fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נער הוכה על ידי עשרות תלמידים ואושפז בבית החולים

אמו של הילד צילום מסך
אמו של הילד צילום מסך

מעשה התעללות אכזרית קשה נעשה בשבוע שעבר בילד בן 13 תלמיד כתה ז' בתיכון ש"י עגנון בנתניה. התלמיד, עולה חדש מרומניה הוכה באכזריות על ידי עשרות תלמידי כתה י"ב ואושפז בבית החולים לניאדו מוכה, פצוע ומדוכא. הקטטה שהחלה מויכוח עם תלמיד אחד הפכה לקטטה המונית בה הפך התלמיד לשק חבטות של עשרות תלמידים במגרש הספורט כאשר לטענת התלמיד מורה שעבר במקום התעלם מהנעשה. "אני על הרצפה ו-30 ילדים נותנים לי מכות בראש" סיפר.

עו"ד אלון וולקוביצקי המייצג את המשפחה: "עולה חדש שמגיע לארץ שהיא מקום מקלט לעם היהודי מוצא עצמו מותקף ע"י עשרות נערים. זה אירוע שאסור שיקרה בחוצות עיר ולבטח שלא בחצר בית הספר".

עם היוודע המקרה הוציא ועד ההורים העירוני הודעה בו הוא מביע זעזוע ושאט נפש מהמקרה וכאות מחאה מבקש להשבית השבוע את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים ליום אחד: "אנו דורשים כי ילדינו ילמדו בסביבה בטוחה ונטולת אלימות וכל בעלי התפקידים במנהל החינוך ומנהלי בתי הספר לעצור את הפעילות השוטפת ולהתמקד בנושא כי זה בנפשנו".

אמו של הילד צילום מסך
אמו של הילד צילום מסך

"הוא קיבל מכות בכליה, בכבד ובלב והיה לו זעזוע מח. כל הזמן יש לי תמונה איך הוא שוכב על הרצפה וכולם מכים בו. אם הילד הזה היה יותר רזה הוא היה מת. מחכים לי ימים קשים" כואבת האם.

זה קרה בעת שהילד הלך לקיוסק עם חברו כאשר בדרך תלמיד אחר הציק לו, שם לו רגל וגיחך על המבטא הרומני שלו. בהמשך כאשר הוא הלך לשעור התעמלות אותו תלמיד המשיך להציק ולתקוף אותו. הקטטה של השניים הפכה המונית כאשר עשרות חבריו של התוקף לכיתה י"ב הצטרפו והיכו את הילד בכל חלקי גופו עד שהתעלף. בית הספר הזעיק אמבולנס שהעביר את הילד לבית החולים לניאדו שם שכב ארבעה ימים.

מנהל בית הספר, יו"ר ועד ההורים ומנהלת חטיבת הביניים שלחו ביום שלישי השבוע מכתב להורים ובו הודעה כי התלמידים המעורבים הושעו מהלימודים וכי הוגשה תלונה במשטרה: "בית הספר רואה בחומרה רבה את הארוע ומגנה בתוקף כל מקרה של אלימות. משרד החינוך, מנהל החינוך וצוות בית הספר מקיימים הליך של הערכה והפקת לקחים. אנו מאמינים בשיתוף ההורים לצלוח התמודדות זאת ולראות בה הזדמנות להעמקת השיח הרגשי והערכי להרחבת המעורבות החברתית, האחריות האישית והקהילתית ולקליטת עליה".

שי עגנון צילום רותי ברמן
שי עגנון צילום רותי ברמן

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כולנו מזועזעים מהמקרה החמור ומוקיעים כל גילוי של אלימות. כאמור, מדובר במקרה נקודתי חמור וחריג שטופל משמעתית לאלתר על ידי בית הספר ולווה ליווי שוטף מצד מפקחת בית הספר מטעם משרד החינוך. יודגש כי האירוע התרחש בחצר בית הספר כאשר במהלכו הגיעו למקום שתי מורות שהתערבו במקרה מיידית ופעלו להפסקת האירוע. למן אותו רגע, המשיך בית הספר על פי הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך לרבות זימון גורמי האכיפה. כמו כן, נשמר קשר רציף עם התלמיד שנפגע ומשפחתו ונעשתה פעילות חינוכית בכיתות. כל זאת תוך עירוב הגורמים הנדרשים כאמור: מפקחת בית הספר, גורמי מינהל החינוך העירוני ואחרים. למותר לציין כי מפאת צנעת הפרט לא נוכל להיכנס לפרטי המקרה. המידע לפיו באזור שהה מורה ממלא מקום לחינוך גופני, שאינו נמנה על הצוות הקבוע של ביה"ס, שיכול היה לעצור את האירוע בטרם התפתח – נבדק. באשר להשבתת מערכת החינוך העירונית על ידי ועד ההורים העירוני,  איננו מאמינים כי ההחלטה להשאיר את הילדים בבית תמנע אלימות. ראש מנהל החינוך בעירייה הנחתה את כל המנהלים לקיים במהלך השבוע הקרוב שיחות, דיונים וסימולציות עם התלמידים בנושא, וזאת בנוסף לתכניות המתקיימות בבתי הספר באופן רציף".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות