fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפתח חלון: הפועל עכו צירפה את לנרי קהינדה ועוז פרץ

הפועל עכו (ליגת על)

16 מפגשים התקיימו בין הפועל עכו למכבי חיפה בליגת העל. באף משחק, עכו לא ניצחה. השבוע, באחד המשחקים הטובים שלה העונה, עכו היתה קרובה מאוד לשנות את הסטטיסטיקה העגומה מול מכבי חיפה ולרשום ניצחון ליגה היסטורי. זה לא קרה ועכו נאלצה להסתפק בנקודה שהותירה אותה מחזור נוסף מתחת לקו האדום. חבל, כי עכו היתה ראויה לניצחון. היא שלטה, היא יזמה, היא תקפה, אבל בעיקר החמיצה. עכו עלתה ליתרון כבר בדקה ה_8. גיא דיין הגביה כדור חופשי לרחבה, הבלם בוריס קפיטוביץ' התרומם ונגח כדור שפגע בשחקן הגנה של חיפה. קפיטוביץ' בעט בכדור החוזר וגלגל אותו מקרוב פנימה, 0:1 לעכו. בדקה ה_22 השיגו האורחים מחיפה את השוויון. קפיטוביץ', הכשיל ברחבה את גליינור פלט, וזה האחרון דייק מהנקודה הלבנה ואיזן ל_1:1. עד לסיום, הספיקה עכו להגיע למספר הזדמנויות כיבוש שהוחמצו.

החלוץ הבלגי הצעיר דילן סייס, רשם הופעת בכורה בעכו, והציג יכולת סבירה. מדובר בחלוץ מהיר וטכני, אך מתקשה להתמודד עם ההגנות בכדורי גובה. בכורה מוצלחת בליגת העל היתה גם ליניב בריק. הקשר, שהגיע מנצרת עילית, השתלב היטב במרכז השדה וסייע בעיקר לחלק ההגנתי.

המאמן ירון הוכנבוים: "אני גאה בשחקנים. היינו יותר טובים ממכבי חיפה, שאין ספק שהיא משופעת בשחקנים איכותיים, וחבל שלא ידענו להביא לידי ביטוי ממשי את היתרון לניצחון. יש תחושה של פספוס, כי זה משחק שהיינו יכולים לנצח. במשחקים קודמים שהיינו טובים, ספגנו, הפסדנו ויצאנו מתוסכלים. הפעם, לפחות הוצאנו נקודה". הוכנבוים גם התייחס לבכורה של סייס ובריק, ואמר: "לסייס יש פוטנציאל וברגע שהוא יהיה בכושר אני בטוח שהוא ויניב בריק יוכלו לתרום לנו לעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו".

בריק, שרשם הופעת בכורה בליגת העל, אמר: "אני שמח שבאתי לעכו. שיחקנו טוב ואני מקווה שבמשחקים הבאים נדע לנצל את ההזדמנויות כדי לכבוש ולנצח. אני מאמין שהפועל עכו תישאר".

יו"ר הקבוצה דודי רוזנפלד, המנכ"ל רפי סולטן והצוות המקצועי, המשיכו עד הרגע האחרון של מועד ההעברות, להביא שחקני חיזוק לקבוצה.

לצד סייס ובריק, צורפו השבוע גם החלוצים עוז פרץ ממכבי פ"ת ולנרי קהינדה מהפועל כפר סבא. פרץ: "אני מגיע לקבוצה טובה וראיתי את הפוטנציאל הזה במשחק נגד מכבי חיפה. עכו היתה עדיפה והיתה ראויה לניצחון. היה לי קשה לשבת ביציע, כי כבר ברגע שהשופט שרק לפתיחת המשחק, היה לי חשק לקפוץ מעל הגדר ולעלות על המגרש. הפועל עכו זה מועדון שהוא בית חם ואני מקווה שאוכל לתרום לו מיכולתי כדי לעזור לעכו להישאר בליגת העל".

קהינדה, שבעונה שעברה תחת הדרכתו של המאמן הוכנבוים כבש 29 שערים במדי הפועל עפולה מהלאומית, אמר: "ירון הוא כמו אבא בשבילי והחבר הכי טוב שלי בישראל ואני שמח להיות איתו שוב. רציתי לבוא לעכו כבר בקיץ, אבל דברים לא הסתדרו. אני מודה להפועל עכו שנתנה לי הזדמנות להוכיח את עצמי בליגת העל ואני אעבוד קשה כדי להצליח לעזור לקבוצה להישאר בליגה".

בעקבות החתמתו של , שוחרר הקשר הבוסני עדנאן זהירוביץ'.

הופעת בכורה. החלוץ הבלגי דילן סייס במאבק מול שחקן מכבי חיפה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הופעת בכורה. החלוץ הבלגי דילן סייס במאבק מול שחקן מכבי חיפה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מאמן הכושר פוטר

מאמן הכושר אסי כץ, הופתע השבוע לגלות כי פוטר מתפקידו. ולמה הופתע? כי את פיטוריו גילה במקרה, באמצעות קריאת פוסט ברשת החברתית פייסבוק.

לדברי מקורביו של כץ, הוא נקרא לשיחה עם המאמן ירון הוכנבוים, במהלכה נאמר לו כי הסיבה לפיטורים היא אי שביעות רצונות של המאמן מהתנהלותו כלפי המועדון. "עשו לי כיפה אדומה", אמר כץ למקורביו, "אמרו שמתחתי ביקורת על המאמן, מה שלא נכון בכלל. סתם תפרו תיק כדי לסדר עבודה למאמן הכושר של הפועל עפולה, שהוא חבר של ירון".

בעכו, לעומת זאת, מייחסים את הפיטורים דווקא לצד המקצועי. מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "הפיטורים של אסי נבעו מחוסר שביעות רצוננו בהיבט המקצועי".

לכץ הוצע להמשיך לעבוד במועדון, אך במחלקת הנוער, אך בשלב זה הוא טרם השיב להצעה.

הבלם עוביידה חטאב, שהורחק במשחק נגד מכבי ת"א, ייעדר גם ממשחק הליגה הקרוב נגד עירוני קרית שמונה.

החלוץ הצעיר עיזאת חלאילה, הושאל להפועל עפולה מהליגה הלאומית. דור ז'אן שוחרר לבית"ר ת"א/רמלה מהלאומית.

זוכרים את סימנטוב כהן ז"ל

לפני משחקה נגד מכבי חיפה, קיימה הפועל עכו טקס פרידה מרגש לזכרו של אוהד הקבוצה סימנטוב כהן ז"ל, שהלך השבוע לעולמו. ארגון האוהדים הכין כרזת ענק עם דמותו של כהן ז"ל ומעליו המשפט 'תשמור על הפועל עכו מלמעלה'. במהלך הטקס, הוזמנו בני המשפחה לעלות לכר הדשא כשברקע האוהדים כיבדו את זכרו של סימנטוב כהן ז"ל ומחאו כפיים במשך דקה. "משפחת הפועל עכו איבדה איש יקר ואוהד מסור והלב מוצף בגעגועים", נאמר בדברי ההספד, "היית איתנו ברגעים היפים וברגעים המאכזבים, ועתה הגיע הזמן להגיד לך תודה על העידוד, על החיוך ועל זה שהיית עמנו. שמורה לך פינה חמה בליבנו ואנו מצדיעים לך".

זוכרים אותך, חבר. סמי אוזן וניר דרשר, מניפים כרזה לזכרו של האוהד סימנטוב כהן ז"ל (צילום: עזרא גנני)
זוכרים אותך, חבר. סמי אוזן וניר דרשר, מניפים כרזה לזכרו של האוהד סימנטוב כהן ז"ל (צילום: עזרא גנני)

זוכרים אותך, חבר. סמי אוזן וניר דרשר, מניפים כרזה לזכרו של האוהד סימנטוב כהן ז"ל (צילום: עזרא גנני)

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה שוב החמיצה הזדמנות לטפס מעל לקו האדום כשהפסידה במשחק חוץ להפועל מגדל העמק, 1:0. את השער היחיד במשחק ספגה מעלות בדקה ה_70.

מנהל הקבוצה גבי שמחון: "לא הגיע לנו להפסיד ואנחנו בהחלט מאוכזבים. היה משחק שקול וגם נקודה היתה מספקת. אין ספק שחסרונו של אילן טל מורגש".

בקבוצה מקווים שטל, שנפגע בצורה קשה בקרסולו במשחק נגד הפועל חדרה, יתאושש במהרה ויחזור לפעילות מלאה.

ההפסד השאיר את מעלות מתחת לקו האדום עם 13 נק', כשמעליה, הפועל בית שאן עם 14 נק'.

המאמן ברוך ממן, שהורחק במהלך המשחק נגד הפועל חדרה לאחר שאיים על שחקן אורח שפגע ופצע את אילן טל, הורשע על ידי בית הדין של ההתאחדות בגין התנהגות בלתי הולמת והורחק מ_2 משחקים.

מי שניהל את המשחק במגדל העמק במקומו של ממן, שישב ביציע, היה הקפטן אילן טל, הפצוע. המתכונת הזאת צפויה להמשיך גם במשחק הליגה הקרוב נגד כרמיאל: ממן יישב ביציע ויעביר הנחיות והוראות לטל, שיעמוד על הקווים.

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה מתחילה לאבד גובה כשבמחזור האחרון ספגה הפסד ליגה שני ברציפות, הפעם במשחק חוץ להפועל בועיינה, 2:1. נהריה ספגה בדקות 45 ו_60, והצליחה לצמק רק בדקה ה_90, מפנדל מדויק של מיכה שושן.

המאמן אמיתי ברק: "אחד המשחקים הטובים שלנו העונה והפסדנו. שלטנו במגרש, הגענו למצבים, לחמנו, שיחקנו עם מוטיבציה גבוהה, ולכן, למרות ההפסד, יצאתי מעודד. אם נמשיך ככה, הניצחונות יגיעו ונגיע בסיום העונה לפלייאוף העליון".

בעקבות ההפסד ירדה בית"ר נהריה למקום ה_5 בטבלה, כשרק יחס ניצחונות גבוה, נותן לה מקדמה על פני עירוני כאבול שבמקום ה_6.

במחזור הקרוב מצפה לנהריה מפגש צמרת כשתארח את המוליכה, צעירי כפר כנא, שטרם הפסידה העונה. ברק: "אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. אם נבוא מרוכזים ומפוקסים, אפשר לעשות את זה".

 מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה סיימה את משחקה הביתי נגד הפועל כאוכב בתיקו, 2:2, והוסיפה עוד נקודה חשובה במאבקה על השתלבות בפלייאוף העליון. עכו נקלעה לפיגור בדקה ה_36, אך שער של יקי ויצמן סמוך לסיום המחצית הראשונה איזן ל_1:1. בדקה ה_65, עלו האורחים ליתרון שני במשחק, אך שוב עכו השוותה, הפעם מרגלי החלוץ הלוהט דין לזרא, שהבקיע את שערו ה_9 ב_9 המשחקים האחרונים.

המאמן יוסי עמר: "לא היינו במיטבנו, ולכן התיקו לא נורא, כי הוספנו לקופה עוד נקודה. הפגרה שנכפתה עלינו השבוע טובה לנו כי היא תאפשר לנו לגבש את השחקנים החדשים שהצטרפו אלינו לאחרונה. אני מקווה שבהמשך נהיה חדים יותר ונדע להכריע משחקים. המטרה כרגע היא לנסות להגיע לפלייאוף העליון ובינתיים אנחנו בדרך הנכונה".  בעקבות התיקו, התקדמה מכבי עכו למקום ה_4 בטבלה עם 25 נק', כשהיא מקדימה את בית"ר נהריה ועירוני כאבול, שלשתיהן 24 נק'.

במחזור הקרוב תיהנה עכו מסוף שבוע חופשי מאחר והפועל מ'רר, הפסיקה את פעילותה.

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה השלימה משחק 7 ברציפות ללא הפסד, כשסיימה במחזור האחרון את מפגש החוץ שלה נגד קבוצת הצמרת של הפועל שפרעם בתיקו, 1:1. תאמר עוראבי, הפתיע את המקומיים בשער יתרון בדקה ה_18. בדקה ה_47 ספג מחמוד אזעיר מעכו צהוב שני והורחק. בדקה ה_51 השיגה שפרעם את השוויון אחרי לחץ אדיר על שערה של אחי עכו. למרות שהיתה בנחיתות מספרית, הצליחה אחי עכו לא לספוג שער נוסף ולחץ נקודה שהשאירה אותה במקום ה_9 בטבלה עם 21 נק', 3 נק' בלבד פחות מהמקום החמישי שמוביל בסיום העונה לפלייאוף העליון.

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה סיימה את מפגשה הביתי נגד קבוצת הצמרת של הפועל רמה בשוויון, 1:1. נהריה נקלעה לפיגור מוקדם כבר בדקה ה_12, אך שער של נאור שחרור בדקה ה_66, קבע חלוקת נקודה.

מנהל הקבוצה יהודה ללוש: "משחק מצוין שלנו. סוף סוף אנחנו יכולים להיות גאים בקבוצה שנלחמה והציגה יכולת טובה. אמרנו לשחקנים שישחקו למען כבודם וכבוד המועדון ואנחנו שמחים שהם הפנימו את הדברים ועשו את זה. לאף קבוצה לא יהיה קל נגדנו".

ותיקים: מכבי עכו הבקיעה 18 שערים והפסידה

מכבי אהרון גאון עכו, הודחה ממעגל משחקי גביע המדינה אחרי הפסד צורב במיוחד לוותיקי קרית שמונה. המפגש בין הקבוצות התחיל דווקא מבטיח מבחינתה של עכו שכבר הוליכה ביתרון, 0:3, משערים של תמיר ברששת, חופי ברנס וששי ללקי. אבל אז היא נקלעה לתרדמה ואפשרה לאורחים לחזור למשחק ולקבוע שוויון, 3:3. הדרמה נמשכה גם בבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה, כששתי הקבוצות בעטו והחטיאו במקביל עד לסיום המאכזב, 15:16 לקרית שמונה.

דותן שלום ממכבי עכו: "זה היה אחד המשחקים ההזויים והארוכים בהם השתתפתי. במצב של 0:3, שחקנים אצלנו היו שאננים וקיבלנו בראש. ממש מאכזב להפסיד משחק כזה".

מכבי עכו יכלה לפחות להתנחם בליגה, שם היא גברה במשחק חוץ על ותיקי מכבי חיפה, 1:3, כשגם הפעם הכובשים היו חופי ברנס, תמיר ברששת וששי ללקי.

האחים ערן וליאון גאון הצטיינו, כשניווטו היטב את המשחק של עכו והיו מעורבים כמעט בכל השערים.

ותיקי יהודה אדרי מעלות, גברו על ותיקי הפועל צפת, 0:2, משערים של שחר שיון ואלי עייש. צמד הבלמים יחיאל אברג'ל ויאיר אבוטבול, הצטיינו במרכז ההגנה.

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 14)

עירוני קרית אתא _ הפועל עכו, 1:0. לעכו: לידור באבא.

הפועל עכו _ הפועל עפולה, 0:1. לעכו: לידור באבא.

ארצית (מחזור 14)

הפועל מטה אשר _ צעירי טורען, 0:1. למטה אשר: אליאור אביטן.

מחוזית (מחזור 14)

הפועל תרשיחא _ מכבי מעלות, 3:0. למעלות: סאמח זיאדה _ 2 שערים, חנא בהו _ שער אחד. מהפך בפסגה. בעקבות הניצחון בדרבי, טיפסו חניכיו של המאמן שמעון וקנין למקום הראשון בטבלה, כשהם מדיחים משם את הפועל תרשיחא, שירדה למקום השני. הפער בין הקבוצות עומד על 3 נק' בלבד. לתרשיחא משחק אחד חסר.

בית"ר נהריה _ הפועל קרית ים, 0:3 לנהריה: מחמוד האדי _ 2 שערים, דור אדרי _ שער אחד.

מ. ס. חצור _ מכבי נהריה, 1:5. לנהריה: יוסף אלסן.

הפועל נח'ף _ אחי עכו, 2:0. לעכו: עלא עלי _ 2 שערים.

נערים א'

ארצית (מחזור 14)

עירוני טבריה _ הפועל עכו, 3:0. לעכו: רז טוויזר _ 2 שערים, אושרי דדון _ שער אחד.

עירוני נשר _ מכבי נהריה, 0:4.

נערים ב'

ארצית (מחזור 16)

מכבי צור שלום _ הפועל עכו, 4:1. לעכו: נסיר מג'דוב, מוסטפא גדבאן, שחר להזראף ולידור אמירי.

מחוזית (מחזור 13)

מכבי נהריה _ הפועל מטה אשר, 1:0. למטה אשר: כרים גריפאת.

בית"ר עכו _ ג'וליס, 1:1. לעכו: יניב דור.

נערים ג' (מחזור 13)

הפועל עכו _ הפועל מטה אשר, 1:3. לעכו: אור פריינטה, רועי עקיבא ואוזיאל בוטלר. למטה אשר: אחמד זאהי.

מכבי מעלות _ נווה יוסף חיפה, 2:3. למעלות: בר אלקובי _ 2 שערים, קיאן גאנם _ שער אחד. מעלות כבר פיגרה, 2:0, אך 20 דקות לסיום המשחק, התעוררה וחוללה מהפך בדרך לניצחון עם פנדל מוצלח בתוספת הזמן.

ילדים א' (מחזור 13)

הפועל רעננה _ הפועל מטה אשר, 0:6.

ג'דידה/מכר _ הפועל אסף עכו, 0:1.

מכבי מעלות _ בית"ר נהריה, 1:4. למעלות:  ג'ואד חיר אלדין _ 3 שערים, אמיתי ביטון _ שער אחד. לנהריה: שחר הראל.

ילדים ב' (מחזור 12)

כפר ורדים _ דיר אלאסד, 1:1. לכפר ורדים: יהונתן רוזנבלט.

משחקי סוף השבוע

ליגת העל (מוצאי שבת, 6.2)

הפועל עכו _ עירוני קרית שמונה (שעה 19:30)

ליגה א' (שישי, 5.2)

סקציה מעלות _ הפועל כרמיאל (שעה 13:00)

ליגה ב' (שישי, 5.2)

בית"ר נהריה _ צעירי כפר כנא (שעה 13:00)

אחי עכו _ אחי ביר אלמכסור (שעה 14:00)

ליגה ג' (שישי, 5.2)

הפועל פקיעין _ הפועל נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות