fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניסיון לדחיית המכרז לניהול הספורטן בזכרון יעקב

כמרז רץ, אבל בתנאים אחרים. מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
כמרז רץ, אבל בתנאים אחרים. מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

במשך 25 שנה נוהל הספורטן (קאנטרי זכרון יעקב) על ידי זכיין שתקופת הזכיינות שלו מסתיימת בסוף שנת 2016. המועצה יצאה למכרז חדש בתום הבחירות, לפני כניסתו של זיו דשא לתפקיד, ובישיבת המליאה הקודמת עדכן ראש המועצה, זיו דשא, כי ביצע שינויים במכרז.

חברי האופוזיציה צילה רשף, מישה בלומנפלד, צחי ברוך, מאיר אזוט ויפעת יהל ביקשו ישיבה מיוחדת שלא מן המניין לדון בנושא, והגישו את ההצעות הבאות לתיקונים במכרז: השהיית תהליך המכרז עד להצגת תחשיב כלכלי מפורט לחברי המועצה; העלאת אחוז ההנחה לתושבי זכרון יעקב ל-25% (במקום 10%, במקור), הקצאת יומיים בשנה למגזר הדתי/חרדי, תכנית עבודה סדורה להנגשת מתקני הספורטן במינימום זמן גם במחיר של ויתור על הכנסה זמנית, והעברת 20% מהכנסות המקום לטובת שדרוג ועידוד ענפי הספורט במושבה באמצעות העמותות.

מכרז רץ, אבל בתנאים אחרים. מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מכרז רץ, אבל בתנאים אחרים. מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

בדיון בישיבה שהתקיים אתמול (שלישי) ניסו חברי האופוזיציה לקדם את דחיית תהליך המכרז כולו בחצי שנה, אך רעיון זה נפל כשדשא והיועץ המשפטי למועצה, עו"ד יוסי ברזילי, טענו שמשרד הפנים לא יאשר זאת. מתברר כי המועצה ביקשה תהליך של דחייה במהלך הבחירות ומשרד הפנים דחה את בקשתה, ושהזיכיון מסתיים סופית ב-22.12 והתהליך המורכב כולו חייב להסתיים עד אז, כולל אישור משרד הפנים לזוכה במכרז.

חבר המליאה אפרים צוק טען כי הספורטן צריך להיות פתוח אך ורק לתושבי זכרון, וטען כי הדבר אפשרי מבחינת החוק. חברת המליאה צילה רשף טענה כי יש לערוך סקר שביעות רצון לתושבים ולהוסיף למכרז פרמטרים של איכות ושירות ולא רק פרמטרים כלכליים.

על ההצעה להפעיל את המקום ע"י עמותה או ע"י חברה כלכלית שהמועצה תקים, השיב דשא כי במצבה הכספי הנוכחי של המועצה זה היא אינה יכולה לקחת דבר כזה על עצמה.

בסוף הדיון התקיימה הצבעה על ההצעות שהגישו חברי האופוזיציה. ההצעות התקבלו, כש-6 חברים הצביעו בעד, 3 הצביעו נגד והחברה ריביק שני, נמנעה. ההצעות התקבלו, ואף שהמכרז ממשיך בדרכו, תצטרך המועצה להכניס בו את השינויים הנדרשים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות