fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר: מהפכה בהרכב מועצת העיר בקרית מוצקין

כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)

סקר בחירות בקרית מוצקין של מכון סמית, מראה כי נכון להיום ימשיך ראש העירייה הנוכחי, חיים צורי, לכהונה נוספת ושישית במספר בכסא ראש העירייה. עם זאת, מראה הסקר כי ישנה מגמה שבה מתחזק כוחה של תנועת רוח חדשה במוצקין במועצת העיר, מה שעלול לפגוע ביכולתו של צורי להקים קואליציה עירונית מקיר לקיר.

הסקר של מכון סמית שבוצע טלפונית להזמנת רוח חדשה במוצקין, סקר 500 גברים ונשים כמדגם מייצג של בעלי זכות הבחירה בעיר. טעות הדגימה עומדת על 4.5 אחוזים.

על פי הסקר שנערך החודש, לו היו הבחירות מתקיימות היום, זוכה צורי ברוב של 52 אחוז לראשות העירייה ואחריו ציקי אבישר עם 25 אחוז ואבי רוטמן עם שישה אחוזים. נתון מעניין שעולה הוא ש-17 אחוז מהנסקרים לא החליטו במי להצביע.

63 אחוז מהנסקרים אמרו שיגיעו להצביע ביום הבחירות, נתון מעניין לאור העובדה שבבחירות לרשות המקומית ב-2013 עמד אחוז המצביעים על 35.9 אחוז בלבד, מה שמבטיח, לפחות לפי הסקר, שהרכב מועצת העיר, שמונה 15 חברים, ישתנה שכן לפי החישוב הזה, תזכה מפלגתו של צורי, מוצקינטו בכחמישה מנדטים, רוח חדשה במוצקין תקבל כארבעה מקומות ושאר המפלגות יקבלו מנדט אחד או יגרדו את אחוז החסימה.

תרחיש כזה עלול לגרום לצורי לבעיות קשות בהרכבת קואליציה עירונית רחבה שכן סביר להניח שרוח חדשה במוצקין תתפוס את ספסלי האופוזיציה העירונית ותשתלב בוועדות עירוניות כמו וועדת הביקורת ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות. עם זאת, לפי הסקר יש עוד כשלושה מנדטים למועצת העיר של בוחרים שטרם החליטו לאיזו מפלגה לתת את קולם.

עוד מתברר שלציבור הבוחרים כבר נמאס מהעבודה שנבחרי ציבור מכהנים בתפקידם שנים רבות ו-63 אחוז מהנסקרים תומכים בהגבלת כהונת ראש עירייה לשלוש קדנציות בלבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות