fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוכן סמוי הביא למעצרו של העבריין מיכאל מור מנהריה

מיכאל מור בארכת מעצר (צילום מערכת העיתון)
מיכאל מור בארכת מעצר (צילום מערכת העיתון)

סוכן סמוי הביא למעצרם של 33 חשודים בעבירות אלימות, ירי וחיסול חשבונות בין ארגוני פשע, לאחר עבודת מודיעין של יותר משנה.  בין העצורים: ראש ארגון הפשע מיכאל מור החשוד בסחר באמצעי לחימה. מעצרו של מור הוארך עד 12 לספטמבר 2017.

השבוע בתום חקירה סמויה שארכה כשנה שלמה הובאו העצורים להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

בפשיטה הגדולה שערכה המשטרה נתפסו סמים מסוכנים מסוגים שונים ובכמויות שונות, כ-200 אלף שקלים במזומן, עוד נתפסו מספר כלי רכב וקטנועים ששימשו את הסוחרים במהלך העסקאות השונות בשווי של מאות אלפי שקלים לצורך בקשת חילוט.

במשטרה מנסים לגבש תשתית ראייתית ומסבירים כי הפעלת הסוכן הינה חלק ממארג פעולות של מאבק מתמשך ונחוש בתופעת השימוש, אחזקה וסחר באמצעי לחימה וסמים.

החיבור בין סחר בסמים ואחזקת אמל״ח בלתי חוקי פוגע באופן ישיר בביטחון הבסיסי והאישי של האזרח הנורמטיבי, ועל כן מהווה מטרה לפעילות משטרתית בלתי מתפשרת.

מיכאל מור בארכת מעצר (צילום מערכת העיתון)
מיכאל מור בהארכת מעצר (צילום: מערכת העיתון)

במהלך הפעלת הסוכן ,לאחר שביסס את מעמדו ורכש את אמונם של החשודים ביצע הסוכן מספר רב של רכישות ועסקאות בתחום הסחר באמצעי לחימה וסמים תוך איסוף ראיות מפלילות כנגד עבריינים משפיעים בתחומים אלה.

במסגרת הפעלתו רכש הסוכן כלי נשק ואמצעי לחימה מסוגים שונים וביניהם: 2 רובים מסוג קרל גוסטב , רובה M-16, תת מקלע מסוג MP5, אקדח תוצרת F.N, אקדח תוצרת ברטה ומשתיק קול,אקדח תוצרת גלוק, אקדח תוצרת סמית' ווסן ועוד 4 אקדחים מסוגים שונים. בנוסף נקנו גם סמים מסוכנים במספר עסקאות ובמשקל כולל של: כחצי קילו קוקאין ו-2.7 ק"ג מריחואנה.

החקירה הפכה לגלויה השבוע, והחל ביצוע מעצר חשודים בישובים: רמת גן, פתח תקוה, עפולה, מגדל העמק, נהריה, אום אל פחם, שיבלי ואום אל גאנם.

בנוסף נעצרו שבעה עצורים המוחזקים בבתי הכלא של שירות בתי הסוהר. למעלה מ-250 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ ומשמר הגבול, כלבנים וטכנאי זיהוי פשטו על בתיהם של החשודים בסחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מפעילה מערך אמצעים גלויים וסמויים המושתתים על יכולות טכנולוגיות ואנושיות לאיסוף ראיות, מעצרם של עבריינים והבאתם לדין.המבצע והפעלת הסוכן מצטרפים לשורה ארוכה של פעילויות ומבצעים שביצעה ומבצעת משטרת ישראל בשנים האחרונות, במישור המודיעיני, מבצעי והחקירתי, לרבות באמצעות הפעלת סוכנים אמיצה, יצירתית ומוקפדת.

מאבקה הנחוש של משטרת ישראל בשת״פ עם רשויות האכיפה כנגד הפשיעה החמורה והאלימה, בדגש על תופעת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, סחר באמל״ח לסוגיו, סחר בסמים ואלימות במסגרת סכסוכים בין גורמים עברייניים – תופעות הפוגעות בראש ובראשונה בציבור הנורמטיבי, בכלל המגזרים ומסכנות באופן ממשי את שלום הציבור ובטחונו. מאבק זה הניב עד כה חשיפות משמעותיות וביסוס ראיות כנגד מאות עבריינים, הרחקתם מהחברה ופגיעה בתשתית הכלכלית המופקת מן הפשיעה ומאפשרת את המימון  לפעילותם העבריינית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות