fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחלון מבטיח: שמים את הגליל במרכז

האם הצפון הולך להשתנות?  שר האוצר משה כלון יציג היום (שני) את התוכנית של משרד האוצר לחיזוק הצפון. בתחומי הכלכלה, חינוך, תחבורה ורפואה בהשקעה של 15 מיליארד שקלים.  הכנס החל לפני שעה באחוזת אסיינדה במעלות- תרשיחא, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי.

התוכנית לפיתוח הצפון תכיל: עידוד עסקים קטנים, הרחבת בתי חולים, פיתוח תשתיות וכבישים והוספת תקציבים.

רק לפני חודשיים יצאו ראש הרשויות מהצפון להפגנה בירושלים במחאה על הבטחות שווא של הממשלה. 18 מליארד שקלים שהובטח בתקציב 2017  לחיזוק הצפון לא נכנסו לספר התקציב. להצגת התוכנית הגיעו פוליטיקאים, אנשי ציבור ואנשים עסקים.

 ראשי שדולת הגליל בכנסת הח"כים מוטי יוגב, איל בן ראובן, בצלאל סמוטריץ' ואיתן ברושי וארגון 'לב בגליל' אמרו לבלינקר"פיתוח והעצמת הצפון בהשקעות נרחבות, הוא צורך מיידי, דחוף ואסטרטגי. המאבק על תקצוב התכנית חצה מפלגות ומגזרים. כחלק ממאמצי שדולת הגליל לחיזוק הצפון, יזמנו לפני כחודש את יום הגליל בכנסת – בו עסקנו בקידומם של מנועי צמיחה אזוריים, פיתוח מקומות תעסוקה, מערכת הביטחון עם הפנים לצפון, שדרוג שירותי הבריאות ובתכנית הלאומית לפיתוח הצפון.
 
 אנו מברכים את ההנהגה הצפונית בהובלת ראשי הרשויות על מאבקם העיקש למען תקצוב תוכנית צפון ואת שרי ממשלת ישראל והעומד בראשה, שהתגייסו להשקעה נרחבת בגליל, שתוביל בתקציב הנוכחי ובתכנית רב שנתית את הצפון למקומות טובים יותר. מבחן התכנית עדיין לפנינו ומחייב עשייה ותוצאות בשטח".
צילומים אדריאן הרבשטין
צילומים אדריאן הרבשטין

img_8585 img_8583 img_8566 img_8574 img_8579 img_8582

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות