fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: סיעת למען נתניה פרשה מהקואליציה של פיירברג

פרשו. קרן ואורנשטיין צילום קובי לחמיש
פרשו. קרן ואורנשטיין צילום קובי לחמיש

סיעת "למען נתניה" בראשות הרצל קרן ועופר אורנשטיין הודיעה אתמול (שלישי) על פרישתה מהקואליציה לאחר שלוש שנים של שותפות עם ראשת העירייה מרים פיירבג – איכר.  מקורבים מספרים כי המהלך של השניים היה רק עניין של זמן מאז שנפתחה החקירה נגד  פיירבג – איכר.

סיעת למען נתניה מונה חמישה חברי מועצה: קרן, אורנשטיין, אלכס אברבוך, עו"ד ענת אזולאי- לביא, ודניאל מהרט (מהרט נמצא ברוטציה עם עו"ד אידר בנימיני, ר"ב)

מהסיעה נמסר: "משטרת ישראל, לאחר חקירה ממושכת ויסודית בליווי נציג הפרקליטות, החליטה להמליץ לפרקליטות על הגשת כתב אישום כנגד ראש העירייה המכהנת בנושא שוחד בשבעה תיקים שונים הם פורשים מהקואליציה: "במצב דברים זה סיעת 'למען נתניה' לא תוכל להיות שותפה לשלטון המואשם בשוחד ובעברות נוספות. לאור זאת, אנו מודיעים בזאת על פרישתנו מן הקואליציה העירונית במתכונתה הקיימת. במקביל להישגים הציבוריים הרבים אותם הובלנו בקואליציה העירונית, שמרנו קלה כבחמורה על הדגל המרכזי המאפיין אותנו והוא שמירה על היושר הציבורי וניקיון הכפיים", כתבו קרן ואורנשטיין

 

פרשו. קרן ואורנשטיין צילום קובי לחמיש
פרשו. קרן ואורנשטיין (צילום קובי לחמיש)

קרן ואורנשטיין מציינים שכל עוד התנהלה החקירה הם נהגו בממלכתיות ובאחריות. "לא הגבנו בחופזה, לא התבססנו על שמועות ורכילות. נהגנו באורך רוח וכבוד לראש העירייה…אולם יש גבול לכל דבר ובעניינים הנוגעים למנהל תקין וליושר ציבורי, יש לתנועת 'למען נתניה' קווים אדומים ברורים. נתנו לתהליך החקירתי להסתיים, ומשהמשטרה סיימה את חקירתה והחליטה להמליץ על הגשת כתב אישום בנושא שוחד שזו העברה החמורה ביותר ציבורית, מבחינתו זהו קו אדום. המתנה וישיבה על הגדר היא לא דרכנו. החלטנו לקחת מנהיגות ואחריות ציבורית, שכן להמלצת המשטרה יש גם מבחינתנו משמעות ציבורית ולא רק משפטית.

סיעת 'למען נתניה' שמובילה את דגל היושר במשך שנים ארוכות במועצת העיר, לא יכולה עוד לעמוד מנגד ולכן החלטתנו לפרוש מהקואליציה העירונית, אולם נמשיך לשרת את הציבור במועצת העיר כפי שעשינו במשך שנים ארוכות".

עם פרישתם של חמשת חברי הסיעה ביחד עם חברי מועצת העיר: חיים פרידריך, בוריס צירולניק וד"ר ישראל שיטבון מונה האופוזיציה שמונה חברים, דבר המאפשר לקואליציה להמשיך לנהל את מועצת העיר עם 19 חברי מועצה ללא קושי.

מרים פיירברג (צילום: נורית מוזס)
מרים פיירברג (צילום: נורית מוזס)

פיירברג לא מתרגשת

בסיעת "נתניה אחת" בראשות פיירברג  לא מתרגשים מהמעבר של אורנשטיין וקרן לספסלי האופוזיציה. "הודעתם של סיעת 'למען נתניה' על פרישה מהקואליציה, איננה בגדר הפתעה עבורם והיתה צפויה לפני מועד הבחירות הקרובות, יחד  עם זאת, מצער שחברי הסיעה הפורשת בחרו בעיתוי זה טרם קבלת החלטת הפרקליטות. כמי שהיו השותפים שלנו בשנים האחרונות ועבדו עמנו באופן הדוק, הסיעה הפורשת מודעת היטב ליושרה ולהגינותה של ראש העירייה, שכן אילולא היתה זו דרכה, היו חברי הסיעה פורשים מהקואליציה עוד לפני זמן רב. חשוב להבהיר כי על פי חוק, המשטרה אינה גוף ממליץ אלא מי שאמון על העברת ממצאי החקירה להחלטת הפרקליטות. אנו סמוכים ובטוחים שלא דבק בראש העיריה רבב, שהפרקליטות תסגור את התיק והאמת תצא לאור".

עוד נמסר כי "'נתניה אחת' בראשותה של ראש העירייה תמשיך להוביל ולפתח את נתניה עם או בלי הסיעה הפורשת לרווחת העיר ותושביה ומנהלת את העיר נתניה ביד רמה, במקצועיות, בשקיפות, ביושר, בהגינות ובשיתוף פעולה מלא עם רוב הסיעות במועצת העיר", כך נמסר לאתר בלינקר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות