fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכשלו המאמצים למנוע את סגירת סניף בנק הפועלים בשדרות דגניה

מכשיר הכספומט ימשיך לתפקד לפחות עוד חצי שנה
בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן
בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן

מאמציו הנוכחיים של ראש עיריית חיפה, יונה יהב, למנוע את סגירת סניף בנק הפועלים בשדרות דגניה בקרית חיים, נתקלו הפעם בקיר אטום וגם פנייה לבנק ישראל לא הצליחה לשנות את רוע הגזירה. לציבור הלקוחות מבטיח בנק ישראל, שמכשיר הכספומט של הבנק ימשיך לעבוד למשך עוד חצי שנה לפחות.

בנק הפועלים, הבנק הרווחי ביותר בישראל, נמצא בתהליך של צמצום כוח העובדים וסגירת סניפים שאינם מניבים לו את הרווחים שהוא מצפה. סניף הבנק בקרית חיים, שקיים במקום כבר עשרות שנים, מהווה את סניף הבנק היחיד עבור אלפי תושבים שהיום הם כבר קשישים וכן אוכלוסייה חלשה יחסית לשכונה המזרחית. כבר לפני שנתיים ניסה הבנק לסגור את הסניף הקטן אולם לאחר שיהב התערב נדחתה הסגירה.

לפני כמה שבועות פורסם ב"הד הקריות" כי בנק הפועלים קיבל החלטה סופית לסגור את הסניף והלקוחות יועברו לסניפים אחרים של הבנק בקרית ים ובקרית חיים מזרחית. יהב ניסה שוב לפעול למניעת הסגירה ופנה למפקחת על הבנקים בבנק ישראל, חדוה בר, בבקשה למנוע זאת. יהב שטח בפניה את הרכב האוכולסייה ואת הקשיים שבהם ייתקלו הלקוחות הקשישים שאינם מכירים את רזי השימוש באינטרנט וכן את העובדה הבסיסית שאין להם כל דרך להגיע לבנק מלבד הסתמכות על תחבורה ציבורית. כבר כעת מגיעות ל"הד הקריות" תלונות של לקוחות הבנק על תורים ארוכים שמשתרכים בסניפים אליהם הועברו הלקוחות.

בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן
בנק הפועלים, סניף שדרות דגניה קרית חיים. צילום: דורון גולן

מבנק ישראל נמסר ‏כי סגירת‏ סניף‏ קבוע‏ טעונה‏ הסכמת‏ המפקחת‏ על‏ הבנקים.‏ עמדת‏ הפיקוח ‏ נדרשת‏ לאזן ‏בין‏ מגוון‏ השיקולים‏ השונים‏ ובכלל‏ זה‏ נאותות‏ הפריסה‏ הגיאוגרפית‏ של‏ סניפי‏ הבנק‏ באזור‏ הסניף‏ ונאותות‏ החלופות‏ שמציע‏ הבנק.‏ בנוסף,‏ פרסם ‏הפיקוח ‏על‏ הבנקים‏ הוראה‏ בנושא,‏ אשר‏ מטרתה‏ להבטיח‏ כי‏ בעת‏ תהליך ‏קבלת ‏ההחלטה ‏על ‏סגירת ‏סניף, ‏יראו ‏הבנקים ‏לנגד ‏עיניהם ‏את ‏מגוון ‏השיקולים, ‏מעבר ‏לשיקולים‏ העסקיים,‏ ובכלל ‏זה‏ את‏ ההשפעות‏ הפוטנציאליות ‏של‏ השינוי‏ על‏ מגוון ‏לקוחות ‏הסניף ‏וסביבתו .כל ‏אלה‏ אינם‏ מסירים‏ מהחשיבות‏ ומהציפייה, ‏כי ‏בעת‏ סגירת‏ סניף‏ יגלה ‏בנק ‏רגישות‏ יתר‏ כלפי ‏לקוחות‏ שהליך‏  המעבר‏ עלול ‏להיות‏ קשה‏ עבורם, ‏ויוודא‏ כי ‏מקבלים‏ סיוע ‏הולם ‏בכל ‏דבר ‏ועניין, ‏ובכלל ‏זה‏ ליווי ‏והדרכה ‏צמודים‏ לגבי ‏אופן‏ השימוש‏ באמצעים‏ הדיגיטליים ‏העומדים‏ לרשותם.

עם זאת לפחות בדבר אחד התחשב בנק הפועלים, הוא משאיר מכשיר בנקט לתקופה של חצי שנה לפחות, במהלכה יבדוק את מידת השימוש בבנקט, שבאמצעותו הוא גובה עמלה מפעולות הלקוחות, והצורך בהשארתו באופן קבוע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות