fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הפחים מלאים, הסוחרים נקנסים

פח אשפה דיזנגוף פנת הרצל (צילום: עצמי)
פח אשפה דיזנגוף פנת הרצל (צילום: עצמי)

למסעדנים במדרחוב הרצל יש בטן מלאה על העירייה. הקיץ כבר מביא תיירים ונופשים ויותר תושבים מגיעים למרכז העיר לכיכר ולמדרחובים. הפעילות המוגברת של המסעדות גורמת ליצירת אשפה בכמויות גדולות יותר. המסעדנים נתקלים בזמן האחרון בבעיה שפחי האשפה ופחי הקרטונים מלאים עד אפס מקום והם נאלצים להניח קרטונים לצדי הפחים.

פקחי העיריה מגיעים, מחטטים בארגזים ומוצאים ראיות כאלה המזהות את המסעדות שהניחו את האשפה מחוץ לפח והסוחרים מקבלים כל הזמן קנסות.

יו"ר ארגון בעלי העסקים והסוחרים בנתניה: מנחם אילוז : "פח אחד גדול משמש את כל בעלי העסקים והמשרדים בפינת דיזיגוף  ולא רק את המסעדנים והוא מתמלא במהירות. לכן אין להם ברירה אלא להניח אשפה בתוך ארגזי קרטון המונחים לצדי הפח. במקום להתאמץ ולתת קנסות על העיריה בימים אלה לרוקן את הפחים הגדולים בתדירות גבוה יותר. כל שנה זה חוזר על עצמו. הפקחים נותנים דוחות, הסוחרים מתלוננים ואנשי העירייה בעקשנות שלהם מסרבים להגביר את תדירות הפינוי".

 

פח אשפה דיזנגוף פנת הרצל (צילום: עצמי)
פח אשפה דיזנגוף פנת הרצל (צילום: עצמי)

השבוע פרסם גבי פרוג'ינו תמונה של פקח שהגיע לקונדיטוריה פרוג'ינו במדרחוב הרצל ונתן לו דו"ח על השלכת אשפה ברחוב: "הפח שלנו הוא בפינת דיזנגוף הרצל. זהו פח גדול המשמש את כל העסקים סביבו. השבוע הגיע אלי פקח שפתח שקית אשפה להראות לי שאני הפושע שמשליך אשפה ברחוב. ואיפה הוא רוצה שאניח את שקית האשפה הסגורה אם הפח של העירייה מלא עד אפס מקום? אני מחזיק חמישה דו"חות על קנס של 730 שקלים כל אחד. אי אפשר להמשיך ככה. כולם בעירייה מודעים לזה ולא עושים דבר מועיל. כמה קל לשלוח פקחים, שיחטטו ויצלמו במקום שיעשו משהו מעשי לפתור את הבעיה. אין לי שום כוונה ללכלך את המרחב הציבורי. ניקיון המדרחוב חשוב לי בדיוק כמו לעירייה".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "נבהיר כי לרשות בעלי העסקים במדרחוב עומדים שלושה פחים טמוני קרקע, במרחק עשרות מטרים בודדים אחד מהשני, שאותם מפנים פעמיים ביום – השכם בבוקר ובשעה ארבע אחר הצהריים. בבדיקה מול אנשי המקצוע נמסר כי בעת פינוי הפחים הם אף פעם אינם מלאים לגמרי. בנוסף, עומדת לרשות הסוחרים קרטוניה לאיסוף קרטונים שבאחריותם על פי החוק, להשליך את הקרטונים בהתאם. כמו כן באחריותם לשמור על ניקיון חזית העסק.

ידוע על עסקים שקיבלו התראות ודו"חות בגין השלכת שקיות או קרטונים מחוץ לפחים הטמונים או כאלו שחזית בית העסק שלהם הייתה מלוכלכת. זהו המקום להדגיש כי העירייה משקיעה אמצעים רבים בניקיון וטיפוח חזות העיר כאשר מי שבוחר להשליך אשפה מחוץ לפח פוגע בכך בבעלי העסקים האחרים, המקפידים על הניקיון וכן על חזות המדרחוב כולו."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות