fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדי אלדר ביטל את כל סמכויותיו של סגנו רותם ינאי

רותם ינאי ועדי אלדר
צילום אלכס הובר

ביום רביעי האחרון התקיימה ישיבת מועצת עיר סוערת לאישור תקציב עיריית כרמיאל לשנת 2018. שלא כמקובל, הצביעו הפעם מספר חברי קואליציה בכללם סגן ראש העירייה רותם ינאי נגד התקציב ואילו חברי האופוזיציה בראשם משה קונינסקי הצביעו בעד. ינאי הפתיע את המשתתפים כאשר ביקש לדחות את ישיבת המועצה. משלא נענתה בקשתו החליט להצביע עם חברת סיעתו, לאה מירוסט, נגד התקציב.

הצטרפו אליהם חבר המועצה מהקואליציה, עו"ד קורן נוימרק, שביקש אף הוא את דחיית הישיבה תוך בקשה להיות שותף לרעיונות לקיצוץ והתייעלות בתקציב וחבר המועצה מהאופוזיציה, רותם בז'רנו שתקף את ראש העירייה עדי אלדר ואת ענת לנקסנר, הגזברית, על כך שלא ניתנת האפשרות לקיים דיון רציני בנושא התקציב. ביום שלישי השבוע הודיע אלדר לינאי כי לאור הצבעתו החליט לבטל את כל סמכויות סגן ראש העיר בשל הצבעתו נגד הצעת התקציב לשנת 2018.

במכתב שהועבר לינאי נכתב: "לאור הצבעתך נגד תקציב העירייה כפי שהוגש למועצת העיר ב- 29.11.17 אתכבד להודיעך כי אני רואה עצמי פטור מכל מחויבות להסכם הקואליציוני ונוטל ממך את כל הסמכויות וההטבות שנמסרו לך בתוקף הסכם זה".

עדי אלדר: "החלטתו חסרת האחריות, הפופוליסטית ובניגוד לכל סיכום מביאה אותי להבנה כי היא מונעת רק משיקולים פוליטיים ומדיפה ריח של שנת בחירות. מר ינאי נפגש עם גזברית העירייה וקיבל הבהרות לתקציב. בישיבת ועדת הכספים  דרש תכנית התייעלות וקיבל תשובה במועצת העיר כי העירייה נכנסת להליך של פיתוח ארגוני שיוביל יועץ אירגוני מוסמך על מנת לבחון בין השאר את המבנה הארגוני וניצול כח האדם בעירייה. גם הסבר זה לא סיפק אותו, ותירוץ האחרון להצבעתו היה כי 'פנה במכתב ולא קיבל תשובה'. למרות זאת בחר מר ינאי לפעול מתוך שיקולים פוליטיים ולא מתוך שיקולי מנהיגות ואחריות לטובת התושב. לאור כך החלטתי לראות עצמי פטור מההסכם הקואליציוני וליטול ממר ינאי את סמכויותיו ותנאיו שנתנו לו מתוקף הסכם זה."

רותם ינאי ועדי אלדר
צילום אלכס הובר

רותם ינאי: "נולדתי, גדלתי ואני מגדל את ילדיי בכרמיאל, אני מאמין בעיר ובאנשים הנפלאים שחיים בה. ב-4 השנים האחרונות פעלתי ביחד עם הצוות שלי במקצועיות, בהתנדבות, בענייניות, באחריות ומתוך מנהיגות למען כל תושבי כרמיאל ובכל נושא אפשרי, בעזרה לתושב היחיד ולטובת קידום פרויקטים ויוזמות לעתיד העיר. מעולם לא ביקשתי דבר לעצמי, נכנסתי למרחב הפוליטי על מנת לסייע לאחר, להשפיע בנושאים הקשורים לכרמיאל ולהוכיח שניתן לפעול במרחב הזה אחרת. ראש העיר נטל את סמכויותיי מכיוון שעמדתי על כך שבבסיס תקציב של 303 מיליון שקלים תהיה התייחסות לצרכי הצעירים בעיר בתעסוקה, בדיור, בחינוך ובחיזוקה הדמוגרפי של כרמיאל. ההסכם הקואליציוני מולי הופר ע"י רה"ע בכמעט כל אחד מהסעיפים ולמרות זאת פעלתי לכל אורך הדרך מתוך מחויבות לציבור ולשליחותי למענו. נטילת סמכויותיי איננה פוגעת בי, אני מעולם לא הייתי הנושא, הפגיעה היא בכל תושבי כרמיאל! כאמור, חוסר ההתייחסות המוחלט לנושא הצעירים בתעסוקה, בדיור ובהחזרת בני כרמיאל לעיר, הגרעון המובנה הצפוי, צמיחת שכר של מיליונים, היעדר תכנית התייעלות ארוכת טווח המבוססת על הקטנת הוצאות העירייה, התעלמות ממסמך עבודה שהכנתי להשגת תקציבים רבים מהתוכנית לחיזוק הצפון ושהוגש לרה"ע  וכן מטבלת יוזמות ופרויקטים שהגשתי בחינוך, בפנאי איכותי לילדים ולנוער, בבטיחות, בחדשנות, בתעסוקה, בהנגשה לבעלי מוגבלויות ועוד. ריבוי הליקויים בתקציב, הנושאים החסרים בו והנושאים אליהם, כאמור, לא קיבלתי התייחסות, חוסר שיתוף הפעולה בבנייתו ובקביעת סדר העדיפויות של מרכיביו ושל סדר היום העירוני הביאו אותי להחלטה לבקש לדחות את הישיבה בנושא ומשהוחלט לסרב לבקשתי, החלטתי להצביע נגד התקציב. אמשיך לשרת את הציבור ולפעול עם חבריי מתוך העיר ובעזרת שותפיי בכנסת ובממשלה מתוך שאיפה לשיתופי פעולה למען כרמיאל וכל תושביה".

מ"מ ראש העירייה רינה גרינברג: "אני מאוכזבת מהדרך שבה הדברים נעשו. שמעתי שיש כוונה לפטר את רותם ינאי  ביקשתי מעדי לא לפטר אותו כי אז גם אנחנו כולנו כל חמשת חברי נפרוש. אני אכנס את הסיעה שלי לגבש החלטה סופית. אנחנו עשינו ברית עם הבית היהודי אחרי שהייתה כוונה לפטר אותי. פניתי אז לינאי, לבז'רנו ולקורן וקיבלתי את תמיכתם. כעת אני מחויבת. יש לי התחייבות לרותם ולסיעה שלי, ואם הוא נפגע אנחנו נצא לספסלי האופוזיציה".

משה קונינסקי יו"ר האופוזיציה בתשובה מדוע הצביעו חברי סיעתו בעד אישור התקציב ,חזר על דבריו כי הוא וחבריו משרתים את תושבי כרמיאל ומקבלים החלטות מתוך אחריות ציבורית ולא מתוך אינטרס פוליטי."הבוחרים שבחרו בי לא בחרו אותי ואת נציגי לאופוזיציה" הסביר.  הבוחרים נתנו בנו אמון שנייצג אותם נאמנה ונקבל החלטות לטובת העיר ללא קשר למעמדנו במועצת העיר.

ביום שלישי עם היוודע דבר החלטתו של ראש העירייה בעניינו של ינאי, אמר קונינסקי יו"ר האופוזיציה: "חברי סיעתי ואני לא היינו מצביעים לאישור תקציב שאינו אחראי, כזה שעלול לפגוע בשירות לתושב. ההתחייבות שניתנה לחברי המועצה בדבר הכנסת יועץ ארגוני להתנעת הליך התייעלות הוא מענה שסיפק את רוב חברי המועצה, חזקה שהיה אמור לתת מענה גם לרותם ינאי".

על הצבעתו נגד התקציב אמר קורן נוימרק, חבר קואליציה נציג הליכוד: "ההצבעה שלי הינה הצבעה אישית, הצבעה על פי צו מצפוני ותפיסת עולמי .  התקציב שהוגש להצבעה לא מפורט כך שלא ניתן לבחון היכן ניתן לחסוך בהוצאות".

רותם בז'רנו מהאופוזיציה הצביע אף הוא נגד הסביר: "חוברת הצעת תקציב העירייה לשנת 2018, מאוד כללית ולא ניתן להבין ממנה את כל התמונה. לכן הכנתי שאלות רבות שהתכוונתי לשאול בישיבת התקציב. לא נעשה דיון רציני, ראש העיר לא אפשר לחברי המועצה לשאול שאלות בנוגע לתקציב ועבר ישר להצבעה עליו"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות