fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבג יצא להפגין, עובדי העירייה נדרשו להגיע

מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)
מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)

עיריית נהריה מחריפה את המאבק על רקע אי קבלת תוספת בהטבות המס. ביום רביעי נערכה הפגנה של עובדי העירייה, תושבים ובשיתוף הסתדרות העובדים והיו"ר אשר שמואלי.  בראש ההפגנה עמד ראש עיריית נהריה ז'קי סבג שטען שנהריה אינה הפקר והיא מטווחת בירי האויב בדיוק כמו שכנותיה. במקביל נערכה הפגנה של תושב נהריה בצומת שהניף שלט: "מושחתים נמאסתם".

שווי הטבות המס לנהריה ירד  בהדרגתיות בין השנים 2011-2017 ביותר מעשרת אלפים לכל בית אב. בשנת 2011 קיבלו תושבי נהריה הטבה של 29.5 אלף שקלים ובשנת 2017 צנחה ההטבה ל-16.2 אלף שקלים. במשפחה שבה שני בני הזוג זכאים להטבה הסכום גדול יותר.

כך למשל:  תושב קיבוץ סער הסמוך לנהריה מקבל הטבת מס של 12 אחוז עם תקרה של 192 אלף שקלים כלומר; הנחה מקסימלית של 23 אלף שקלים בשנה.  תושב נהריה מסתפק רק בעשרה אחוז עם תקרה של  162 אלף שקלים.

הפגנה בצומת נהריה במחאה על היעדר הטבות המס (צילום: יעקב רביבו)
הפגנה בצומת נהריה במחאה על היעדר הטבות המס (צילום: יעקב רביבו)

 

מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)
מחריף המאבק. סבג (צילום יעקב רביבו)

עובד עירייה: "נאלצנו להגיע ללא יוצא מהכלל, כל משרדי העירייה היו סגורים. סבג נלחץ בשנת בחירות ומנסה לתקן, אך ממשכורת ינואר 2018 תושבי נהריה יפסידו ביחס לכל תושבי האזור".

השבוע  השתתף סבג בישיבת חירות של הועדה לצדק חלוקתי כדי לדון בעיוותי המס. העירייה נעזרת במשרד יחסי ציבור חיצוני ודווחה על הישג מהועדה.  סבג טען כי נהריה מתמודדת עם שתי גזירות: אחת פגיעה בהטבות המס ושניה היא שישוב עם 75 אלף תושבים לא יהיה זכאי להטבות מס.  בוועדה נאמר כי המדינה מעודדת חתימה על הסכם גג אך מצד שני מענישה את העיר בעתיד שתתרחב וכך העיר תחדל מלהיות אטרקטיבית.  נהריה דורשת כעת שהטבות המס יחשבו מהשכונה הכי קרובה לגבול כלומר: שכונת בוימל החדשה, ומגדל סי~בל הנחשב בשטח נהריה.   

מיקי זוהר, יו״ר הועדה לצדק חלוקתי בכנסת, קבע בדיון, כי הסעיף בפקודת מס ההכנסה לפיו עיר פיתוח עם למעלה מ-75 אלף תושבים לא תזכה להטבות מס של יישוב עימות, יבוטל. זוהר אמר כי בכוונתו להקים ועדה משותפת עם ועדת הכספים שתגיש תיקון לחוק או להוראת שעה שתתקן עיוות זה. כמו כן הודיע ח״כ זוהר כי בתיקון לחוק שבכוונתו להגיש יוחלט כי כל יישוב בקו עימות, כלומר הנמצא במרחק של פחות מתשעה קילומטר מהגבול, יזכה להטבות מס מלאות, ובכל תתוקן האפליה של נהריה לעומת קיבוץ סער, שחלקו ממוקם דרומית אליו. זוהר גם ביקש מנציגי האוצר שהגיעו לוועדה לבדוק מה העלות התקציבית של ביטול עיוותים אלו. סבג גם נפגש עם יו״ר וועדת הכספים, משה גפני, שהבטיח לקיים בדיקה אוהדת כדי לבדוק את הנושא.

סבג הוסיף: ״אני שמח שהייתה קואליציה בוועדה לצדק חלוקתי וגם אצל יו״ר ועדת הכספים. חברי כנסת מכל הסיעות תמכו בדרישות שלי למען תושבי נהריה. אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שהעוול הזה יתוקן״.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות