fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר אור ירוק: בלייני הסילבסטר ישתו אלכוהול וינהגו

בדיקת אלכוהול. צילום: דוברות המשטרה
בדיקת אלכוהול. צילום: דוברות המשטרה

38 אחוז מבין הנשאלים באזור הקריות השיבו בסקר של עמותת אור ירוק כי ישתו בחגיגות הסילבסטר ו-27 אחוז מעריכים כי לא ייתפסו על ידי המשטרה.

הנתונים הללו עולים מסקר מדגמי חדש  מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תוכנית המלגות IMPACT במיוחד לרגל מסיבות סוף השנה. הסקר בוצע ב-144 רשויות וסקר 1,771 משתתפים בגילאי 17 ומעלה.

בסקר השתתפו קרית אתא, קרית מוצקין, קרית ביאליק וקרית ים. יותר ממחצית מהנשאלים בקריות, 53 אחוז, מעריכים כי יצאו לבלות בסילבסטר. 38 אחוז מבין הנשאלים מעריכים כי במהלך הבילוי הם ישתו משקאות אלכוהוליים. 16 אחוז טוענים כי חבריהם ינהגו לאחר ששתו משקה אלכוהולי. 27 אחוז מבין הנשאלים מעריכים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה ונוהג.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, מסר: "חלק גדול מהציבור מעריך שיש אכיפה בערב הסילבסטר, אך עדיין לא מאמין שהמשטרה תתפוס אותו נוהג שתוי. רבים עדיין, על אף המודעות לסכנות, מתכוונים לשתות ולנהוג לאחר החגיגות. נהג שעולה על הכביש שיכור מסכן את חייו ואת חיי יתר משתמשי הדרך באופן חמור. אין תירוץ שמתיר את הסיכון הזה. ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות על הנושא ולדרוש מהמשטרה הוספה של ניידות לכבישים ותגבור אינטנסיבי של שוטרים ושל הנראות המשטרתית". מסקר אודות שתיית אלכוהול ונהיגה שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" לפני שנה עולה: בצפון, בשרון ובירושלים – מחצית הנשאלים הודו כי הם שתו אלכוהול ונהגו בשנה האחרונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות