fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהפכת הארנונה בנתניה: הוזלה של שלושה אחוזים

קרן ואורנשטיין (צילום: רותי ברמן)
קרן ואורנשטיין (צילום: רותי ברמן)

ועדת הכספים של עירית נתניה אישרה את המשך תכנית הורדת הארנונה בנתניה שיזמה סיעת "למען נתניה" בראשות הרצל קרן ועופר אורנשטיין כפי שסוכמה עם ראש העירייה מרים פיירברג -איכר. לאחר שהארנונה ירדה בשנה שעברה בשלושה אחוזים היא תמשיך לרדת גם השנה בשלושה אחוזים נוספים לדירות של מעל 110 מ"ר באזור 1 ללא פגיעה בתושבי הדירות הקטנות המשלמים כיום פחות.

המשנה לראש העיר, הרצל קרן: "כפי שהתחייבנו בבחירות אנו ממשיכים עם מהפכת הארנונה בעיר נתניה. בשנה שעברה ירדה לראשונה הארנונה לתושבים באזור 1 ולעסקים הקטנים, והשנה נמשיך עם התוכנית הרב שלבית של הורדת הארנונה לדירות מעל 110 מטר באזור 1 בשלושה אחוזים נוספים כך שבמצטבר זה כבר שישה אחוזים. מעבר לעובדה שמדובר על רוב התושבים באזור 1 הרי שהם גם משלמים כיום את תעריף הארנונה הגבוה ביותר ולכן שם אנו מתמקדים "

קרן ואורנשטיין (צילום: רותי ברמן)
קרן ואורנשטיין (צילום: רותי ברמן)

"כתוצאה ממדיניות זו של הפחתה בארנונה לצד הקפאת התעריפים למגורים בשאר חלקי העיר, סופגת קופת העירייה קיטון בהכנסות של כשלושה מיליון שקלים לשנה זו, המתווספים לחמישה מיליון שקלים בשנה קודמת. למרות קיטון זה, תבצע העירייה את כל הצעדים הנדרשים כדי לספוג את אובדן ההכנסה, לשמור על איזון תקציבי ולהמשיך לספק לתושבים את השירותים באופן האיכותי ביותר: "מדובר בהישג משמעותי המעיד על איתנותה הפיננסית של עיריית נתניה, המהווה כיום יעד מועדף לחברות ועסקים גדולים המהגרים לעיר מכל חלקי הארץ, לצד ריסון בהוצאות – דבר המאפשר לעירייה להעניק הנחות בהיקף ניכר ועדיין לשמור על איזון תקציבי. וזאת לאחר שנים רבות בהן התנהלה העירייה בגירעונות תקציביים" כך ראש העיר פיירברג~איכר לקראת אישור צו המיסים בישיבת מועצת העיר השבוע.

כדי לממן את הפחתת הארנונה באזור 1 אישרה הועדה העלאת ארנונה לעסקים הגדולים בעיר מעל 1000 מטר בשיעור של 7.5 אחוזים כך שלא תהיה פגיעה משמעותית בתקציב העירוני או בתעריפי הארנונה של אזורים אחרים בעיר.

נציג סיעת "למען נתניה" בועדת הכספים, עופר אורנשטיין ביקש כי העלאה לעסקים מעל 15,000 מטר תהיה בשיעור גדול יותר של כ- 25 אחוזים בשנה וזאת כדי לאפשר הורדה גבוהה יותר לתושבים אולם בקשה זאת נדחתה לאור הנחיה חדשה של משרד הפנים שאינה מאפשרת העלאת ארנונה של יותר מ- 7.5 אחוזים בשנה לעסקים.

אורנשטיין: "לא יתכן מצב שמשרד הפנים מנהל לנו את העיר וקובע לנו רף מקסימום לא סביר . לא יתכן שאיקאה תשלם בנתניה 73 שקלים שזה זול ביותר מ~ 300 אחוזים מראשון לציון שם הארנונה שהיא משלמת היא 280 שקלים למ"ר. לנתניה יקח 100 שנה לסגור את הפער בקצב הזה. מישהו שומר שם למעלה על העסקים הגדולים ופוגע בתושבים שמשלמים עדיין המון למרות ההורדה. בכוונתי להעביר את המסר ישירות לשר האוצר משה כחלון בעניין כדי שיתקן את העיוות הזה ויאפשר לנו להוריד את הארנונה לתושבים בקצב גבוה יותר".

מדובר בעסקים גדולים אחרים בנוסף לאיקאה ששיטחה עומד על 26,787 מ"ר, אלא גם על  אלכס אורגינל ששטחו 16,434 מ"ר, סלקום ששטחה 34,472 מ"ר ומכללת נתניה ששטחה 15,494 מ"ר.

איקיאה ארנונה נמוכה (צילום: רותי ברמן)
איקיאה ארנונה נמוכה (צילום: רותי ברמן)

הסיבה העיקרית לדרישה של סיעת "למען נתניה" לבצע רפורמה בארנונה בעיר נובעת מהעובדה המצערת, שהוכחה למעלה מכל ספק, שהעיר נתניה ממוקמת בין שלוש הערים בהן גובה ארנונה למגורים של אזור מיסוי 1, הכולל את מרכז העיר ואת מרבית השכונות, שממערב לכביש החוף הוא גבוה ביותר.

אורנשטיין: "בגלל מצב היסטורי, נוצרו ונקבעו בעבר בצווי הארנונה של העיר נתניה, מדרגות ואזורי ארנונה, שיצרו פער כספי גדול בין מדרגה למדרגה ובין אזור לאזור.  כך לדוגמא, יצרה עיריית נתניה בעבר מדרגת ארנונה ייחודית לנתניה, שמסגרתה נגבית ארנונה הגבוהה בכ~15 אחוזים יותר למי שגודל דירתו הוא מעל  110 מ"ר".

הרצל קרן יו"ר סיעת "למען נתניה" ומי שנאבק מזה שנים רבות למען הפחתת הארנונה בעיר נתניה: "אנחנו התנועה היחידה שהעלתה את הנושא בקמפיין הבחירות ואנו מחויבים לו ומבחינתנו, זהו נושא מרכזי ובסיסי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות