fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף לסאגת תוצאות הבחירות בסניף הבית היהודי בקרית מוצקין

נחום מזוז. צילום: גבי אדוני
נחום מזוז. צילום: גבי אדוני

כשלושה חודשים לאחר הבחירות בסניף הבית היהודי בקרית מוצקין, החליט בית הדין העליון של הבית היהודי על דחיית עתירתו של היו"ר הנוכחי של הסניף, בומה ברח"ד, נגד תוצאות הבחירות למועצת הסניף ורשימתו של נחום מזוז. לפיכך, אמור הסניף להתכנס על מנת לבחור יושב ראש ומועמדים להבחירות המקומיות.

סניף הבית היהודי בקרית מוצקין ידע בחירות יצריות מאוד כששלוש רשימות, מזוז, ברח"ד ורשימת סרוגי מוצקין, התמודדו על מקומות ברשימה של 33 מועמדים: תוצאות הבחירות העלו כי אנשיו של מזוז תפסו את מרבית המקומות ברשימה אולם ברח"ד סירב לקבל את התוצאות ועירער לבית הדין העליון של הבית היהודי. ברח"ד עירער הן על תוצאות הבחירות והן על רשימת חברי מועצת הסניף שנבחרו. בין השאר טען ברח"ד בעירעור כי מזוז מנסה לבצע "השתלטות עוינת" על הסניף המקומי וחברי רשימתו אינם מייצגים את הבית היהודי.

נחום מזוז. צילום: גבי אדוני
נחום מזוז. צילום: גבי אדוני

מזוז, שיוצג על ידי עו"ד יוסף דיין, דחה את הטענות נגד חברי רשימתו  ונגד חברי מועצת הסניף שנבחרו. בין השאר נטען כי לבית הדין אין סמכות להתערב בשיקול הדעת של ועדת הבחירות שהחליטה להוסיף לרשימה חברי מועצת הסניף עוד שתי נשים שבסך הכל יעלו את מספר הנשים במועצה לכרבע ממספר החברים הכולל. השבוע הודיע בית הדין העליון של הבית היהודי על החלטתו בעירעור של ברח"ד ועל פיו נדחתה העתירה. עוד קבע בית הדין העליון כי הטענות נגד מזוז וחברי רשימתו  "אינן מקימות  כל עילה".

עו"ד יוסי דיין. צילום: עצמי
עו"ד יוסף דיין. צילום: עצמי

מרגע פירסום החלטת בית הדין העליון, סניף הבית היהודי בקרית מוצקין כמרקחה וחברי הסניף מנסים לנתח את ההשלכות שלו. לדברי מזוז "הגיע הזמן שברח"ד יקבל את תוצאות הבחירות. הבית היהודי ערך בחירות דמוקרטיות ויש לקבל את התוצאות. אני מצר על הזמן הרב שחלף מאז הבחירות וכעת יש לפעול על מנת לשקם את הסניף כי בבית היהודי יש מקום לכולם ובית לא עוזבים". מזוז קורא לכנס את הסניף בדחיפות בכדי לקבוע את רשימת המועמדים לבחירות המקומיות ואת יושב ראש הסניף.

ברח"ד מסר כי בשלב זה אף אחד אינו יכול להכריז על ניצחון והוסיף: "נתכנס פעם נוספת ונשקול את צעדינו".

דורון גרינברג, הנציג של סרוגי מוצקין שתמך בעתירתו של ברח"ד מסר; "אני מסכים עם תגובתו של ברח"ד כמו שהסכמתי עם הערעור".

השלב המותח הבא בין האישים יגיע עם כינוס הסניף לבחירת יו"ר שיוביל את רשימת המועמדים לבחירות המקומיות. ברח"ד אינו רוצה לוותר על התפקיד ואילו מזוז טוען כי לאור תוצאות הבחירות הוא זה שאמור לעמוד בראשות הסניף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות