fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: המשטרה מבקשת להאריך את הרחקתה של פיירברג מהעירייה

מרים פיירברג צילום רותי ברמן
מרים פיירברג צילום רותי ברמן

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג- איכר נחקרת כעת (ראשון) בלהב 433. המשטרה הגישה בקשה להארכת צו ההרחקה שניתן לפיירברג מהעירייה. הדיון בנושא יתקיים ביום חמישי. פיירברג היתה צפויה לשוב מחר לעבודתה בעירייה.

מרים פיירברג צילום רותי ברמן
מרים פיירברג צילום רותי ברמן

 

תחזור או לא תחזור?

מצב של המתנה, חוסר ודאות ומתח בסביבת עובדי עיריית נתניה. המקומון "חדשות נתניה" פירסם בסוף השבוע האחרון כי כולם מחכים להחלטת המשטרה והפרקליטות. השאלה הכי שגורה בפי רבים היא "האם פיירבג תשוב  ללשכתה בבניין העיריה או לא. בדוברות העיריה לא יודעים מה לכתוב על הודעות העיריה בעניין אירועים שונים הנערכים בשבוע הבא. ישיבת מועצת העיר שהיתה אמורה להתכנס ביום רביעי השבוע נדחתה בשבוע לתאריך 9.11.16 בתקווה שראש העירייה תגיע ותהיה נוכחת בה. בהודעת הדוברות בעניין כנס ערים בריאות נכתב: "עיריית נתניה, תארח ביום שני 7.11.16  את הכנס השנתי של רשת ערים בריאות בישראל. הכנס ייערך בברכת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ובמעמד שר הבריאות…". גם הפעלת תחנת רכבת ספיר נערכה באופן בלתי רשמי השבוע וגזירת הסרט נדחתה למועד מאוחר יותר שיתואם בהתאם למצבה של פיירברג.

פיירברג נעצרה ב-7 לספטמבר לחקירה על ידי  יחידת להב 433 בעניין פרשה 255 שמנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל. החשדות שעומדים נגדה: קבלת שוחד, מרמה וטובת הנאה במיליונים על מעורבותה בקידום פרויקטים של נדל"ן.  פיירברג שוחררה למעצר של  12 ימים בביתה והורחקה מהעירייה ל-41 יום.

יחד עם פיירברג נעצרו חבר מועצת העיר ויו"ר הועדה לתכנון ובניה שמעון שר, בנה; עו"ד צפרירי פיירברג, עו"ד אברהם גוגיג, האדריכל; גבי טטרו, שני קבלנים ובהם הקבלן אברהם תשובה הבונה את פרויקט "קוראל על הצוק" ובעלה לשעבר של ראש העיריה; אלי פיירברג.

לשאלה האם יוגש נגד ראש העיריה כתב אישום נמסר מפרקליטות המדינה: "מטבע הדברים, בשעה שטרם הסתיימה החקירה, מובן שטרם התקבלו החלטות הנוגעות להעמדה לדין ביחס לחשודים השונים בפרשה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החקירה המוזכרת בפניה עודנה מתנהלת ומטבע הדברים איננו מוסרים פרטים אודותיה, לא כל שכן אודות כוונות עתידיות".

המשנה לראש העירייה חבר מועצת העיר הרצל קרן אומר השבוע בבטחה: "הגברת חוזרת לתפקוד מלא" ומוסיף "פיירברג העדיפה לשמור את כל הקלפים אצלה ולא האצילה סמכויות. היא ניהלה את העירייה במהלך כל תקופת נבצרותה בשלט רחוק באמצעות המנכ"ל שהיה מגיע לביתה בכל יום בדיוק כפי שהוא היה מגיע בכל יום ללשכתה בבניין העיריה. המערכת העירונית תפקדה באופן רגיל לחלוטין. יש בה אנשי מקצוע והיא יכולה לתפקד היטב גם ללא ראש עיר בזמנים שלא צריכים לקבל החלטות עקרוניות כמו תקציב למשל".

פיירברג מתכוננת לשיבתה ורוצה לחוש את האווירה בקרב הציבור. רק כך אפשר להסביר את הסיור שעשתה לפני שבועיים בחול המועד במדרחוב הרצל כשהיא מלווה בבנה צפריר. לדברי עוברים ושבים היא קיבלה אהדה גדולה ממרבית ציבור, יושבי הפרלמנטים ורק מעטים הביעו נגדה הערות ובוז.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות