fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדים בנעלי בית

סביבת עבודה ביתית צריכה להיות מקום בו מתקיימים במקביל אווירת עשייה לצד חמימות ואופי נעים ומפרה
המשרד הביתי, סטודיו גלבוע ירושלמי (צילום: רן ארדה)
המשרד הביתי, סטודיו גלבוע ירושלמי (צילום: רן ארדה)

"העובדה שהעולם הגדול הופך יותר ויותר נגיש בזכות הטכנולוגיה, הופכת את  העבודה מהבית לעניין שבשגרה. יש המשלבים בינה לבין עבודה יומית במשרד מחוץ לבית, ויש שהפכו את הבית למשרדם, ומדי פעם מציצים החוצה לפגישות בבית קפה", אומרת מעצבת הפנים יפעת ירושלמי.

פינת העבודה הביתית להבדיל מהמשרד הקונבנציונאלי משמשת בדרך כלל גם את בני המשפחה בשעות הפנאי. לעתים אותה פינה היא גם ספרייה, חדר מחשב ואפילו חדר אירוח. לעתים פינה זו מועדפת על פני הסלון כאשר רוצים לשבת סביב שולחן עבודה, לדבר ביחידות ולמצוא מעט שקט.

יפעת ירושלמי (צילום: איתי ברנע)
יפעת ירושלמי (צילום: איתי ברנע)

 

לדברי ירושלמי, למרות שפיזית אנחנו בבית, חשוב להשקיע בחדר העבודה ולתת לו מאפיינים אישיים, הנאמנים לצרכיו של המשתמש. מעבר לעובדה שעליו להיות נעים ומזמין, החדר צריך מעל לכל להיות מאורגן ופרקטי עם תכנון נכון וארגונומיה מוצלחת. "אל תתפשרו, בדיוק כמו במשרד רגיל , גם חדר זה זקוק לכיסא מנהלים, שולחן משרדי ואף כיסאות לאירוח", אומרת ירושלמי, "סביבת עבודה ביתית צריכה להיות מקום בו מתקיימים במקביל אווירת עשייה לצד חמימות בעלת אופי נעים ומפרה, שמזמינה לעבודה בנעלי בית".

חלוקת חלל: בהתאם לגודל החלל שהופך להיות משרד בבית, יש צורך להתחיל ולמקם את האלמנטים השונים: שולחן עבודה/מנהלים, כיסא משרדי, מדפי אחסון, ארון וכמובן התקנים חשובים לתפעול מחשב ואביזרים נלווים. לעתים לא נוכל לעשות שימוש בכל החלל, ולכן ניאלץ למצוא נישה לפינת העבודה. בהתאם למרחב הקיים, חשוב למצוא גומחות ופינות לא מנוצלות, רצוי קרוב לחלון. בנו את המחיצה בעזרת מחיצה ניידת, קיימות בשוק מחיצות מעוצבות. צרו פינה שקטה ופרטית, שתאפשר לכם לעבוד באינטימיות ונוחות גם כאשר יתר בני המשפחה שוהים בבית.

המשרד הביתי, סטודיו גלבוע ירושלמי (צילום: רן ארדה)
המשרד הביתי, סטודיו גלבוע-ירושלמי (צילום: רן ארדה)

 

ריהוט ואביזרים: הארגונומיה היא כלי מרכזי ביצירת סביבת עבודה אפקטיבית. חשוב לבחור כיסא נוח ומתכוונן, שולחן מחשב המותאם לצורכי העבודה הספציפיים ופתרונות איחסון שונים. להבדיל מהמשרד, המשרד הביתי הוא "חם" יותר. האווירה בו הרבה יותר חמימה וביתית. עשו שימוש בחומרים חמים כמו עץ, וילונות בד, שטיחי צמר, ריפוד בצבעים רכים, עציצים, תמונות. במידה שמתאפשר לכם בחרו שולחן עגול, אובלי או אמורפי, הוא מזמין לישיבה זורמת. כמובן אביזרים בעלי אופי אישי תמיד יוסיפו לרוגע.

© הטיפים באדיבות מעצבת הפנים יפעת ירושלמי 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות