fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: למרות הביקורת פסטיבל הבירה יתקיים בעיר

אוקטוברפסט פסטיבל בירה (צילום: יח"צ)
אוקטוברפסט פסטיבל בירה (צילום: יח"צ)

 פסטיבל אוקטוברפסט של מבשלת פאולנר יתקיים בסוף החודש  במתחם יכין בנתניה. 

בישיבת מועצת העיר האחרונה ביקש חבר המועצה ד"ר ישראל שיטבון לא לקיים את הפסטיבל בטענה כי מגיפת האלכוהול בארץ חמורה. שיטבון הציע שעיריית נתניה לא תאפשר אירועים ברשות הרבים בהם יש הגבלת גיל על פי החוק. לדבריו העירייה כבר קיימה אירוע בירה בכיכר העצמאות שבו מפארים את שתיית הבירה לשם שתייה. 

חגיגת הבירות המסורתית נחגגת באופן מסורתי בפסטיבל אוקטוברפסט  פעם בשנה במינכן ואליה מגיעים מיליוני אנשים מרחבי העולם.

בהתאם למסורת, הפסטיבל ילווה בברזי בירה מסוגים שונים ומיוחדים, מקומות ישיבה המוניים וכוסות הייחודיות לפסטיבל. במקום יוקמו דוכני אוכל בסגנון המאכלים הבוואריים המסורתיים כמו נקניקיות בחרדל וכרוב כבוש, פרעצלים, תפו"א, קרפים ועוד שניתן לאכול לצד בירות פאולנר שיימזגו מהברזים.

במסגרת האירועים יתקיימו שתי הופעות חיות במתחם מידי יום בנוסף, המלצרים במקום יתלבשו כמיטב המסורת ממש כמו במינכן ויגישו בכוסות הבירה הענקיות שעשו עלייה במיוחד לפסטיבל.

אוקטוברפסט פסטיבל בירה (צילום: יח"צ)
אוקטוברפסט פסטיבל בירה (צילום: יח"צ)

שיטבון: "זה ייבוא של תרבות זרה הקלוקלת וביטוי לרצון עז להדמות לגויים. לצערנו מכה זו לא פסחה על העיר נתניה ולא נדיר לראות בשעות הלילה חבורות בני נוער שותים אלכוהול במקומות ציבוריים עם כל התוצאות הכרוכות בכך אלימות ותאונות דרכים. גורמים עירוניים שונים פועלים רבות בעיר כדי למגר את התופעה כולל פעילות של פקחי עירייה שבסמכותם לשפוך את האלכוהול שברשות אותם בני הנוער במקומות ציבוריים. 

מצד שני עיריית נתניה ארגנה השנה "פסטיבל הבירה", אירוע שהתקיים בכיכר העיר ושבו מפארים את שתיית הבירה לשם שתייה. זו אינה אלא ייבוא של תרבות זרה הקלוקלת וביטוי לרצון עז להדמות לגויים. כלקח מאותו אירוע תרבותי הנני מציע  שעיריית נתניה לא תאפשר קיום ברשות הרבים של אירוע שלפי החוק הינו מוגבל למשתתפים מגיל 18 ומעלה, כאשר מגבלה זו מהווה הוכחה לכך שהשפעתו שלילית על בני הנוער".

ד"ר ישראל שיטבון (צילום: רותי ברמן)
ד"ר ישראל שיטבון (צילום: רותי ברמן)

חברי המועצה הצביעו שלא להעלות את הצעתו של שיטבון לסדר היום.

רפי ימין המחזיק את תיק הצעירים: "אנחנו ממשיכים בתנופה של שינוי לטובת צעירי העיר. נתניה היא עיר תיירות ויש לנו הרבה תוכניות ומיזמים לטובת תושבי העיר בדגש על הצעירים. דעותיו של ד"ר שיטבון קיצוניות. הוא מנסה לייצר פרובוקציות זולות על חשבון תושבי העיר. נתניה לא תהיה בית שמש או בני ברק נמשיך להוביל אותה להיות עיר מובילה לתרבות לצעירים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות