fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נס ואינטרס

ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)

 

לוי אשכול אמר פעם שכל עוד יש בצורת בנגב ולא בארה"ב, המצב בסדר. תלותה של ישראל בדוד סם היא חלק מסם החיים הישראלי, והתלות הזו רק תגבר ככל שמעמדנו בעולם יילך וייחלש הבחירות לנשיאות בארצות הברית הפכו כבר מזמן לסיפור עולמי שכולם מתעניינים בו, במיוחד הישראלים. כל עימות, כל פער בין המועמדים, תופסים אצלנו כותרות כאילו מדובר בבחירות בישראל.

הסיבה ברורה – תלותה של ישראל בארצות הברית, במעמדה, בחוסנה, בכלכלתה ובמיוחד באישיות שמנהלת את הבית הלבן. תלות זאת היא חלק מסם החיים הישראלי במישור המדיני-ביטחוני. לנשיא ארצות הברית השפעה על חיינו, שרק הולכת וגוברת ככל שמעמדנו בעולם הולך ונחלש. היחסים עם ארצות הברית הם בגדר נס ולא רק אינטרס, ולא רק בגלל השפעה של יהדות ארצות הברית. זוהי ברית שצריך לחזק ולטפח אותה כמו שאצילים בימי הביניים דאגו לפתח עם בית המלוכה שלהם.

ברק אובמה קריקטורה
ברק אובמה. (צילום קריקטורה: פאנתרמדיה)

זאת גם הסיבה שהתעלול שעשה ראש הממשלה נתניהו, בהליכתו לקונגרס תוך עקיפת הממשל, התעלול הזה לא יחזור יותר מכיוון שהבית הלבן לא יאפשר זאת. גם עכשיו דולקים האורות בבית ראש הממשלה מחשש שאובמה מכין משהו לחודשיים שנותרו לו בתפקיד, משהו שמדיר שינה מגורמים רמי דרג בירושלים.

צריך להבין, שיתוף הפעולה הביטחוני שכולל הסכם סיוע של 38 מיליארד דולר לעשר שנים, לא מונח בכיס של אף פוליטיקאי ישראלי, כולל נתניהו. כדאי להפנים שעם כל זה שאנחנו רואים את עצמנו כמעצמה מזרח תיכונית, אנחנו תחת חסות של ארצות הברית בתחומים רבים, וכדאי תמיד לזכור זאת. איך אמר בזמנו ראש הממשלה המנוח, לוי אשכול – כל עוד יש בצורת בנגב ולא בארצות הברית, אז המצב עדיין בסדר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות