fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עדן אין": המועצה לא יכולה להתנגד. בינתיים

לאחר שהיזמים הגישו בקשה לצו מניעה זמני, שיאסור על מועצת זכרון יעקב לחזור בה מההסכם שנחתם בתקופת אלי אבוטבול, פסק בית המשפט בשבוע שעבר כי עד החלטה אחרת המועצה תימנע מביצוע כל פעולה של התנגדות לתוכנית  
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, עפרה אטיאס, קבעה ביום חמישי שעבר כי יזמי פרויקט המגורים במתחם "עדן אין" זכאים לסעד זמני, ולפיו תימנע הנתבעת _ מועצת זכרון יעקב _ מביצוע כל פעולה בניגוד להסכמתה לתמוך בתוכנית, כל עוד לא ניתנה החלטה אחרת. כמו כן קבעה השופטת כי המועצה תשלם לתובעים _ יזמי התוכנית _ שכר הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 8000 שקלים. עם זאת, הדיון שנועד ליום חמישי נדחה כדי לתת למועצה הזדמנות להגיש בקשת ערעור על החלטת בית המשפט להעביר את הדיון למסלול של עתירה מינהלית.

בחודש שעבר הוגשה לבית המשפט בקשה דחופה ביותר למתן צו מניעה זמני נגד מועצת זכרון יעקב, שיאסור על המועצה להתנגד לתוכנית "עדן אין". זאת בעקבות החלטת מליאה של המועצה בתחילת אוגוסט, לפיה המועצה חוזרת בה מהתוכנית ומההסכם שנחתם בתקופת ראש המועצה הקודם, אלי אבוטבול, ללא אישור מליאה.

על פי תוכנית "עדן אין" ייבנו במתחם עדן אין 144 יחידות דיור בשישה בניינים, בשטח ממוצע ליחידה שנע בין 80 ל-100 מ"ר, והם יוצעו למכירה בהנחה של % 10 לתושבי זכרון יעקב, זוגות צעירים ומשפחות. על פי ההסכם, הדירות יוצעו בהגרלה, תוך העדפה לתושבי הישוב.

לאחר שביום ב' שעבר דחתה השופטת את טענת המועצה לפיה יש להעביר את הדיון למסלול של עתירה מנהלית, ביקש עורך הדין המייצג את המועצה, עו"ד אלי וילצ'יק, בפתח הדיון ביום ה', לדחות את הדיון כדי להגיש ערעור על ההחלטה מיום ב'. "אנו נסכים שעד להגשת הערעור או החלטה אחרת של בית המשפט, אנו לא ננקוט בפעולות המנוגדות לתכנית", אמר עו"ד וילצ'יק.

השופטת קבעה כי אכן יינתן מועד אחר לדיון בנושא: "אין מקום לשמוע היום את הדיון העיקרי, בטרם מיצתה הנתבעת את זכותה על פי דין להגיש בקשת רשות ערעור. יחד עם זאת, ככל שבית המשפט יקבע כי יש לי סמכות לדון בתובענה, ייקבע על ידי מועד קרוב לדיון. משהנתבעת חזרה בה מן ההסדר הדיוני בו הוסכם כי הסעד הזמני יאוחד עם הדיון בתיק העיקרי, סבורני כי בשלב זה, זכאית התובעת לסעד זמני". השופטת קבעה כי בקשת רשות הערעור תוגש לא יאוחר מ-16.10, והוסיפה: "התיק יובא לעיוני ב-17.10".

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "בהחלטת בית המשפט מיום 19.9 ציינה כבוד השופטת אטיאס כי הפסיקה בנושא הסמכות העניינית איננה עקבית. בהחלטת בית המשפט מיום 22.9 צוין כי בסוגיית הסמכות 'יש פנים לכאן ולכאן'. כפי שנקבע, המועצה תגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון בעניין זה עד 16.10".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות