fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סניף של הטכניון יוקם בסין בעלות של 200 מיליון דולר

כך גילה ראש עיריית חיפה יונה יהב בכנס השנתי של פורום מנהיגות העתיד שהתקיים בבית נגלר. אורח הכבוד של הכנס, רוברט שמין, הסביר שוב איך זה שהאידיוט עשיר ואתם לא
כנס פורום מנהיגות העתיד של יזמים צעירים. בתמונה: רוברט שמין (צילום: דורון גולן)
כנס פורום מנהיגות העתיד של יזמים צעירים. בתמונה: רוברט שמין (צילום: דורון גולן)

 

מאות יזמים ובעלי עסקים הגיעו בתחילת השבוע שעבר לבית נגלר בקרית חיים לכנס השנתי של פורום מנהיגות העתיד להשתתף בהרצאתו של מי שנחשב לאחד הגורואים המובילים בעולם העסקים, רוברט שמין. שמין, שהתחיל את דרכו כמנקה שולחנות במסעדה, מגלגל היום מאות מיליוני דולרים דולרים בעסקים חובקי עולם.

את הכנס השנתי פתח נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה, דוד קסטל, שאמר כי יש צורך ורצון להשאיר את היזמים הצעירים בצפון ולצורך כך מעמידה הלשכה את כל הכלים ואנשי המקצוע שברשותה. לדבריו, היזמים הצעירים הם אלו שאמורים לחזק את המסחר בצפון הארץ וכתוצאה מכך להביא לגידולה של אוכלוסייה חזקה ולמשוך אוכלוסייה חזקה נוספת ובכך ליצור בסיס כלכלי איתן. קסטל הדגיש כי היזמים צריכים להמשיך וללמוד אחר השינויים המהירים שמתרחשים בעולם, מפני שחובה עליהם להסתגל גם כן למה שמתרחש סביבם כדי להצליח.

כנס פורום מנהיגות העתיד של יזמים צעירים. בתמונה: רוברט שמין (צילום: דורון גולן)
"רוב הדברים שאנחנו יודעים על כסף ועסקים הם לא נכונים". רוברט שמין בבית נגלר [צילום: דורון גולן]
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, שחזר זמן קצר לפני כן מביקור בסין, הפתיע את הנוכחים וסיפר כי במהלך ביקורו נחתם הסכם על הקמת סניף של הטכניון בעיר שנטאו, המונה כ~5 מיליון תושבים בעלות של כ~200 מיליון דולר. "העולם מבין שחיפה היא עיר בינלאומית, רב תרבותית ושוחרת שלום", אמר יהב והוסיף, כי הוא מעמיד את הקשרים הבינלאומיים של עיריית חיפה לטובת חברי פורום מנהיגות העתיד. "חובה עליכם לטפח ולהעדיף את בעלי המקצוע המקומיים על פני בעלי מקצוע ממקומות אחרים", אמר יהב.

הערב נחתם בהרצאתו של שימן, בן למשפחה יהודית שנזרק מהתיכון. הוא פרש בפני חברי הפורום את דרכו ואמונתו שהובילו אותו להצלחה מסחררת בתחום הנדל"ן. שמין, פרשן כלכלי מבוקש בערוצי הטלוויזיה המרכזיים בארצות הברית ומחבר הספר "איך זה שהאידיוט הזה עשיר ואני לא", כבש את הקהל כשסיפר איך הפך ממי שאין לו כסף לארוחת צהריים למיליונר

"לעשות כסף זו גישה", אמר שמין, "רוב הדברים שאנחנו יודעים על כסף ועסקים הם לא נכונים ורוב ההחלטות שלנו מונעות מתוך פחד". שמין הסביר כיצד משלבים כלים פרקטיים וקבלת החלטות עם שינוי גישה באמונה האישית כדי להשיג מטרות, כשמשפט המפתח לצורך כך הוא: "תמיד יש דרך טובה יותר".

במהלך ההרצאה ערך שמין ניסוי חברתי של שתי דקות בהן ביקש מהנוכחים לקום מהכיסאות וללכת לפגוש מישהו אחר מהקהל שהם לא מכירים ולהחליף איתו מידע. בכך הדגים כיצד ניתן ליצור קשרים אישיים ועסקיים בתוך זמן קצר. כיום מפעילה החברה של שמין כמה אירגוני צדקה בישראל, שעוזרים במתן ארוחות לנזקקים, קניית דיפיברילטורים ועזרה במימון חתונות לנזקקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות