fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגן מאיה פלד שהסתערה על המחבל בירושלים: "מהר מאד התעשתנו והבנו שזה פיגוע"

סגן מאיה פלד צילום: שלומי גבאי
סגן מאיה פלד צילום: שלומי גבאי

מפקדת קורס קצינים, סגן מאיה פלד מחיפה, בת 22 ,הראשונה שהסתערה על המחבל בפיגוע  אתמול בטיילת ארמון הנציב בירושלים.  סגן פלד מספרת בכאב גדול על הפיגוע האכזרי, בו נרצחו ארבעה חיילים וחיילות.

פלד: "הצוערים בקורס קצינים הגיעו ביום ראשון מהבית לירושלים. כחלק מסדרת חינוך בקורס הקצינים, אנחנו מטיילים בירושלים.  התרכזנו בארמון הנציב, לא רציתי לעכב את הפלוגה לסיור, עליתי לאוטובוס לשים את המעיל שלי, פתאום ראיתי את המשאית דוהרת במהירות ונכנסת בחוזקה למדשאה. היה ריכוז גדול מאד של צוערים על הדשא. המחבל נסע קדימה ואחורה. מהר מאד התעשתנו והבאנו  שזה פיגוע. דרכתי את המחסנית וירדתי למדרגות האוטובוס ויריתי לתוך חלון המשאית במרחק של 90 מטר מהמחבל. היה מעגל היקפי של כוחות. זה היה אירוע מאד קשה עם המון נפגעים. שהבנו שמחבל חוסל, התחלנו לטפל בנפגעים. הייתי מקבילה למחבל, שאלתי 'האם הוא הרוג?', אמרו לי שכן והחל פינוי פצועים.  הרבה צוערים הם חובשים ותפעלו את האירוע מצוין.

סגן מאיה פלד צילום: שלומי גבאי
סגן מאיה פלד צילום: שלומי גבאי

בנוגע לביקורת הציבורית כי צוערים לא הסתערו וברחו לאחר אפקט פרשת אליאור אזריה, אומרת סגן פלד: "לא עלה לי במחשבה דבר כזה. העובדה היא שהרוב פעל בשטח. האירוע תופעל בצורה מדויקת. לא צריך שכל הצוערים יירו על המחבל וזה יכול היה להסתיים באסון גדול יותר. אם רואים מחבל נוסע לכיוונך- אתה תברח, כי אין אפשרות להסתובב ולירות בו, לאור העבודה שהוא נסע במשאית. רק אנשים שהיו בזווית האירוע יכלו לתפעל אותו בצורה נכונה, כך שהביקורת לא נכונה. הדרך שהאירוע תופעל, גם מבחינת הצוערים והמפקדים הייתה הכי טובה שיש.

מאד  כואב לי וקשה לי ברמה האישית. הכרתי את כל הצוערים שנרצחו, כולם מפלוגה אחת. אני חוזרת כעת מהלווייתה של שירה צור, הלוויה קשה מאד. אני מחזקת את המשפחות".

הביא לפרסום שלומי גבאי.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות