fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמל חיפה סובל ממחסור בכוח אדם ואת המחיר משלם הציבור

יורם זבה ושי באב"ד. צילום: יח"צ
יורם זבה ושי באב"ד. צילום: יח"צ

"בנמלי חיפה ואשדוד קיים חוסר משווע בכוח אדם, תוך שהם נמנעים מגיוס עובדים. ההתנהלות הזו ידועה היטב למקבלי ההחלטות בממשלה, למועצות המנהלים של הנמלים, ללקוחות, להנהלות ולעובדים. קשה להבין איך מצב כזה נוצר ונמשך כבר תקופה ארוכה. אולי בגלל שכל הגופים האלה לא רק שלא סובלים אלא מרוויחים ממנו". את הדברים אמר נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד"ר יורם זבה, במסגרת יום הספנות השנתי.

זבה הוסיף עוד כי מהתנהלות הנמלים סובל הצרכן הישראלי: "אנו רגילים לכך שאונייה בגודל של 20 אלף טון מסיימת את עבודתה בטורקיה בשלושה ימים, ואילו בישראל, בשלושה שבועות. העיכוב של האוניות בישראל, מסתכם בשנה לסך כולל של מאות מיליוני שקלים. כל הסכומים האלה, מתגלגלים ישירות על כיסו של הצרכן הישראלי, במחירי הלחם, הקוטג' וכל מוצרי הצריכה".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סיפר לאורחים כי מנהלי חברת הספנות הבונה את נמל המפרץ, מתחייבים כי נמל המפרץ הנמצא בבנייה יהיה נמל המוצא לסין ולאירופה. הקמת הנמל עתידה להסתיים בעוד שנתיים ורבע.

"גם לאחר פתיחת הנמל, יהיו חסרים בנמלים עובדים טובים", אמר שר התחבורה ישראל כץ, "זה כמו בכדורגל. היו צריכים להחתים את רונאלדו על סעיפי שחרור לפני שעבר ליובנטוס תמורת 31 מיליון אירו לעונה. העובדים הטובים בנמלים הקיימים ייחשפו להצעות מפתות בנמל החדש. בנוסף, יתחיל ביקוש עצום לשטחים בעורף הנמל. זה יהיה מעגל אחר מעגל של התרחבות היכן שניתן לבנות, עד למגדל העמק. אנו כמובן נשלים כבישים ותשתיות שיאפשרו את הפעילות החדשה. שימו לב גם למה שיקרה למחיר של שטחי נדל"ן לצד תחנות רכבת. המחירים שלהם יעלו ב-20 אחוז ויותר".

כץ גילה עוד כי עם ראש הממשלה, הם מקדמים פרוייקט לחיבור נמלי ישראל באמצעות רשת הרכבות, עד לסעודיה. רשת הרכבות והאינטרסים הכלכליים כבר קיימים בין ירדן למדינות השכנות ויש כבר את ברכתו של מלך ירדן לביצוע המהלך. כעת נותר רק לחבר את המערכת הישראלית לזו הירדנית, במקביל לחיבור אל רשת רכבות פלשתינית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות