fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הומלסים במרכז העיר

הומלסים צילום רותי ברמן
הומלסים צילום רותי ברמן

תושבים בנתניה מספרים כי הם חוששים ללכת ברחובות במרכז העיר בעקבות תופעת שהולכת וגוברת של הומלסים שישנים על ספסלים ושיכורים שיושבים במרכזים מסחריים ובפינות רחוב ואף עושים את צרכיהם וישנים בחדרי מדרגות.

"אנחנו חוששים ללכת לבד בלילות ברחוב הרצל, רחובה הראשי של נתניה. בין ההומלסים יש שיכורים שמתנהגים באלימות", אומרת תושבת מרכז העיר, "אני ממש דואגת לבת שלי שחוזרת מפעילות בערב. יש הומלסים שיכורים תוקפניים, ובכלל לראות אדם לבוש סחבות ישן על ספסל, זה לא בדיוק דבר שנותן לתושב ביטחון וגם לא מוסיף כבוד גדול לעיר תיירות".

"לא מוסיף כבוד לעיר תיירות" צילום אילוסטרציה: פוטוליה
"לא מוסיף כבוד לעיר תיירות" צילום אילוסטרציה: פוטוליה

בעקבות תלונות של תושבים בנושא יזמה ראש מינהלת מרכז העיר, עלוית פרוינד, פגישה דחופה ביותר בה השתתפו ראש מינהל אכיפה וביטחון אלון אהרון, ראש מינהל רווחה רותי גור, עובדים סוציאליים וחבר המועצה עקיבא יצחקי הממונה על נושאי הפיקוח והאכיפה.

פרוינד: "התקבלו החלטות מעשיות לטיפול במגוון הנושאים ונקבעה פגישה דחופה לשילוב המשטרה במבצע אכיפה מאסיבי למען שלום הציבור. מינהלת מרכז העיר תמשיך בטיפול השוטף ונשמח לקבל דיווחים נקודתיים מהשטח".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אגף הרווחה, בשותפות עם הפיקוח העירוני, מטפל בהומלסים בעיר. במסגרת הטיפול מתבצעים סיורים קבועים של הפיקוח לאיתור הומלסים והעברתם למרכז יעל, בית חם המעניק להם שלוש ארוחות ביום, קורת גג, טיפול בצרכיהם הרפואיים ועוד. יש לציין  שמרבית ההומלסים משתפים פעולה. אזרח הבוחר לגור וללון ברחוב, בנסיבות בהן על פי החוק אינו מסכן את עצמו או הסביבה, לא ניתן לכפות עליו פינוי וטיפול. במקרים המהווים הטרדה לציבור והפרת הסדר הציבורי – הטיפול הינו באחריות המשטרה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות