לפני שלושה חודשים נחנך בנתניה קו 608 של חברת נתיב אקספרס לתל אביב במסגרת "חנה וסע". חונים בחניון של האצטדיון ועולים לאוטובוס שעולה על הנתיב של התחבורה הציבורית ומגיע עד דרום תל אביב עם מספר עצירות בתל אביב.
בשבוע שעבר, רגע לפני שנכנסתי למכוניתי הפרטית כדי להגיע לנווה צדק, החלטתי לנסות את הקו החדש. בדרכי לאצטדיון עלה בי חשש שאולי עקב עומס נוסעים לא אמצא חנייה בקלות. התבדיתי. החניון היה כמעט ריק.
בשעה 07:22, שתי דקות לפני יציאת האוטובוס מהתחנה, עמדה ליד תחנת המוצא בחורה אחת. דקה לפני היציאה הגיעו עוד שני נוסעים, ובסך הכל היינו חמישה אנשים מנתניה בנסיעת ספייישל לתל אביב. בירור קצר העלה שגם באוטובוס שיצא לפנינו היו רק חמישה נוסעים.
יומיים לפני הנסיעה ראיתי באינטרנט דרישה של תושבים מרמת פולג לבטל את נתיב התחבורה הציבורית המתחיל בירידה ממחלף פולג ולהתחיל אותו אחרי וינגייט. רק בנסיעה באוטובוס הבנתי כמה חשוב הנתיב הציבורי. הכביש לתל אביב היה עמוס. יותר מחצי שעה ארכה הנסיעה שלי ברכב הפרטי ממחלף נתניה ועד לאצטדיון באזור התעשייה החדש. שיירה של מכוניות התקדמה באיטיות של 8 ק"מ לשעה.
באוטובוס שנסע בנתיב הנסיעה הציבורית במהירות של 50 קמ"ש כנדרש הבנתי שהפתרון לעומס בכבישים הוא רק בנסיעה בתחבורה ציבורית. אנחנו טסים והרכבים על הכביש עומדים. בירידה ממחלף פולג עמדו שוטרים שאכפו איסור לכניסת כלי רכב לנתיב הציבורי, וגם זה גרם לפקק…
הכתבה המלאה ביום שישי ב"חדשות נתניה" ובמהדורה הדיגיטלית