fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניסיונות לטרפד את מינוי פדידה לחבר בועדת התכנון ובנייה

יוסי פדידה. צילום: דורון גולן
יוסי פדידה. צילום: דורון גולן

ביום רביעי הקרוב אמורים להתכנס חמישה-עשר חברי מועצת עיריית קריית מוצקין לישיבתה החודשית, אלא שהפעם אמורה מועצת העיר לדון באישור מינויו של חבר המועצה מהאופוזיציה, יוסי פדידה, לחבר בוועדת ערים לתכנון ובנייה קריות. דבר שמנוגד לרצונו של ראש העירייה, חיים צורי.

הדיון במינוי של פדידה מגיע בעקבות פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית דין לעניינים מנהליים, בעקבות עתירה שהגיש פדידה נגד מועצת העירייה, ראש העירייה והעירייה. זאת, לאחר שצורי וחברי הקואליציה העירונית מנעו ממנו להיות חבר בוועדת תכנון ובנייה קריות מטעם האופוזיציה העירונית.

השופט ד"ר מנחם רניאל פסק כי יש לכלול בישיבת המועצה הקרובה סעיף "שינוי בהרכב נציגות העירייה בוועדה המקומית, באופן שיוסי פדידה ימנה על נציגי העיריה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה קריות".

פדידה מכהן גם כיו"ר הוועדה לביקורת, תפקיד אליו נכנס לאחר שהיו"ר הקודם, חבר מועצת העיריה, נחום מזוז, נאלץ לפנות את מקומו בהתאם להנחיית בג"צ. מזוז חבר אז לבומה ברח"ד ולכן נחשב כחלק מהקואליציה העירונית מכיוון שברח"ד הוא סגן ראש העירייה. בוועדה לתכנון ובנייה קריות, מי שיצג את האופוזיציה העירונית היה חבר מועצת העיר, אבי רוטמן, שהחליט לפרוש ממנה ובכך פתח את הדלת לפדידה שכן על פי חוק, חייבת האופוזיציה העירונית להיות מיוצגת בוועדה.

עם מינויו של פדידה לחבר בוועדה לתכנון ובנייה קריות הוא יימצא למעשה בשני מקומות בעלי השפעה רבה על התנהלות מועצת העירייה והעירייה. כבר השבוע שלח פדידה הצעה לסדר יומה של מועצת העיר, כיו"ר הועדה לביקורת, לפנות למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה נגד מקבלי החלטות בעירייה, בחשד להטיית מכרז בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, לטובה  של חברה מסוימת לביצוע עבודות במתחם כורדני.

גורם המעורה היטב בנעשה בתוך העירייה סיפר השבוע: "יש להם בעיה לא קטנה. פדידה חוזר למקום שהוא אוהב והם בלחץ גדול מאוד. הם יודעים שפדידה נמצא במקום שיכול להשפיע על כל מיני פרויקטים של בנייה בעיר. הקואליציה העירונית מוגבלת מאוד בכל מה שהיא יכולה לעשות כדי למנוע את המינוי שלו ואני יודע שכבר היו כל מיני פגישות וישיבות כדי למצוא דרכים למנוע את המינוי שצורי כל כך מתנגד לו. להערכתי, רק בישיבת המועצה ניתן יהיה לדעת כיצד מתקבל המינוי הזה. אין ספק שזו עליית מדרגה ביחסים המתוחים בין פדידה וצורי ואין ספק שזה גם לא יהיה סוף פסוק והישיבה הזו תהיה ההצגה הכי טובה בעיר".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "עיריית קריית מוצקין פועלת בשקיפות מלאה ובהתאם לפקודת העיריות והנחיות משרד הפנים. הרשות נתונה לביקורת תמידית של מבקר העירייה, מבקר משרד הפנים ומבקר המדינה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות