fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוכלה הברחה ארצה של קוקאין שהוסלק בציורי שמן

לאחר חקירה סמויה של שבועיים, בשיתוף רשות המיסים-מכס נתב"ג, נעצרו שני תושבי הקריות. היום הוגש נגדם כתב אישום
ציורי השמן, בהם הוסלק הקוקאין (צילום: דוברות המשטרה)
ציורי השמן, בהם הוסלק הקוקאין (צילום: דוברות המשטרה)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לפני זמן קצר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד קונסטנטין (ניסן) חודז'נדייב בן 31 וקטין בן 18 מקרית אתא בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, ניסיון יצוא, יבוא, מסחר ואספקת סמים, ניסיון להחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.

ציורי השמן, בהם הוסלק הקוקאין (צילום: דוברות המשטרה)
ציורי השמן, בהם הוסלק הקוקאין (צילום: דוברות המשטרה)

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד טל עופר, עולה כי במהלך מאי 2018, קשרו הנאשמים קשר לייבא סם מסוכן מסוג קוקאין, מדרום אמריקה לישראל. במסגרת הקשר, סיכמו הנאשמים כי הסם יישלח בציורי שמן המכילות קוקאין לכתובת מגוריו של הקטין בקרית אתא, באמצעות חברת שליחויות וכי לאחר שהקטין יקבל את התמונות עם הסם, הוא יעבירן לחודז'נדייב, ובתמורה יקבל הקטין תשלום של 5,000-10,000 דולר. עוד עולה, כי בהמשך, שלח אדם המעורב בפרשה, תושב פרו, באמצעות חברת שליחויות, לכתובתו של הקטין, חבילה המכילה ארבע תמונות נוף, במשקל כולל של 4.78 קילוגרם, ובהן כ-1.27 ק"ג קוקאין. החבילה, שהכילה את הסם, אותרה על ידי רשויות המכס בגרמניה, בדרכה מפרו לישראל והועברה על ידי נציג המכס הגרמני לידי רשויות החוק בישראל.

מהמשטרה נמסר כי פעילות זו היא חלק מרצף של פעולות שמבצעת המשטרה מדי יום במטרה להגן על שלומו של הציבור וזו מצטרפת לסיכול של אלפי ניסיונות הברחת סמים בשנה, המתבצעות בכלל מעברי הגבול ארצה, יחד עם רשות המיסים. משטרת ישראל עוקבת כל העת אחר שיטות הברחה חדשות בארץ ובחו"ל, ובהתאם נערכת ומצליחה למנוע את כניסתם של החומרים הבלתי חוקיים ארצה.

בחודש מרס האחרון, חקירה של היחידה המרכזית במחוז חוף של המשטרה, שנמשכה כמה חודשים, הביאה לתפיסתן של בובות עשויות בד, שגם בהן הוספג סם קוקאין. על פי החשד, מדובר ברשת של מבריחי סמים, שהודות למראה התמים של הבובות ניסתה להבריח את הסם דרך מדינות שונות מתוך הנחה שהן לא יעוררו חשד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות