fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שביתת המרצים בבראודה: מנסים להציל את הסמסטר לסטודנטים

אורט בראודה - צילום אלכס הובר
אורט בראודה (צילום אלכס הובר)

ביום רביעי (היום) הפגינו נציגי ארגון הסגל האקדמי הזוטר מול משכן הכנסת – במחאה על גרירת הרגלים של הות"ת והממונה על השכר באישור ההסכם הקיבוצי עליו חתמו

נציגי הסגל הזוטר מפגינים צילום לימור לנגבורד
נציגי הסגל הזוטר מפגינים צילום לימור לנגבורד

נמשכת שביתת הסגל הזוטר במכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל. שביתת המרצים מן החוץ, מסכנת את סיום הסמסטר, בהן נדרשים הקלות לסטודנטים.
בחודש אפריל נחתם ההסכם הקיבוצי בין ארגון הסגל הזוטר לבין המכללה להנדסה והמרצים שבו לעבודתם, אך מאחר ותוקף ההסכם הותנה באישור הועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) והממונה על השכר באוצר, חברי הסגל התנו את המשך עבודתם בחתימת הרגולטורים בתוך שבוע ימים, אחרת ישובו לשבות.

בראודה
צילום אלכס הובר

מהנהלת המכללה נמסר: "בהנהלת המכללה לא ממתינים לסיום השביתה של סגל המורים מן החוץ, פורסמו רשימת הקלות והתאמות לסטודנטים, על מנת שיוכלו לסיים את הסמסטר בהצלחה. את רשימת ההתאמות וההקלות ניסחה המשנה לנשיא המכללה לעניינים אקדמיים, פרופ' שרית סיון, בצוותא עם ראשי המחלקות השונות, תוך התייחסות לכלל הבקשות שהועלו על ידי נציגי אגודת הסטודנטים".

נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק, מציין כי המכללה עושה כל שלאל ידה על מנת לקדם את חתימת הממונה על השכר באוצר על הסכם השכר החדש שנחתם בין המכללה לארגון הסגל הזוטר ובכך להביא לסיום השביתה. במקביל פועלת המכללה לצמצם למינימום את הפגיעה בסטודנטים."משנחתם הסכם והושגו הבנות עם ארגון הסגל הזוטר, השביתה איבדה חלק ממשי ממוסריותה. אנו פועלים בדבקות וברציפות מול הרגולטור לאישור ההסכם ומנסים לצמצם את הפגיעה הנמשכת בסטודנטים במהלכים לגיטימיים העומדים לרשותנו. אנו מצפים לסיוע מארגון הסגל הזוטר, ולא להמשך הערמת קשיים ופגיעה בסטודנטים ובמכללה", מסביר פרופ' מהרשק.

פרופ' שרית סיון, צילום המכללה האקדמית בראודה
פרופ' שרית סיון (צילום: המכללה האקדמית בראודה)

פרופ' סיון, הסבירה כי הסטודנטים נקלעו למצב בלתי אפשרי בעקבות שביתת המורים מן החוץ ועל כן נדרשה המכללה לבצע התאמות והקלות עבורם: "הוחלט על סדרה של התאמות עבור הסטודנטים, על פי בקשות שהועלו על ידי נציגי אגודת הסטודנטים מחד ומנגד אחריותנו האקדמית להכשרתכם כמהנדסים. על מנת לגבש את ההתאמות לכל שנת לימוד ולכל מחלקה, נערכו ישיבות רבות עם  ראשי המחלקות השונות, בהן סיכמנו את המקרים השונים ואת הדרכים לפעולה. כמו כן סוכם שכל ראש מחלקה ייפגש עם הסטודנטים על מנת לתווך את ההתאמות ולהסבירן ושכל המידע יונגש לכל סטודנט על ידי מחלקת האם שלו, כולל מענה לבעיות ספציפיות שיתעוררו".

עוד הוסיפה פרופ' סיוון כי עוזרות ראשי המחלקות, אנשי מדור כספים ומחלקת ה-IT, עודכנו בהתאמות השונות על מנת לתת מענה גם בפן המנהלי-אדמיניסטרטיבי.

נציג ארגון הסגל הזוטר במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פיני שלומאי: "אנחנו ממשיכים לשבות. לגבי גורל הסמסטר לסטודנטים – זו אכן בעיה אותה מנסה המכללה לפתור, אך לצערנו באמצעים לא ראויים: המכללה הודיעה שתיתן בצורה גורפת ציון "עובר" לכל הקורסים שבהם שבתו המרצים וכמעט ולא התקיימה בהם למידה עד כה. מדובר בקוסי יסוד וליבה רבים, אשר מתן ציון "עובר" מבלי שהם נלמדו – פוגע מהותית בקורסי ההמשך שמתבססים עליהם, ומוציא לשוק מהנדסים שהכשרתם חלקית ופגומה. מעבר לפגיעה המהותית במוניטין שהמכללה צברה במשך שנים ובעמל רב – לא ברורה החוקיות של החלטה זו, שהינה חסרת אחריות אקדמית ולא בוצעה באף מקרה אחר של שביתה באקדמיה".

ביום רביעי (היום) הפגינו נציגי ארגון הסגל האקדמי הזוטר  מול משכן הכנסת – במחאה על גרירת הרגלים של הות"ת והממונה על השכר באישור ההסכם הקיבוצי עליו חתמו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות