fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חדרה תסיר חסימות גולשים מעמוד הפייסבוק העירוני

שירלי עודד-דורן (צילום: שלומי גבאי)
שירלי עודד-דורן (צילום: שלומי גבאי)

התיק המשפטי בעתירה שהגישו חברת האופוזיציה ויו”ר סיעת שקיפות שירלי עודד, ושישה תושבים נוספים מחדרה כנגד עיריית חדרה וראש העיר צביקה גנדלמן, הסתיים לבסוף בהסכם פשרה בין הצדדים.

הסכמות הצדדים קיבלו בבוקר חמישי שעבר תוקף של פסק דין משופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אברהם אליקים. הם יוצגו על ידי עורכי הדין אדיר בנימיני וישראל דוידוב
העותרים הנוספים ביחד עם עודד הם אופיר ונדר, רון שגן, יצחק סעדון שדה, מיכאל פטיאצקי, ארז אלגון ואריאל סער. במסגרת ההבנות התחייבו העירייה והעומד בראשה, צביקה גנדלמן, בפני בית המשפט כי יפעלו מעתה "בהתאם לכללים שנקבעו על ידי נציב תלונות הציבור בעניין דפי פייסבוק ציבוריים לרבות בעניין מחיקת תגובות וחסימת גולשים". מדובר בתקדים חלקי במסגרתו יוסרו החסימות של העותרים משני דפי פייסבוק- של העירייה ושל ראש העיר ויופסקו מחיקות תגובות שבהן יש ביקורת "עיניינית" על פעולות העיריה או גנדלמן עצמו, כפי שהעותרים טוענים שנעשה במשך חודשים.

זו הייתה אחת הדרישות העיקריות של העותרים במסגרת העתירה שזו תנהל את דפי הפייסבוק על פי הנחיות מבקר המדינה (בכובעו כנציב תלונות הציבור), ובמישור זה כך לדברי עודד, רשמו העותרים הישג גדול, שכן דרישתם זו התקבלה במלואה.

עוד הוסכם כי לפי בקשת עורך-דינם, אדיר בנימיני, יוסרו החסימות של העותרים משני דפי הספייסוק, הן של העירייה והן של ראש העירייה, בהתאם לתקנון המעודכן של הדפים שתוקן במהלך התקופה בה נדונה העתירה. חסימת הגולשים שעתרו בוטלה לפיכך על אתר.

בכך רשמו העותרים הישג חלקי, היות ובעתירתם דרשו ביטול מלא ומוחלט של כל החסימות לכל הגושלים שאי פעם נחסמו.

חברת המועצה עודד נשמעה מרוצה מאוד השבוע: "מדובר בהישג גדול בכך שהצלחתנו להביא את העירייה ואת ראש העירייה להכיר בהוראות של מבקר המדינה ולאמץ את הכללים הנוקשים שלו בכל הנוגע לחסימת גולשים ומחיקת תגובות. בכך עשינו שרות חשוב לתושבי העיר חדרה ואולי אף נשמש מודל לכל הערים בארץ. אני שמחה גם שחסימת העותרים בוטלה. אמשיך לפעול בשקיפות, למען חופש הביטוי והדמוקרטיה".

מהעירייה נמסר בתגובה: “מסגרת ההודעה לבית המשפט אישרו מר גנדלמן והעיריה כי הם פועלים (ולא "יפעלו מעתה") בהתאם לכללים שנקבעו על ידי נציב תלונות הציבור בעניין דפי פייסבוק ציבוריים לרבות בעניין מחיקת תגובות וחסימת גולשים.

במסגרת אותה הודעה אף הבהירו העותרים כי הם מכירים את הוראות התקנונים של דפי הפייסבוק של מר גנדלמן ושל העירייה. תקנונים אלו כוללים הוראות ברורות בדבר אפשרות למחוק תגובות ולעתים אף לחסום גולשים במקרים של העלאת תוכן המהווה לשון הרע, תוכן פוגעני או אלים, או במקרים של הצפה בתלונות.

שירלי עודד-דורן (צילום: שלומי גבאי)שירלי עודד-דורן (צילום: שלומי גבאי)

במסגרת אותה הודעה ביקשו העותרים להסיר את החסימות האישיות שלהם, ולאור בקשתם, ומכיוון שהם הצהירו כי הם מכירים את הוראות התקנונים, נעתרה העירייה לבקשתם.

יודגש כי העתירה לא התקבלה, וכי במסגרת ניהולה חויבו העותרים בסך כולל של 6,500 שקלים הוצאות, אשר מהם 1,500 שקלים לטובת מר צביקה גנדלמן, אשר הסכים לפנים משורת הדין למחול על הסכום המגיע לו. יצוין כי העותרים שילמו עד היום רק חלק מההוצאות, ולכן נפתח נגדם תיק הוצאה לפועל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות