבור לאורך החוף ובשל כך מתכוונת לשכור יועץ מקצועי לעניין על מנת לבחון שאכן לא תגרם פגיעה עתידית לחוף עם סיום העבודות. חשוב לציין כי גורמי מקצוע שונים ציינו כי בשבועות האחרונים, נצפית ארוזיה מוגברת בחופי הקריות וקו המים מגיע בחלק מהזמן ממש עד לגדר תוך מניעת מעבר חופשי לציבור. חנ"י התבקשה על ידי המשרד להגנת הסביבה להזין בדחיפות את חופי הקריות בחול והיא עתידה לעשות זאת בזמן הקרוב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות