fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי מפעל מילוטל הסמוך לנהריה פתחו בשביתה

עובדי המפעל, המייצרים ירקות קפואים, חוששים לעתידם הכלכלי והתעסוקתי לאחר שבעל המפעל הודיע כי פעילותו תועבר למפעיל חדש וכי מחצית מהעובדים יפוטרו.  יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי: "ההסתדרות תומכת בעובדים ובמאבקם ולא תיתן יד לפגיעה בהם"
מחאת עובדי מילוטל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מחאת עובדי מילוטל (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כ-100 עובדי מפעל מילוטל המאוגדים בהסתדרות, פתחו היום (רביעי) בשביתה וחסמו את שערי המפעל הממוקם סמוך לנהריה ומיוצרים בו ירקות קפואים.

השביתה פרצה לאחר שבעל השליטה, איש הנדל"ן זוהר לוי, הודיע כי החליט להעביר את פעילות המפעל לידי תעשיין שבכוונתו לפטר למעלה מ-50 העובדים. העובדים שיישארו לעבוד במפעל, יעבדו בתנאי שכר מופחתים ללא הסכם קיבוצי וללא ביטחון כלכלי ותעסוקתי. כבר לפני כחודש שבתו העובדים למשך יומיים, אולם הסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן שנקלע כעת למבוי סתום.

מפעל מילוטל הוקם בשנות השמונים המאוחרות על ידי אליעזר פישמן. המפעל מייצר ירקות קפואים במשך עשרות שנים, אך מצבו התדרדר. לפני חודש עובדי המפעל קיבלו הודעה מנאמני המפעל שמונו על ידי בית המשפט כי המפעל צפוי להיסגר בקרוב אם לא יימצא רוכש. 140 עובדים נמצאו בסכנת פיטורים ערב החג. עובדי המפעל הפגינו עם שלטים נגד בעלי המפעל וזאת לטענתם בהיעדר שקיפות ושיתוף פעולה עם המצב שנוצר.  מאז נערך משא ומתן בין צוות הועד של המפעל אצל הממונה על ענייני העבודה יחד עם האיגוד המקצועי, יו"ר ההסתדרות אשר שמואלי והנהלת המפעל. בישיבה הוחלט על המשך משא ומתן עם דירקטוריון הבעלים על מתן גובה הפיצויים.

מנסים למכור גם אותו. עובדי מילוטל צילום: אדריאן הרבשטיין
מנסים למכור גם אותו. עובדי מילוטל צילום: אדריאן הרבשטיין

השבוע נערכה פגישה בין צוות הועד של המפעל אצל הממונה על ענייני העבודה יחד עם האיגוד המקצועי, יו"ר ההסתדרות אשר שמאולי והנהלת המפעל. בישיבה הוחלט על המשך משא ומתן עם דירקטוריון הבעלים על מתן גובה הפיצויים אך המשא ומתן התפוצץ.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, מסר: "לצערי העובדה שמפעל מילוטל יושב על שטח של 80 דונם על רצועת חוף הים, יותר מעניינת מאשר העובדים וזכויותיהם. ההסתדרות תומכת בעובדים ובמאבקם ולא תיתן יד לפגיעה בהם. נילחם עד אשר יצא הצדק לאור".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות