fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקי עם פאות באלפים הצרפתיים: זה לא תענוגות של גויים זה תענוגות של השם

מהחדר לסקי (צילום: עצמי)
מהחדר לסקי (צילום: עצמי)

אם חשבתם שסקי הוא ספורט לאנשים אמידים וחילוניים תתפלאו לשמוע שגם חרדים מנתניה, בני ברק וירושלים יוצאים לעשות סקי באירופה. מי שמארגן את זה הוא יוני כהנא, חב"דניק מנתניה שהתאהב בספורט הזה, סחף את החברים שלו ומזה שבע שנים שהוא מוציא קבוצות של דתיים וחרדים לאתרי סקי המובילים באירופה. השנה הם יוצאים לעיירה 'ואל טורנס' בצרפת.

כהנא, 30 נשוי ואב לשלושה. הוא איש עסקים, בעל משרד פרסום והפקת אירועים ונופש לציבור הדתי והחרדי. לעיריית נתניה הוא מפיק את מופעי סוכות לציבור הדתי. הוא מוכר כמי שעושה פעילות ציבורית לקהילה מטעם חב"ד בעיקר אירועים המוניים לילדים ומשפחות.

סחף את חבריו החרדים לסקי (צילום עצמי)
סחף את חבריו החרדים לסקי (צילום עצמי)

למה סקי? זה לא תענוגות של גוים?.

"למדתי לגלוש סקי באופן פרטי כתחביב באתר סלה רונדה באיטליה. עם הזמן גיבשתי סביבי חברים דתיים שיצאו איתי ולמדו בזכותי לגלוש. כשראיתי שהביקוש גובר התחלתי לארגן קבוצות של דתיים וחרדים מכל הזרמים: חב"דניקים, ליטאים וחסידים. סקי הוא לא תענוג של גוים בלבד. השלג הוא יצירה מופלאה של ריבונו של עולם והנופים המדהימים הם יצירת אלוקים 'מה רבו מעשיך השם'. זה לא תענוגות של גויים זה תענוגות של השם".

זה ספורט לא זול מאיפה יש לחרדים כסף למותרות?

"זה ספורט יקר אך מי שעושה אותו פעם אחת אומר שזה שווה את ההשקעה, מתמכר ורוצה שוב. אנחנו מאפשרים לממש את הנופש הזה במחיר הכי הגון שאפשר. מחיר מיוחד לטיסות  כולל סקי פס קבוצתי שמסתכם סביב1300 אירו לאדם. היום יש יותר אנשים בציבור החרדי שיוצאים לעבודה לעומת מה שהיה לפני עשור ויותר. חרדים שקמים בבוקר לעבודה כדי לפרנס משפחה ואברכים שאחרי הלימודים בכולל בשעות אחר הצהרים יוצאים לעבודות מסודרות כהשלמת הכנסה".

יידישקייט לאתרי סקי (צילום סלפי)
יידישקייט לאתרי סקי (צילום סלפי)

מי האנשים שיוצאים בקבוצות שלך?

"בעל מסעדה, עורך דין, איש פרסום, נדל"ניסט ואנשים העוסקים בכל מיני מלאכות. נשים התחילו להתעניין והן יוצאות עם הבעלים שלהם. הסקי הוא ספורט שנפתחים אליו יותר ויותר חרדים. אני כיהודי אוהב אלוהים מאמין שאחרי שבוע באתר סקי בגובה 3000 מטר עם מראות מדהימים ואויר צלול כל אחד מרגיש התחברות וקרבה גדולה לאלוהים".

האם נדרש אישור הרב?

"לא צריך לקבל אישור מהרב אבל יש אנשים שכן מספרים לרב על הנסיעה ומבקשים את ברכתו. במקרים כאלה כדי לאזן את התענוג עם הדת הרב מציע לאברך לארגן שעורי תורה בלילה כחלק מהפרויקט".

בכל אתר סקי יש מקומות בילוי של אחרי הסקי שהם חלק מהתענוג כמו: פאבים וברים הפתוחים בלילות, ספא וסאונה ומועדונים. ורשימת הפיתויים היא גדולה מה גם שנשים גולשות גם כן.

אתם משאירים את האישה בבית ויוצאים למקום מופקר. האם הפיתויים של ה'אפרה סקי' קורצים לאברכים רחמנא ליצלן?

"אני לא שוטר אבל אנחנו לא צריכים את הבילויים הללו. אנחנו לא יוצאים לבילויים של הגויים ולא הולכים לפאבים ולמועדונים. אנחנו כן שותים ב'התוועדות'. כלומר: יושבים ביחד שותים קצת אלכוהול, אומרים 'לחיים', מדברים דברי תורה ומנגנים מוסיקה חסידית. אחרי הסקי אנחנו מתפללים מנחה וערבית ועושים שעורי חסידות. העולם יכול להיות חשוך, מופקר ומואר. אנחנו יכולים להאיר במקום כזה את האור היהודי. גם תל אביב יכולה להיות מופקרת. זה תלוי בהסתכלות. אנחנו גולשים בקבוצה של גברים ואם מגיעים בקבוצה שלנו בני זוג הם גולשים בנפרד".

כהנא שכר השנה לחודש ינואר מלון בעיירה 'ואל טורנס' בצרפת. אתר הסקי הנחשב לגבוה והמוביל באירופה. הוא הביא לשם צוות של ישראלים וחב"דניקים מאירופה להכשיר את המלון ולפקח על כשרותו במהלך כל התקופה. גם את השף הוא הביא מישראל.

גולשים עם פיאות (צילום: עצמי)
גולשים עם פיאות (צילום: עצמי)

"בדרך כלל אנחנו שוכרים את כל המלון לשבועיים או חודש ומגיעים אליו רק מעט אורחים זרים. המלון מתיישר לפי הדרישות שלנו וכך הספא והסאונה פועלים בשעות נפרדות לנשים ולגברים. יש לנו השגחה על המקום ועל האוכל ומשגיחי כשרות במשך כל התקופה ורבנים שונים הוטסו לאתר לראות איך זה מתנהל. זה קורה גם למבצעי נופש בקיץ כי יש לנו סוגים שונים של חופשות. חופשות לגברים, חופשות לנשים וחופשות למשפחות כאשר בכל סוג של חופש אנחנו מתאימים את הפעילות והאירועים כמו בארץ כך גם בחו"ל. יותר ויותר רבנים מאפשרים את הנופשונים הללו".

יוני כהנא והצוות שלו עושים פעילות חנוכה לציבור ישראלי לא חרדי המגיע לאתרי סקי ובשעות של אחרי הסקי הם מדליקים נרות, שרים ומנגנים לאורחים הישראלים.

"אני נוסע בכל שנה בחנוכה מטעם 'ארגון חב"ד סקי' העושה פעילות לגולשים הישראלים באתרי סקי. אנחנו מביאים חנוכיות נרות וסופגניות ומשמחים את המשפחות והילדים. בשנה שעברה הדלקנו נרות חנוכה בגובה 3300 מטר על פסגת הואל טורנס".

מהחדר לסקי (צילום: עצמי)
מהחדר לסקי (צילום: עצמי)

 

חמש קטנות עם יוני כהנא:

דמות נערצת: הרבי מלובביץ'

מה לא תאכל אף פעם: אוכל לא כשר

מה הדבר הראשון שאתה עושה בבוקר: אומר 'מודה אני' לבורא עולם

משהו שלא יודעים עליך: חובב יינות ומבין ביין

מה החלום שאתה רוצה להגשים: לצאת בשליחות חב"ד כדי להאיר את העולם.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות