fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתיבי ישראל: אין לנו כל קשר לשטיח עם הלוגו שהוצב בכניסה לנהריה  

שטיח ע"ש נתיבי ישראל (צילום: רותם כבסה)
שטיח ע"ש נתיבי ישראל (צילום: רותם כבסה)

 מי הגה ויזם את השטיח הסביבתי עם לוגו שלנתיבי ישראל בכביש 4? השבוע קיבלו חברי הקואליציה להצלת נהריה תגובה מנתיבי ישראל כי אין לחברת הביצוע נתיבי ישראל כל קשר  להפקת השטיח או מימונו.  כעת נמשכת הסאגה מי יזם ומימן את הרעיון להציב שטיח  המכונה "פסל סביבתי"  בכביש 4  עם לוגו  ענק של נתיבי ישראל?

לדברי חברי הקואליציה לנתיבי ישראל יש קוד אתי אשר האוסר לה לקחת חלק במיזמים עירוניים בשם תפקידה כחברת ביצוע ממשלתית. חברי הקואליציה  קראו בצפון- 1 את תגובת דובר העירייה  מחודש אוקטובר ובה נכתב כי: " שלט הדרכים הוקם תוך שיתוף פעולה בין עיריית נהריה לחברת נתיבי ישראל, שהיא זו שאף מימנה את הקמת השלט ואת שדרוג הכניסות לעיר מעין שרה ועד לשדרות הגעתון.  צר לנו על הקטנוניות הגלומה בשאלה, במקום לברך על כך שהעירייה מייפה את הכניסות לעיר".

חברי הקואליציה לא הרפו ופנו לנתיבי ישראל שהודיע להם בשבוע שעבר כי אין לה כל קשר במימון השטיח  הקמתו או בהפקת המיזם כפי שדיווחה עיריית נהריה בתגובה לצפון -1.

תזכורת:  בחודש יוני, תושבי נהריה התעוררו וגילו מרבדי דשא סינטטי זוהרים המכונים על ידי העיריה "פסלים סביבתיים", בהשקעה של מיליון שקלים. המשטחים הונחו על הגבעות בצידי כביש 4 ובהם הכיתוב או סמלים: נהריה לאוהבים את החיים, מנורת ישראל, דגל ישראל ומחווה יוצאת דופן לחברת נתיבי ישראל האמונה על בניית הכבישים הבין עירוניים בארץ. רבים תהו מדוע ראש עיריית נהריה בחר במחווה כזאת לחברה נתיבי ישראל, שהיא בסך הכל זרוע ביצוע של המדינה, ללא כל משמעות היסטורית. יצוין כי חברת נתיבי ישראל מתכננת בעתיד פיתוח ושדרוג כביש 4 באמצעות משרד התחבורה.

חודשים לאחר מכן פונים חברי הקואליציה להצלת נהריה לועדה לחיוב אישי במשרד הפנים בדרישה לבדוק את מיזם השטיח לנתיבי ישראל. בקואליציה להצלת נהריה  טוענים כי תמוהה מאד החלטתו של סבג להעניק מחווה לחברה ממשלתית שהינה זרוע הביצוע של משרד התחבורה בשטח ציבורי.  כמו כן לא עלה נושא שלטי הדרכים לאישור מועצת העיר בפרט.

"אנו, תושבים בנהריה, פונים אליכם  בעבור יצירת שלט דרכים מדשא סינתטי על סוללת עפר בכביש 4 עם הסמליל של חברת "נתיבי ישראל ".חברת "נתיבי ישראל" הינה חברה ממשלתית האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית בישראל. משרד התחבורה הוא האחראי הישיר להעסקתה ולהפעלתה בתקציבים ממשלתיים. חברי הקואליציה פנו  בחודש אוקטובר לממונה על האתיקה בחברת נתיבי ישראל טל אבידן. אבידן הוציאה מכתב רשמי כי אין לנתיבי ישראל כל קשר לשטיח.

שטיח ע"ש נתיבי ישראל (צילום: רותם כבסה)
שטיח ע"ש נתיבי ישראל (צילום: רותם כבסה)

וכך נכתב: "הנושא נבדק על ידינו ונמצא כי נתיבי ישראל לא הייתה שותפה ולא מימנה  ולא שקל אחד את  התכנון או הביצוע או כל דבר אחר שהקשור בכך. נתיבי ישראל פועלת על פי תוכנית מוסדרת של משרד התחבורה ומבצעת פרויקטים תשתיתיים בכבישי ישראל ובכלל גם בעיר נהריה".

חברי הקואליציה להצלת נהריה מסרו: "הכיוון הוא חד משמעי, סילוק השטיח מכביש 4 לאלתר  והחזרת מלוא סכום הכסף לקופת העירייה.  מכיוון שהתושבים בנהריה לא יודעים  מה היה סכום ההוצאה כולל הכשרת השטח, הרי שמן הראוי שיוצגו חשבוניות בהתאם. הקואליציה להצלת נהריה משאירה לעצמה את האופציה להמשיך בטיפול במידת הצורך.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "חברת נתיבי ישראל מבצעת עם עיריית נהריה את הפרויקט המשותף של הפיתוח הנופי בצדי כביש 4. עבודות הגינון מבוצעות על ידי החברה בעצמה ועל ידי גורמים מטעמה. העירייה מבצעת את יתר העבודות בפרויקט המשותף, ביניהן הקמת הפסלים הסביבתיים. לכן, כמחווה לחברת נתיבי ישראל החליטה העירייה להקדיש לה את אחד הפסלים, ואנו שבים ומודים לה על הסיוע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות