fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סנ"צ אלי מגן מונה למפקד תחנת עכו 

טקס החלפת מפקדים בתחנת עכו נערך היום ( רביעי.) בשעות הצהריים בהשתתפות מפקד המחוז ניצב עמוס יעקב, סגן מפקד המחוז תנ"צ יועז פנקס, סגל פיקוד המחוז, שוטרי וקציני התחנה. "תחנת עכו שונה במורכבות שלה, בהרכב האוכלוסייה, מדובר בתפקיד עם אחריות כבדה", אמר ניצב יעקב במעמד הטקס
סנ"צ אלי מגן צילום: חטיבת דוברות המשטרה
סנ"צ אלי מגן צילום: חטיבת דוברות המשטרה
 סנ"צ אלי מגן מונה למפקד תחנת עכו. מגן נשוי ואב לשלושה ילדים משרת במשטרת משנת 1992.  מגן ביצע שורה של תפקידים פיקודיים: ראש מחלקת משרד חקירה בחדרה,  מפקד מחלקה בקורס קצינים בבית הספר לשוטרים,  קצין נוער אח"מ צפון,  קצין מודיעין זבולון, ראש משרד אח"מ חיפה.  מגן שימש עד כה כמפקד תחנת טירת הכרמל.
טקס החלפת מפקדים בתחנת עכו נערך היום ( רביעי) בשעות הצהריים בהשתתפות מפקד המחוז ניצב עמוס יעקב, סגן מפקד המחוז תנ"צ יועז פנקס, סגל פיקוד המחוז, שוטרי וקציני התחנה.  נצ"מ קובי קרני פקד תחנת עכו היוצא עלה ראשון לבמה ואיחל בהצלחה למפקד התחנה החדש. נצ"מ קרני מכהן כמפקד תחנת זבולון זה חצי שנה.
סנ"צ מגן ציין כי תחנת עכו היא תחנה עם מאפיינים ייחודיים שמחייבים רגישות, כן ציין כי מדובר  בתחנה מורכבת ומאתגרת, ובעזרת ניהול רגיש ונחוש נצליח להוביל להישגים למען ביטחון התושבים.   ניצב יעקב ברך את המת"ח הנכנס והוסיף: "תחנת עכו שונה במורכבות שלה, בהרכב האוכלוסייה, מדובר בתפקיד עם אחריות כבדה הן על פקודיך והן על האזרחים שאנו מופקדים על ביטחונם תוך שיתוף פעולה עם הרשויות. אין  ספק שכפי שהצלחת בתפקידך הקודם כמת"ח טירת הכרמל כך תצליח גם כאן".

במקביל מונתה דוברת חדשה למחוז חוף; גלית בן ברוך המשמשת כדוברת אגף התנועה. בן ברוך אם לשני ילדים החלה את דרכה במשטרה בשנת 1998 בתפקיד קצינת חוליה. בם ברוך ביצעה מגוון תפקידים ביניהם קצינת ביקורת וקמ"ד אסטרטגית דוברות.

סנ"צ אלי מגן צילום: חטיבת דוברות המשטרה
סנ"צ אלי מגן צילום: חטיבת דוברות המשטרה

"נסגור מקורות פרנסה של משפחות פשע בנהריה"

לפני החג  נערך במחוז הצפוני הרמת כוסית לעיתונאים במעמד  מפקד מחוז חוף  ניצב  יעקב שהתייחס למאבק  בין משפחות פשע בנהריה. לפני חודש הוצב מטען מתחת לבני משפחה של עבריין מוכר בעיר.  יצוין כי העבריין שמואל הרוש צפוי להשתחרר בקרוב ממאסר.

"בנהריה החלו לתקוף את המשפחות. כתגובה לכך יוצאים נגד  הצד שכנגד ותוקפים.  גם בעכו אנחנו סוגרים על ארגוני הפשע הללו  בסגירת מקורות פרנסה.  סגרנו השנה: פיצוציות, בתי הימורים, אינטרנט קפה, בתי בושת ועוד.  בשימועים נסגרות מעל 50 בתי עסק וזה כלי מאד יעיל", הסביר ניצב יעקב.

ניצב יעקב לא התייחס לנושא  סל האבטחה הגבוה שזוכה ראש עיריית עכו שמעון לנקרי.  לדבריו יש מספר ראשי ערים  בדרגת איום 6 וועדה מיוחדת קובעת את רמת האיום בה נמצאים ראשי רשויות. עוד נאמר בהרמת כוסית כי תחנת הכפרים החדשה המתוכננת לקום בסמוך לעכו ותכלול את כפר מאכר, ג'אסר אזרקה,  בקא ג'ת ואום אל פאחם  תפתח במהלך  שנת 2017.  כעת  המשטרה נמצאת בשלב של גיוסים.

ניצב עמוס יעקב (צילום: רותם כבסה)
ניצב עמוס יעקב (צילום: רותם כבסה)

"אנו לומדים כעת את המנטליות של כל כפר ואת הרגישות ובונים אמון", הסביר ניצב יעקב, "כל כפר שונה מרעהו ולכן הוכשרו משק"ים לשמירה על הסדר ועובדה מול המשטרה".

עוד ציין ניצב יעקב כי המחוז לא התפשר על תקיפת עובדי ציבור כפי שקרה לפני שבועיים בשירותי בריאות כללית בנהריה. לדבריו הנחה את מפקד תחנת נהריה לפעול בכל הכוחות לתפוס  את  החשודים. "אני מתייחס לאירוע כזה כמו לרצח. הבאנו אותו תוך כמה שעות והשופט שחרר אותו למעצר בית.  יש לנו אפס סובלנות לאלימות  כלפי אנשי ציבור".

נתונים נוספים: בשנת 2015 פוענחו  בימ"ר חוף 8 תיקי רצח מתוך 18. בשנת 2016 פוענחו 5 תיקים רצח מתוך 13. באשר להתמודדות המחוז עם אמצעי לחימה: ניכרת עלייה בכמות תפיסות האמל"ח, בין היתר, במגזר הערבי. בשנת 2016 נתפסו 60 רובים ותת מקלעים, 50 אקדחים ו- 113 מטענים ורימונים.  כמו כן, קיימת עלייה של  למעלה מ – 30% במספר תיקי החקירה שנפתחו בגין עבירה זו, לעומת אשתקד.

באשר להתמודדות המחוז עם עבירות הרכוש, קיימת השנה ירידה משמעותית לעומת אשתקד:

33%:  בהתפרצות לרכב (1593 בשנת 2015 לעומת 1074 השנה).

9%:   בהתפרצות לדירה (1654 בשנת 2015 לעומת 1511 השנה).

5%:  בהתפרצות לעסק (636 בשנת 2015 לעומת 604 השנה).

12%:  בעבירת שוד (151 בשנת 2015 לעומת 133 השנה).

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות